Fjernelse af strukturmaling fra gipsvæg
Fra : Tommy

Dato : 13-02-02 21:49

Hej med jer

I betragtning af, hvor moderne det var at male med strukturmaling i 80'erne,
må der i dette forum sidde nogle stykker der er eksperter i at få skidtet
ned fra vægen igen.
Problemet består bl.a. i at det er malet direkte på gipsplader, så jeg kan
ikke bare tage en spartel og starte fra en ende af, uden at rive halvdelen
af pappet ned.

Findes der en "nem" måde at komme af med L..... på, eller skal jeg til at
skifte gipspladerne ud?

M.v.h.
Tommy

Fra : M@rk

Dato : 13-02-02 22:25

Wed, 13 Feb 2002 21:48:57 +0100, berigede "Tommy"
<t.urth@mail1.stofanet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Findes der en "nem" måde at komme af med L..... på, eller skal jeg til at
>skifte gipspladerne ud?

Umiddebart tror jeg, at det hurtigste (og hvis timerne tæller, også
det billigste) vil være, at skifte gipspladerne ud ...........

/Mark

Fra : Brian Skaarup

Dato : 14-02-02 17:29

On Wed, 13 Feb 2002 22:25:15 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

> [...]
Sansynligvis det hurtigste.
Alternativt kan du tage båndpudseren og slibe malingen af eller købe
masser af sandspartel og spartle over.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 14-02-02 20:26

Jeg ville nok prøve med en excentersliber, beskyttelsesbriller og en
støvmaske

Mvh
Michael Thomsen