iBook, hvilket memory upgrade?
Fra : Kasper

Dato : 14-02-02 15:53

Jeg har købt en af de hvide iBook 500 med 128 mb ram, 66mhz bus, og
vil nu smide 512 Mb ekstra i den.

Jeg havde bestemt mig for Kingston Ram og modtog en ramblok fra
ITButikken. Desværre var blokken for stor, og kunne ikke være i computeren.
Da jeg ikke vil stå med håret i postkassen igen, vil jeg være sikker på at
det er det rigtige jeg modtager næste gang.

På Apples hjemmeside står der, at slottet til ram er 1.25 tommer,
hvilket er ret småt. Der er desværre ingen af producenterne som oplyser,
hvor store deres ramblokke er.

Derfor; hvis nogen af jer har opgraderet en iBook med ekstra 512 mb
ram, vil jeg gerne høre hvilken producent i har valgt, og hvad producentens
varenummer var.

Jeg har fundet oplysninger om at de nedenstående moduler begge passer
til min iBook, men kan det virkelig passe at jeg kan bruge 133 mhz ram, som
er beregnet til en Titanium?

http://www.ec.kingston.com/ecom/kepler/PartsInfo_Bod.asp?ktcpartno=KTA-PBG4/512
http://www.ec.kingston.com/ecom/kepler/PartsInfo_Bod.asp?ktcpartno=KTA-PB100/512

VH Kasper

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 14-02-02 16:01

Hej Kasper

Jeg gjore det nemmeste, jeg kunne, jeg købte RAM via www.nemdirect.dk
Da de har et link på hver af deres sider (om eks. iBook'en) til RAM upgrade.

Jeg købte 256 MB Kingston RAM igennem den, og jeg er godt tilfreds.

PS. jeg har intet med Nemdirect at gøre, jeg er blot en tilfreds kunde.

Kent

Kasper <xkx@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a4gir2$2gpt$1@news.cybercity.dk...

Fra : Kasper