Skærme
Fijala 3554
Er min skærm død?
Fra : Michael

Dato : 13-02-02 21:16

Jeg kørte 3DMark 2001 SE da min skærm pludselig sagde en underlig svitsende
lyd mellem to scener og gik i sort. Lampen på skærmen gik også fra grøn til
rød. Jeg slukkede skærmen og tændte den igen. Nu virkede det igen... i ca. 2
minutter før den gjorde det samme igen. Denne gang er der bare ikke noget
der virker. Den røde lampe lyser når den er tændt, men der kommer aldrig
noget billede på.

Skærmen er en 17" Hitachi CM641ET

Nogen ideer om hvad der kan være galt, og om det er noget der kan repareres
billigere end at købe en ny skærm?

Mvh,
Michael

--
Include the word IACK somewhere in the subject line if you reply by mail

Fra : Klaus G.

Dato : 13-02-02 23:29

> [...]
> noget billede på.
>
> Skærmen er en 17" Hitachi CM641ET
>
> Nogen ideer om hvad der kan være galt, og om det er noget der kan
"Tit" ryger den en elektrolyt(kondensator), men hvis der stadig er garanti
på så lad endelig være med at pille ved noget. Andre gange kan det relæ som
er futtet af. Jeg siger ikke at det er en af de 2 ting, men det kunne det
godt være, og det kan man selv reparere, hvis man ellers har forstand på
elektronik, men som sagt, er der garanti på, så hold gulerødderne for dig
selv :)

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Fra : Michael

Dato : 14-02-02 00:02

Garantien udløb for ca. 2 år siden, så det er ikke noget problem :)