Fjernelse af kork-kvadrater fra betonunder~
Fra : Ole Thomsen

Dato : 14-02-02 15:54

Hvis der i løbet af de næste par timer skulle være nogen
der kan give en anvisning på, hvorledes man fjerner pålimede
korkfliser fra et betongulv på en NEMMERE måde end
med hammer og mejsel, hører jeg gerne om det.

Jeg er i gang med opgaven, men de mest genstridige tager
nemt op til ½ time pr. stk. Øv!

Ole Thomsen

Fra : Ole Mølgaard

Dato : 14-02-02 17:17

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med hammer og mejsel, hører jeg gerne om det.
>
> Jeg er i gang med opgaven, men de mest genstridige tager

Hvad med en luftmejsel?

Fra : Ole Thomsen

Dato : 14-02-02 19:01

"Ole Mølgaard" <jeppesen@post.cybercity.dk> wrote

> Hvad med en luftmejsel?

Har jeg tænkt på, men det er kun korken der skal
fjernes, ikke gulvet

Har også prøvet med en varmepistol, desværre gav
pladerne sig før limen.

Men nu er der heldigvis kun et par timers arbejde
tilbage.

Ole Thomsen

Fra : Jens

Dato : 14-02-02 19:02

> [...]
> med hammer og mejsel, hører jeg gerne om det.
>
> Jeg er i gang med opgaven, men de mest genstridige tager

Jeg brugte en spade til det groveste, og derefter et stemmejern.
Mine korkfliser var limet fast med noget sort der lugtede som
asfalt.
God arbejdslyst.

--
Hilsen Jens

Fra : Claus

Dato : 14-02-02 23:38

Jeg har været der, og gjort det
det nemmeste er at leje en borhammer med en 10 bred "spade" på.
Med sådan en ordnede jeg en 4 -5 m2 på ca. 20 min.
Mvh Claus

Fra : Ole Thomsen

Dato : 15-02-02 17:12

"Claus" <who@cares.com> wrote

> Jeg har været der, og gjort det
> det nemmeste er at leje en borhammer med en 10 bred "spade" på.
> Med sådan en ordnede jeg en 4 -5 m2 på ca. 20 min.

Virkelig? Uden at ødelægge gulvet?

Så var Ole Mølgaards forslag alligevel ikke så
skeløjet.

Anyways, jeg blev næsten færdig i går, præmien
er svulmende overarme og en øm ryg.

Ole Thomsen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 23-02-02 19:09

Man kan sætte en plade af hårdt metal på en rystepudser, den skal være
slebet helt skarp, derefter kan man bruge sin rystepudser til at "skære"
korkfliserne af med.

Malermester John Vedsegaard
http://home19.inet.tele.dk/forlaget/

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 23-02-02 23:44

Jeg har brugt en spade til det.
Ikke så hårdt som hammer og mejsel,
du risikerer ikke så nemt at beskadige underlaget,
og når den har været brugt et stkkke tid
er der ligesom et skær på den.
Det skal nok ikke være din yndlingsspade, du må være
forberedt på at den skal slibes op senere