"Data-type konvertering" i Delphi
Fra : Daniel Kirk Nielsen

Dato : 13-02-02 20:04

Hej Folkens!

Jeg er nybegynder i Delphi-programmering
og kunne godt tænke mig at vide, hvordan
man, hvis det kan lade sig gøre, konverterer
en "Real" til en String.
Altså, når man konverterer en Integer til en String
skriver man jo IntToStr, men hvad gør man i dette
tilfælde??
Måske findes der en liste med sådanne kommandoer?
Hvis det er tilfældet vil jeg da meget gerne gøres
opmærksom på hvor en sådan kan findes.

På forhånd Tak for hjælpen.

MVH DKN

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-02-02 20:50

Hjælp til selvhjælp:

Skriv Inttostr i editoren, flyt cursoren hen til ordet, tryk F1 og klik
på "See also"

Hilsen
Uffe

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 13-02-02 21:26

> [...]

>tilfælde??
>Måske findes der en liste med sådanne kommandoer?
>Hvis det er tilfældet vil jeg da meget gerne gøres

Lidt søgning i hjælpen ( Delphi 2 ) giver vist kun en enkelt brugbar løsning:

Procedure Str(X [: Width [: Decimals ]]; var S);

Om der er kommet nogle nyere Function's som måske er nemmere at bruge, der er
jeg ikke klar over.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-02-02 10:28

"Ove Kjeldgaard" <ok@mail.tele.dk> wrote in message
> Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
> Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Der er et absolut nydeligt billede på din hjemmeside af mine
vandrestøvler. Men hvordan har du fået fat i dem, uden at jeg har
opdaget det ?

Hilsen
Uffe

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 14-02-02 18:31

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> wrote:

> [...]
>
>Der er et absolut nydeligt billede på din hjemmeside af mine
>vandrestøvler. Men hvordan har du fået fat i dem, uden at jeg har

Hej Uffe

Er du også blevet træt af GoreTex eller lignende membran forede støvler?

Jeg havde selv fire par GoreTex støvler på tre år, men betalte heldivis kun for
de to par

Efter den "oplevelse" købte jeg de viste Meindl's Perfekt, som efterhånden er
fire år gamle og stadig kan klare en gang fugtig græs _uden_ problemer.

PS:: Nu bør jeg nok stoppe i denne gruppe, og forhåbentlig før jeg bliver jaget
over i dk.natur, dk.fritid eller....

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 14-02-02 09:50

"Daniel Kirk Nielsen" <Daniel@hus.dk> skrev i en meddelelse
> man, hvis det kan lade sig gøre, konverterer
> en "Real" til en String.

function FloatToStr(Value: Extended): string;

Description

FloatToStr converts the floating-point value given by Value to its string
representation. The conversion uses general number format with 15
significant digits.

M.v.h.
Olav