X gik i stå
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 14-02-02 15:33

Så har jeg også prøvet det. Det der efter sigende ikke kunne ske.
Jeg har downloadet en ny terminal - GLTerm, og det var egentlig et udmærket
program - man ku lave om på farverne så det så ud som om man skrev på en
rigtig gammeldags DOS eller UNIX maskine.

Jeg kan ikke huske hvilken proces jeg satte igang - det kan ikke have været
noget omfattende, da de eneste kommandoer jeg har skrevet er ls, cd, ps og
top med diverse udvidelser. Men den regnbuefarvede cirkel kom frem, og blev
der alt for lang tid. Det var lidt pinligt, for jeg havde taget min nye
iBook med på kasernen så de andre kunne se, og der skulle ikke være nogen
fejl overhovedet.

Jeg gik ind i processViewer for at se, om mon ikke jeg havde sat en proces
igang med GLTerm. Det tror jeg ikke jeg havde, for jeg ku ikke se noget. Så
gik jeg ind i Apples Terminal og skrev "top -u" og GLTerm brugte ret meget
processorkraft. Jeg bad så Processviewer om at afbryde og der skete
ingenting. Jeg prøvede flere gange, og stadig ingenting. Så prøvede jeg kill
314 (314 var GLTerms process ID), og der skete heller ingenting. Det
forbløffede mig at der slet ikke skete noget. Jeg troede man var gud inde i
Terminal. Der kom ingen fejlmelding eller noget. Som om den var blevet
killet, men programmet var stadig nede i docken og man kunne stadig switche
over på det.

Det var mærkeligt. Men de andres begejstring for denne computer var ikke til
at få øje på. De andre har også købt bærbare da vi nu skal ned til Kosovo.
"Hvorfor fanden har du købt en MAC???"
"Den kan jo ingenting!"
"KUN 600 MHz???"
"Har du fået ny badevægt?"
"KUN 600 MHz??? Ha ha ha"
"Hold kæft hvor er den grim den der menu nede i bunden af skærmen..." - og
det var noget han mente. Ikke at Docken var noget han selv kunne tænke sig.
Jeg tror den blev helt ked af at høre at ingen kunne lide den.

Meget har jeg måttet høre på. Heldigvis kan jeg da bruge den til lidt
videoredigering, da en anden af soldaterne har købt et digitalt videokamera
med (forhåbentlig) Firewire-interface. Der kan pc-drengene ikke være med. Ho
ho ho. Men de er nok ikke en gang misundelige. "Det er jo også det eneste
man kan bruge en mac til" eller "Hvor grimt, man kan bruge den til
videoredigering".

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-02-02 16:50

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> writes:

> ingenting. Jeg prøvede flere gange, og stadig ingenting. Så prøvede jeg kill
> 314 (314 var GLTerms process ID), og der skete heller ingenting. Det

Giv den en -9. Altsaa kill -9 314. Hvis det ikke er nok, saa har du pillet

> [...]
> ho ho. Men de er nok ikke en gang misundelige. "Det er jo også det eneste
> man kan bruge en mac til" eller "Hvor grimt, man kan bruge den til

Du tilhoerer bare en lille eksklusiv klike, som ikke er blevet main-stream endnu.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear