BT-010 eller BT-56?
Fra : Miguel

Dato : 13-02-02 22:08

Hej

Min '98 fireblade trænger til nye dæk. Den er fra standard udstyret med
Bridgestone BT-56, og det er jo et godt dæk. Men Bridgestone har jo lavet et
nyere dæk der hedder BT-010.
Hvad er forskellen?
BT-010 og BT-56 er på Bridgestones hjemmeside angivet til at være i samme
"vejgrebs"-kattegori.
Og ... lige et spørgsmål mere, hvis jeg skulle få lyst til at vælge et et
BT-010, så findes de i tre varianter af 180/55ZR17. Hvorfor et af dem skal
jeg vælge, de er alle nævnt som mulig udskiftning til fireblade? .. Hvis i
ikke ved det, så må jeg jo bare vælge det der er bredest, da det ser sejest
ud

Miguel

Fra : Christian Berggreen

Dato : 14-02-02 09:13

Hejsa

BT-010 er den nye model. Kom vist sidste år eller var det året før, og
afløser BT-56, så hvis det var mig, ville jeg da klart købe BT-010'eren.
Jeg har et BT-010 bagdæk på i øjeblikket, og er godt tilfreds..

MCH.

Christian
VTR1000F Firestorm
(Front: BT-56, Bag: BT-010)

Fra : John Jensen

Dato : 14-02-02 17:05

Nedenstående er klippet fra www.bridgestone.de

Motorrad-Reifenfinder

Auf dieser Seite können Sie herausfinden, welche unterschiedlichen
Bridgestone-Profile Sie auf Ihrem Motorrad verwenden können.

Marke: HONDA
Modell: CBR 900 RR
Typ: SC 33

Hinweis: Die Angaben basieren auf den Bridgestone-Fahrzeugtabellen.
Geeignete Reifen-Kombinationen: Vorderreifen Profil Hinterreifen Profil
Luftdruck Fußnoten
130/70 ZR 16 (61W) sl BT 56 F 180/55 ZR 17 (73W) sl BT 56 R G 2,5/2,9 1
130/70 ZR 16 (61W) sl BT 56 F 180/55 ZR 17 (73W) sl BT 56 R 2,5/2,9 2
130/70 ZR 16 (61W) sl BT 56 F SS 180/55 ZR 17 (73W) sl BT 56 R SS 2,5/2,9 2
130/70 ZR 16 (61W) sl BT 010 F 180/55 ZR 17 (73W) sl BT 020 R 2,5/2,9 2
130/70 ZR 16 (61W) sl BT 010 F 180/55 ZR 17 (73W) sl BT 010 R 2,5/2,9 2

Fußnoten:
1: Eintrag in den Fahrzeugpapieren (ABE)
2: Freigabe Importeur/Hersteller, Bescheinigung nur mitführen
3: Freigabe Importeur/Hersteller, Anbauabnahmepflichtig durch
Sachverständigen Anbaubestätigung nur mitführen
4: Bitte Rücksprache mit Bridgestone Motorrad-Technik Tel.06172/408-255
6: Schlauchlos-Ausführung wird mit Schlauch montiert
7: Zur Zeit der Datenerfassung Freigabeprüfung noch nicht abgeschlossen
8: Unbedingt bei jedem Reifenwechsel Ventile austauschen, nur Kawasaki,
Originalteil mit Teilenr.: 16126-1390 verwenden, Anzugmomente 12 Nm
9: Wenn Größen nicht in den Papieren aufgeführt sind ist eine Anbauabnahme
notwendig

Alle Angaben ohne Gewähr. Für verbindliche Informationen steht Ihnen unser
Vertrieb gerne zur Verfügung.

Mvh.

John

Fra : Miguel

Dato : 14-02-02 22:21

Tak for hjælpen, så ryger jeg på et sæt BT-010!

Fra : Martin Johansen

Dato : 15-02-02 08:35

Hej

Jeg har dårlig erfaring med BT010 fordækket. Det vulker for
vildt............ nogen ide til et andet fordæk, når jeg stadig gerne vil
have BT010 bagdækket............ for det er sku kanon

VH Martin Johansen
RF900R

Fra : Miguel

Dato : 15-02-02 10:00

Hej

Hmm... det lyder jo ikke så godt! Hvad mener du med "vulker"?
Det er ikke 16" forhjul du har på din cykel er det?
Jeg ved ikke hvad der er godt at kombinere med et BT-010, men jeg ved at man
bør altid have den blødeste compound på forhjulet.
De har i touring nyt inden for det sidste år testet både et Pirrelley (<-
sikkert stavet forkert) og et Mezler, og begge har fået god kritik.
Derudover har de for ca. et år siden testet et Michelin Pilot Sport, som
også var godt, men som dog havde dårligt greb før det var varmet op.

Miguel
Fireblade

Fra : Peder

Dato : 15-02-02 11:02

On Fri, 15 Feb 2002 09:59:39 +0100, "Miguel" <mh@asah.dk> wrote:

>Hej

Hov
Skal du ikke arbejde?

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Miguel

Dato : 15-02-02 12:36

Og du skal snakke!

Fra : Martin Johansen

Dato : 16-02-02 12:16

Hej

Med "vulker" mener jeg at dækket bliver ujævnt, så det giver vibrationer op
i styret.
Mit forhjul er et 17" (standard)
Bagdækket er meget fint, så det skal jeg helt sikkert have igen....

VH Martin
RF900R

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-02-02 13:52

Det lyder som det velkendte "hæl - tå" fænomen. Det tror jeg alle dæk har.
Jeg har pt. aldrig set nogen uden, når først der er kørt en del kilometer
(lige bortset fra min off-roadere).
Mener det kommer af at bremse, og det kan man jo ikke undgå

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.