[Scientologi] - Tidligere medlem smutter u~
Fra : Cyril Malka

Dato : 14-02-02 12:47

Hej alle,

Sekten Scientologi, som kalder sig til dagligt "scientologi-kirken" står
anklaget for bedrageri, afpresning og andre spændende ting. De har, ved
psykisk terror m.m. bl.a. tvunget en skilsmisse i "fuld samdrægtighed".

Det spændende er, at for første gange er det lykkedes medlemmet at smutte
ud med dokumenter, der beviser at tvangen er planlagt og organiseret... Fra
hovedsædet i København:

http://www.etsectera.com/update

--
Venligst

Cyril Malka

et-sect-era nr. 6 - Fokus på mormonkirken
http://www.etsectera.com - Aktualitetsbladet om sekternes verden

Fra : Live4Him

Dato : 14-02-02 12:58

"Cyril Malka" <cyril@fjerndette.malka.dk> wrote in message
> [...]
> anklaget for bedrageri, afpresning og andre spændende ting. De har, ved
> psykisk terror m.m. bl.a. tvunget en skilsmisse i "fuld samdrægtighed".

Har Scientologi status som anerkendt trossamfund i Danmark ?

jørgen.

Fra : Cyril Malka

Dato : 14-02-02 13:17

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i

> Har Scientologi status som anerkendt trossamfund i Danmark ?

Nej.

De havde søgt og den blev stående i et stykke tid. Men så fandt de ud af,
at det var ved at gå den anden vej, så de trak deres kandidatur tilbage.
Det prøver nok igen.

De har deres europæiske hovedkvarter i København, for dér kan man gære en
del ting, som man ikke bekymrer sig så meget om, som man ikke kan i andre
lande.

Da Danmark er medlem af EU, giver det dem en del muligheder.

Fordelen for dem, ved at få status som trossamfund er dels, naturligvis
at de ikke skal slippe penge i skat m.m. dels det, at man kan lukke
munden på kritikere ved at anklage dem for "religiøs forfølgelse" eller
andet hver gang man påpeger nogle af de ting de gør.

Metode, som de har brugt med succes bl.a. imod CAN i sin tid.

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 14-02-02 19:01

"Cyril Malka" <cyril@fjerndette.malka.dk> skrev...

> Fordelen for dem, ved at få status som trossamfund er dels,
naturligvis
> at de ikke skal slippe penge i skat m.m.

Pengesagerne er en af de "administrative" fordele, ja.

> dels det, at man kan lukke
> munden på kritikere ved at anklage dem for "religiøs forfølgelse"
eller
> andet hver gang man påpeger nogle af de ting de gør.

Det gør da overhovedet ingen forskel! Hvorvidt Scientology har en
juridisk anerkendelse fra det officielle Danmark eller ej, udgør ingen
forskel for deres religiøse status.

Og så mangler du retfærdigvis den fordel ved en officiel anerkendelse,
som er væsentlig for den enkelte menige scientolog: vielsesmyndighed.
Mange danske scientologpar har det sidste lille års tid måttet drage til
Sverige, hvis de vil giftes indenfor egne religiøse rammer.

En skam, der (endnu ikke) findes en mellemvej, der kunne give
vielsesmyndighed uden skattegoder - det kunne de fleste vel gå med
til..?

Christina

Fra : Cyril Malka

Dato : 15-02-02 18:11

"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> skrev i news:a4gu4o$kbc
$1@sunsite.dk:

> Pengesagerne er en af de "administrative" fordele, ja.

Ja

> Det gør da overhovedet ingen forskel! Hvorvidt Scientology har en
> juridisk anerkendelse fra det officielle Danmark eller ej, udgør ingen
> forskel for deres religiøse status.

Det gør det nemmere at kunne knalde folk for religiøs forfølgelse når man
er registreret som trossamfund end som firma.

> [...]
> Mange danske scientologpar har det sidste lille års tid måttet drage til
> Sverige, hvis de vil giftes indenfor egne religiøse rammer.

Ja. Det er rigtigt.

> En skam, der (endnu ikke) findes en mellemvej, der kunne give
> vielsesmyndighed uden skattegoder - det kunne de fleste vel gå med
> til..?

I Schweiz havde de taklet problemet på en sjov måde: Et trossamfund er et
trossamfund, skattefrihed m.m.

MEN, hvis en trossamfund sælger bøger, kurser eller andet er disse skatte-
og momspligtig, og det, uanset hvilken trossamfund, man taler om.

Men så vil noget som JV komme fint igennem... De *tager* bøgerne og giver
en tilsvarende bidrag til sekten. Bogen er ikke solgt, men givet. Og
bidraget er så moms- afgiftsfri

Er de smarte, kan de endda trække det fra i skat

Så er der vist også noget med at udgivelseshuset kører med underskud,
hvorfor dette ligeledes kan trækkes fra

Fra : Poul Tse Tung

Dato : 14-02-02 16:20

> [...]
>
> Det spændende er, at for første gange er det lykkedes medlemmet at smutte
> ud med dokumenter, der beviser at tvangen er planlagt og organiseret...

Og den nyhed er med på din hjemmeside ?. Jeg fandt nemlig kun en historie om
en skilsmisse på den side. En ting der undrer mig er at (in)sektbekæmpere
altid laver et stort nummer ud af historier om scientology og Moon. Medens
disse historier sjældent har den store substans på sig. Hvis der havde været
substans i blot en brøkedel af de historier vi får serveret om de to
førnævnte sekter, så havde de begge uden tvivl været lukket forlængst.

MVH Poul Nielsen

A people who are not convinced of their
uniqueness and value will perish
David Lane

Fra : Live4Him

Dato : 14-02-02 17:26

"Poul Tse Tung" <mao@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> substans i blot en brøkedel af de historier vi får serveret om de to
> førnævnte sekter, så havde de begge uden tvivl været lukket forlængst.

Det er da muligt at den pågældende historie er både løgn og opspind, men
hvis der er mange enslydende beretninger om magtmisbrug kan det tyde på at
noget er galt. Der går ikke røg uden der er en brand, siger man jo.

Måske skulle man se på de sager som er blevet ført ved retten og er juridisk
endevendt, eks. kunne man jo spørge om Scientologi nogensinde er blevet dømt
for noget, og i så fald hvad ?

jørgen.

Fra : Cyril Malka

Dato : 14-02-02 17:35

> [...]
> men hvis der er mange enslydende beretninger om magtmisbrug kan det
> tyde på at noget er galt. Der går ikke røg uden der er en brand, siger

Nope Især ikke i det tilfælde da sekten nu bliver sagsøgt endnu en gang.

> Måske skulle man se på de sager som er blevet ført ved retten og er
> juridisk endevendt, eks. kunne man jo spørge om Scientologi nogensinde
> er blevet dømt for noget, og i så fald hvad ?

Nemt: Bedrageri, falskneri, optrækkeri, mord, tyveri, ulovlig brug af
medicin, kvaksalveri, afpresning, falsk reklame... Listen er lang

Fra : Poul Tse Tung

Dato : 14-02-02 18:23

> [...]
>
> Nemt: Bedrageri, falskneri, optrækkeri, mord, tyveri, ulovlig brug af
> medicin, kvaksalveri, afpresning, falsk reklame... Listen er lang

Mord ? hvornår.

P.N.

Fra : Abdullah Hassan

Dato : 15-02-02 16:24

--
"Poul Tse Tung" <pip160@hotmail.com> wrote in message
> "Cyril Malka" <cyril@fjerndette.malka.dk> wrote in message

> Mord ? hvornår.
>
> P.N.

Jeg bemærker at der er ikke er kommet svar fra Cyril Malka på mit spørgsmål,
hvorefter jeg må gå ud fra at der er tale om udokumentede påstande og jeg
havde nær sagt som sædvanlig når det gælder Moon og Scientology.
MVH P.N.

Fra : Cyril Malka

Dato : 15-02-02 18:05

"Abdullah Hassan" <pip160@hotmail.com> skrev i

> [...]
> spørgsmål, hvorefter jeg må gå ud fra at der er tale om udokumentede
> påstande og jeg havde nær sagt som sædvanlig når det gælder Moon og

Nå... ja... Det er det, naturligvis.

Fra : Cyril Malka

Dato : 14-02-02 17:45

"Poul Tse Tung" <mao@hotmail.com> skrev i

> Og den nyhed er med på din hjemmeside ?. Jeg fandt nemlig kun en
> historie om en skilsmisse på den side.

Så skal du prøve at læse *hele* nyheden. Det vil hjælpe.

Resten læser du nok i selve bladet eller i Kristeligt Dagblad på et
tidspunkt.

> En ting der undrer mig er at
> (in)sektbekæmpere altid laver et stort nummer ud af historier om
> scientology og Moon. Medens disse historier sjældent har den store
> substans på sig.

Nogle kan overdrive, det er korrekt.

Men sekten Scientologi forsøger at få status som trossamfund herhjemme. Den
slags ting kan (heldigvis!) stoppe dem.

Jeg vil gøre mit til det i hvert fald.

www.etsectera.dom eller på vores hjemmeside www.malka.dk (lige så vel
som den, for nyligt opsat hjememside for børn og skoler www.malka.info) er
der *ingen* information som ikke er dokumenteret, uverificerbar eller
usandt. Hvis noget bliver uaktuelt, som det jo sker. Ændrer vi det lige så
snart, vi bliver gjort opmærksom på det.

> Hvis der havde været substans i blot en brøkedel af de
> historier vi får serveret om de to førnævnte sekter, så havde de begge
> uden tvivl været lukket forlængst.

Nej, fordi i Danmark, deriblandt, lukker man øjnene.

I andre lande (Frankrig, Tyskland) er det stort set forbudt.

Men takket være EU og Danske politikers handlingslammelse, kan de stadig
udsprede deres propaganda og styre det hele fra København.

Pågældende dokumenter er også skrevet og udstedt i København.

Når folk står frem og fortæller det, de er blevet udsat for kommer den
typiske: "Nå ja, de skulle bare have ladet være med det!" eller "det kan
ikke passe (i lille Danmark!)", eller noget, som du selv skriver, og dermed
er medvirkende til at der *ikke* sker noget.

De tre kvinder, der sagsøger Scientologi i øjeblikket: De har været trukket
fra retssag til retssag siden 1999! Hovedretssagen mangler stadig og bliver
til stadighed forsinket af sekten.

Der skal denondebiddemig være solid for at stå imod den slags.