dns et eller andet
Fra : Kim Olsen

Dato : 14-02-02 17:59

Hej

Jeg har ADSL fra tele danmark og har fast IP , og min host adresse er
0x50c408c5.naenxx3.adsl-dhcp.tele.dk, hvordan kan man få ændret det til et
normalt domæne fx. www.hej.dk

jeg har prøvet at spørge teledanmark, men de ved det ikke.
hvad skal jeg gøre ?

zonix@c.dk

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 14-02-02 18:06

Gå ind på www.dyndns.dk Dér skulle det kunne lade sig gøre.

Fra : Thomas

Dato : 14-02-02 21:26

Kim Fritze Sillasen wrote:
> "Kim Olsen" <ZoniX@c.dk> wrote in message

> Gå ind på www.dyndns.dk Dér skulle det kunne lade sig gøre.

dyndns kan ikke hjælpe med reverse-dns.

De eneste der kan hjælpe Kim er tele.dk, hvis de overhovedet tilbyder
custom rev-dns på enkelt IP (personligt tvivler jeg).

Personligt er jeg ligeglad med hvad rdns er, bare ip -> rdns -> dns
fører tilbage til samme IP.

--
Don't waste space

Fra : Aagaard

Dato : 17-02-02 18:08

"Kim Olsen" <ZoniX@c.dk> skrev:
> [...]
> normalt domæne fx. www.hej.dk
>
> jeg har prøvet at spørge teledanmark, men de ved det ikke.

Det er ligegyldigt hvad din host-adresse er. Det du har brug for er en
dns-server, som kan pege på din ip, så du kan hoste dit eget domæne (eller
flere domæner, hvis du bruger "virtuel host" på din webserver).
Kig på http://gratisdns.dk - som navnet siger, så er det gratis.
Det er en forudsætning, at du har dit eget domænenavn, men det kan du også
købe billigt hos gratisdns, som jeg selv bruger til mine domæner.

Mvh.
Aagaard
http://link4you.dk - linksite med mulighed for egen startside m.m.