JTree problemer
Fra : PennyWise_22

Dato : 14-02-02 16:59

Jeg skal lave et træ, som har en parent knude og en masse noder som ikke må
få nogle children. Jeg har lavet en DefaultTreeModel.
For hver gang en button trykkes - enten slet eller tilføj skal der således
slettes den selekterede node og ligeledes skal tilføj tilføje en node efter
den sidste node i træet.
Hvordan vil koden se ud? Fordi jeg kan kun lave et JTree som tilføjer
children til det selekterede node, hvilket den ikke skal.

Her er lidt af min kode:

private TreeNode root;
private JTree tree;
private DefaultTreeModel model;
private DefaultMutableTreeNode rod;
private DefaultMutableTreeNode newNode;

root = makeSampleTree();
model = new DefaultTreeModel(root);
tree = new JTree(model);

public TreeNode makeSampleTree()
{
rod = new DefaultMutableTreeNode("Konti");
DefaultMutableTreeNode kt = new DefaultMutableTreeNode("Konto 1");
rod.add(kt);
return rod;
}

og min almindelige actionlistener:
private class MuseLytter implements ActionListener{
public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
DefaultMutableTreeNode selectedNode
= (DefaultMutableTreeNode)tree.getLastSelectedPathComponent();

if(selectedNode == null) return;

Object aktiveretKnap = e.getSource();

if(aktiveretKnap.equals(jButton2)){ //sletter selekteret konto
if(selectedNode.getParent()!=null){
model.removeNodeFromParent(selectedNode);
return;
}
}

else if(aktiveretKnap.equals(jButton3))
{
String ktn = jTextField3.getText();
System.out.print(ktn);
newNode = new DefaultMutableTreeNode(ktn);
model.insertNodeInto(newNode, root, selectedNode.getChildCount());
}

else if(aktiveretKnap.equals(jButton1)){
//this.sendToBack();
}

TreeNode[] nodes = model.getPathToRoot(newNode);
TreePath path = new TreePath(nodes);

}
}