Fjerne linie afstand under overskrifter
Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 14-02-02 09:33

Hej,
Jeg kan ikke finde ud af at fjerne linieafstanden (eller reducere
den) efter en overskrift.

Jeg har prøvet

h2
{
line-height: 0.2em;
}

men det hjælper kun på afstanden over overskriften, og det er
afstanden under, jeg vil ændre.

Jeg skal bruge det på http://www2.spejdernet.dk/gentofte/test/
dér hvor der står "HUSK!" til højre skal den gule boks ikke
fylde mere end selve teksten. Som det er nu er der en kunstig
stor plads under teksten.
Det er den jeg vil have fjernet.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : scn

Dato : 14-02-02 09:57

"Emerik Schultz-Petersen" <emerik@emerik.dk> skrev i en meddelelse news:a4fso3$lk4$1@sunsite.dk...
> [...]
> dér hvor der står "HUSK!" til højre skal den gule boks ikke
> fylde mere end selve teksten. Som det er nu er der en kunstig

h2{
margin-top:-20px;
margin-bottom:-20px;
}
Du skal dog lige være opmærksom på at det du vil fjerne ikke ses i Opera6.0 og NN6.0

I din css-fil er der fejl i din css (mangler ";" efter color:"000000 i h2)

Når du bruger css er alt det med bgcolor font og ligende kun til besvær i html-koden
--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 14-02-02 10:05

> h2{
> margin-top:-20px;
> margin-bottom:-20px;
> }

Super, det virker perfekt. Det var godt nok kun -5px der skulle stå, men tusind tak for hjælpen.

MVH Emmer

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-02-02 10:48

"Emerik Schultz-Petersen" <emerik@emerik.dk> wrote in message
> Jeg kan ikke finde ud af at fjerne linieafstanden (eller reducere
> [...]

Du kan prøve med:

h2{
display:inline;
}