BMP og JPG
Fra : PL

Dato : 14-02-02 12:13

Hej alle

Når man har et grafisk field, hvori der er atkiveret et billed i JPG format
og man ønsker at vise med en TDBImage-komponent, kan billedet ikke vises.
TDBImage-komponenten kan godt bruges, hvis billedet er i BMP-format.

Er der en let mulighed for af konvergere fra JPG til BMP ???

INFO
Uses JPEG er indført
Jeg bruger D4

Vær hilset
PL

Fra : Thomas Rose

Dato : 14-02-02 19:59

Hej PL,

"PL" <jessie-peter@get2net.dk> wrote in message
> Hej alle
>
> Er der en let mulighed for af konvergere fra JPG til BMP ???

Kan du ikke oprette en bitmap og herefter tegne (eller blot Assign'e) JPEG
billedet til bitmap'en?

- Thomas

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 15-02-02 10:27

"PL" <jessie-peter@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der en let mulighed for af konvergere fra JPG til BMP ???

with tbitmap(ImageBitmap.Picture.bitmap) do
Assign(tjpegimage(ImageJPEG.Picture.graphic));

Ovenstående kopierer fra ImageBitmap til ImageJPEG (hvor begge er af typen
TImage). Se eksemplet under TJPEGImage i hjælpefilen.

M.v.h.
Olav

Fra : PL

Dato : 19-02-02 23:44

Hej Thomas og Olav

Tak for jeres idéer, jeg vil efterprøve dem.

Samtidig vil jeg undskylde, at I ikke har hørt fra mig før nu, men jeg har
ikke rigtigt haft tid

PL