Skærme
Fijala 3554
Skærmen flimrer ved høj opløsning
Fra : Jesper Schlæger

Dato : 14-02-02 18:33

Hej NG,

Jeg har efter at være skiftet fra 800x600 til 1024x768 døjet med det problem
at skærmen bliver utydelig og nærmest flimrer. Vi er flere der kan se det på
den, så det er ikke øjnene der er problemet.

Skærmen er en GVC MPR II Low Radiation

Nogen der kender problemet og kan komme med en løsning ud over at skifte den
ud?
--
Med Venlig Hilsen

Jesper Schlæger
http://home20.inet.tele.dk/schlager
ICQ: 130657518

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-02-02 19:36

"Jesper Schlæger" <schlager@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> at skærmen bliver utydelig og nærmest flimrer. Vi er flere der kan se det

> den, så det er ikke øjnene der er problemet.

Hvilken frekvens kører den ved?

Du skal op i ca. 85 HZ for at få et flimmerfrit billede.

> Skærmen er en GVC MPR II Low Radiation
>
> Nogen der kender problemet og kan komme med en løsning ud over at skifte
den
> ud?

hvis du for wet utydeligt billede, kan det tyde på at skærmen presses til
det yderste.

Kør med den opløsning, der giver det bedste billede. Ellers skift den ud.
Skærme koster ikke en lille bondegård. Ikke med 17" ivertfald. Men hvor stor
er den skærm du sidder med? Det er ikke lige til at finde nogle oplysninger
om skærmen.

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 14-02-02 19:59

"Bjarke Hansen" skrev

> Hvilken frekvens kører den ved?
>
> Du skal op i ca. 85 HZ for at få et flimmerfrit billede.

Det ved jeg ærligt talt ikke. Hvor finder jeg det?

> [...]
stor
> er den skærm du sidder med? Det er ikke lige til at finde nogle

Det skal nok passe at den presses, idet jeg ikke kan få lov at gå i højere
opløsninger. Skærmen er vel ca. 5 år gammel og er 17". Jeg har indtil for
nyligt altid kørt 800*600 uden problemer, men da jeg fik Internetadgang og
begyndte at designe lidt hjemmesider skulle det jo prøves i andre
opløsninger.

Kan jeg "skubbe" til et eller andet for at give lidt flere kræfter til
dyret?

/ Jesper Schlæger

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 14-02-02 20:09

Jesper Schlæger wrote:

> "Bjarke Hansen" skrev

> Det ved jeg ærligt talt ikke. Hvor finder jeg det?

Egenskaber for skærm -> avanceret -> kort -> rullemenu der
sikkert står til standard (el.lign.).

<snip>
> [...]
> problemer, men da jeg fik Internetadgang og begyndte at designe
> lidt hjemmesider skulle det jo prøves i andre opløsninger.

En så gammel 17" skærm har sikkert ikke været imponerende i
1024x768 fra starten.

> Kan jeg "skubbe" til et eller andet for at give lidt flere
> kræfter til dyret?
<snip>

Ikke mig bekendt.

Skift den ud med en nyere, det er forbløffende hvor meget skærm
man kan få for 2500,- i dag. Prøv f.eks. at se på den skærm jeg
har

http://www.viewsonic.co.uk/products/products.cfm?tab=1&Product=E70f

Den kan fås for 2299,- i nærmeste Computercity, hvor den sikkert
også vil kunne ses i funktion. Det kan i øvrigt anbefales at
tegne forsikring på den nu jeg er i gang, jeg kender til flere
eksempler på folk med Sony A220'ere der har haft megen glæde at
deres forsikring

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.