Simlock!
Fra : Jens

Dato : 14-02-02 16:42

Hej

Jeg har hørt at når man køber en Telefon der angiveligt er SIM-låst, sker
selve "låsningen" faktisk først når det medfølgende SIM-kort sættes i 1.
gang. Hvis man således undlader at montere det medfølgende simkort, men i
stedet montere et kort fra en anden operatør, låser telefonen ikke - passer
det - eller er det bare end "and".?

Mvh

Jens

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-02-02 17:36

"Jens" <manden.selv@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> det - eller er det bare end "and".?

Det er en and.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-02-02 23:24

Søren C. Fischer skrev:

>Det er en and.

Der HAR været nogle telefoner hvor det faktisk var måden det foregik
på. Det er man dog (logisk nok) gået væk fra - for så snart folk fandt
ud af det - så var det ikke så smart mere.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-02-02 00:16

> Der HAR været nogle telefoner hvor det faktisk var måden det foregik
> på. Det er man dog (logisk nok) gået væk fra - for så snart folk fandt
> ud af det - så var det ikke så smart mere.

Jeg troede ikke at låsene i telefonerne kunne aktiveres på den måde...
Jeg troede at enten var de låst, eller også var de ikke...
Sådan eer det da i en Nokia: der er 4 (eller er det 5??) i en 3210, og
de er enten låst eller ulåst - kan den virkeligt springe fra ulåst til
låst bare ved at sætte et SIM kort i telefonen og gå "online"....?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-02-02 14:58

Søren C. Fischer skrev:

>Sådan eer det da i en Nokia: der er 4 (eller er det 5??)

4, ja.

>i en 3210, og
>de er enten låst eller ulåst - kan den virkeligt springe fra ulåst til
>låst bare ved at sætte et SIM kort i telefonen og gå "online"....?

Jeg siger ikke at Nokia 3210 har denne mulighed, men jeg ved at der
har været nogle telefoner hvor det kunne fungere på denne måde.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-02-02 17:25

> Jeg siger ikke at Nokia 3210 har denne mulighed, men jeg ved at der
> har været nogle telefoner hvor det kunne fungere på denne måde.

Hmmm ok - træls...