MessageDlg m.m.
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 14-02-02 10:25

Hej

Hvis jeg benytter en MessageDlg som følger:

Svar := MessageDlg('Vil du fortsætte ?', mtWarning, [mbNo,mbYes,mbCancel],
0);

Så fremkommer kanppen YES ALTID først og er standard IN FOCUS.

Dvs. hvis nu brugeren "bare" trykker ENTER svares der JA.

Det er ikke altid hensigtsmæssigt i mine programmer !

Selvfølgelig kan man stille spørgsmålet anderledes, men det vil heller ikke
altid være logisk.

Kan man ikke ændre "focuseringen" ?

Forresten ser det ud som om, knapperne altid er på ENGELSK ?
Er det korrekt, eller bare mig ?

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Michael Vilhelmsen

Fra : Harald

Dato : 14-02-02 12:00

"Michael Vilhelmsen" <ccc37780.NoSpam@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:DnLa8.12180$B43.883795@news000.worldonline.dk...
> [...]
> altid være logisk.
>
> Kan man ikke ændre "focuseringen" ?
>
> Forresten ser det ud som om, knapperne altid er på ENGELSK ?

Prøv med denne i stedet for:
Application.MessageBox('Vil du fortsætte','Advarsel',MB_YESNOCANCEL or
MB_DEFBUTTON2 or MB_ICONWARNING);

Mvh
HK

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 14-02-02 13:46

Se det virker jo.

Men hvad betyder:

Fra : Thomas Rose

Dato : 14-02-02 20:03

Hej Michael,

"Michael Vilhelmsen" <ccc37780.NoSpam@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Men hvad betyder:
>
> MB_YESNOCANCEL or MB_DEFBUTTON2 or MB_ICONWARNING

MB_YESNOCANCEL og de to andre værdier er såkaldte flag... deres navne
antyder deres funktion. Ved at lægge et "or" mellem hvert flag bliver disse
kombineret til én værdi, der repræsenterer alle flagene... i eksemplet som
Harald skrev, kombineres altså tre flag - det første angiver at de tre
knapper, Yes, No, og Cancel skal vises; det andet flag at knap nummer 2 (No)
skal være "default", og det sidste flag angiver at dialogen skal angive en
"warning" (ikonet bliver en gul advarsels-trekant).

Cheers,
Thomas

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 15-02-02 09:25

Jeg har prøvet at finde lidt hjælp / beskrivelse af disse, men kan ikke
umiddelbart finde det.

Hvor kan jeg læse om det henne ?

Fra : Thomas Rose

Dato : 15-02-02 10:43

Hej Michael,

> Jeg har prøvet at finde lidt hjælp / beskrivelse af disse, men kan ikke
> umiddelbart finde det.
>
> Hvor kan jeg læse om det henne ?

Du kan finde dem i MSDN, og jeg vil også kraftigt gå ud fra at de er til at
finde i MS PlatformSDK (som kan hentes fra deres hjemmeside).

- Thomas

Fra : Thomas Munk

Dato : 15-02-02 13:57

Fra Delphi 5:
Stil cursoren på ordet MessageBox i din kode og tryk F1 - vælg herefter
muligheden *uden* TApplication foran - det er Windows API messagebox
beskrevet - her skulle gerne være forklaringer på de enkelte
flags/options...