Solskin og februar :-(
Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-02-02 17:29

Man overvejer virkelig den vinterforsikring, når man kigger ud af vinduet i
toget på vej til arbejde, og solen skinner !

15 dage endnu

Og den er klar om 15 dage, ja den er!

--
Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

Fra : Armand

Dato : 13-02-02 18:35

Thomas Jensen <oelhunden@oelhunden.dk> skrev i en
> [...]
vinduet i
> toget på vej til arbejde, og solen skinner !

Skidt med det! blot den kører om 17 dage!

--
Armand.
(P-dags arrangør)

Fra : Kim K

Dato : 13-02-02 19:52

> Skidt med det! blot den kører om 17 dage!

ikke skidt med noget som helst, den kører nu og vejret er smukt- man er bare
lidt ensom derude....
mvh Kim

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 13-02-02 20:38

"Kim K" <5th@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> ikke skidt med noget som helst, den kører nu og vejret er smukt- man er
bare
> lidt ensom derude....
> mvh Kim

Jeg er helt enig. Det er lige så det kribler i venstrelabben for at komme
til at hilse, men det nærmeste jeg har mødt er den sædvanlige mængde
45-scootere.
Tror i egentlig de har nået at salte i nat eller vil gøre det i nat, det
skulle jo blive frost?
Anders
Forårskåd CB500 med vinterrusten fører

P.S. Sådan nogle fine tynde læderhandsker, som giver fremragende føling med
cyklen om sommeren har den stik modsatte virkning om vinteren. Det er svært
at have føling med cyklen, når man ikke engang kan mærke sine egne fingre

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-02-02 21:32

> Tror i egentlig de har nået at salte i nat eller vil gøre det i nat, det
> skulle jo blive frost?

Her i Nr. Sundby har de saltet tidligere på dagen.. Ved middagstid så jeg
mange steder, hvor salten var meget tydelig, især på fortovene, men også på
vejene. Der var også frost på vandpytterne, så det har da også været koldt.

Men indefra så vejret formidabelt ud.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 13-02-02 23:10

"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mange steder, hvor salten var meget tydelig, især på fortovene, men også

> vejene. Der var også frost på vandpytterne, så det har da også været

Tak for oplysningen.
Så skal jeg da vist ikke ud imorgen alligevel
Anders

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-02-02 23:10

Lisbeth & Anders fra det ydre rum sagde engang følgende:

> [...]
> svært at have føling med cyklen, når man ikke engang kan mærke sine egne

Ja, føjda Efter ikke at have taget Fazeren på arbejde blev jeg jo også
nødt til at køre en lille 30 kilometers hyggetur Det blev bare først
ved halvseks-tiden, for den skulle jo lige vaskes... og kaffe skal der jo
også være tid til Da jeg kom hjem fra turen sagde termometret 2 grader
- og jeg havde kørt med mine sommerhandsker, og det var jo, som du siger,
en smule køligt Det var nu alligevel en helt god tur, på trods af den
ret så kølige temperatur Ohh, jeg er glad for den Fazer forresten
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-02-02 00:29

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

[snip en masse]

> Ohh, jeg er glad for den Fazer forresten

Den ser fa'me også lækker ud!

Hilsner,
Tony
(Der ikke havde råd til en Fazer men købte en XJ600S i stedet.)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-02-02 01:24

Tony Lorentzen fra det ydre rum sagde engang følgende:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote:
>
> [snip en masse]

> Den ser fa'me også lækker ud!

Tak, tak Det var jo også lige alle sparepengene der røg på den konto,
men indtil videre er den det hele værd

> Hilsner,
> Tony
> (Der ikke havde råd til en Fazer men købte en XJ600S i stedet.)

Den er jo også ganske udmærket

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-02-02 19:07

> Tony Lorentzen fra det ydre rum sagde engang følgende:

[snipkliphaksvup]

> Tak, tak Det var jo også lige alle sparepengene der røg på den konto,
> men indtil videre er den det hele værd

Ja - av for den! Når min er betalt af om 3 år så kan der måske blive råd til
en opdatering ... måske en FZS 1000

> Den er jo også ganske udmærket

Jo da! Jeg skal bestemt ikke klage ...

Hygge,

Tony

Fra : Armand

Dato : 14-02-02 18:13

Lisbeth & Anders <ll_ako@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> Tror i egentlig de har nået at salte i nat eller vil gøre det i nat,
det
> skulle jo blive frost?

Er der det mindste salt på vejen bliver det også kørt op fra vejbanen så
det hænger i luften og ender på modellen. Derved kommer en ligeså stor
del op på din forlygte som p.g.a. varmeafgivelsen er hurtig til at
inddampe det gadevand (fugtigt føre?) som tager samme vej.
Selv svage saltkoncentrationer vil kunne afstedkomme en reaktion på din
nærmeste salt-detektor: Din tunge!
Derfor afgøres tilstedeværelsen af salt bedst ved at smage på den
belægning der dannes på dit forlygteglas

På den anden side: Når du måtte smage salt fra forlygten, så er det jo
for sent

Der er mange argumenter for og imod vinterkørsel; men uanset hvad, så
finder jeg der yderst inkonsekvent at besvære sig med en skånsom
månedslang vinteropstaldning, hvis man slæber modellen ud i blot en
enkelt dags kørsel under selv svag saltpåvirkning: Det er ikke det salt
der er at se på forlygteglasset, og ejheller det man kan vaske/skylle af
de lakerede overflader og motoren der er det kritiske, Det er det der
uværgeligt ender inde i alle krogene og medfører fasttæring af diverse
gevind samt generelle tæringer inde i krogene af stel m.m. hvor
lakeringen er ringest fra fabrikken af

En klubkammerat var meget om sig med sin GSXR750, og eftersom at han
arbejdede i udlandet á 2-3 uger af gangen var Zuki'en kun et decideret
godtvejrs-køretøj til brug når han var hjemme.
Første efterår han havde den fik han aldrig hentet den fra et service,
inden at vinteren satte ind; og på et tidspunkt hvor vejret synede
brugbart (á nu??) aftalte han med en klubkammerat at han skulle hente
den og køre den de 50 km hjem til det lokale vinter-kvarter. Kammeraten
gjorde som aftalt og eftersom at vejret havde været lidt "snusket", med
masser af opkørt vand på landevejen, besværede han sig yderligere med at
skylle modellen af ved hjemkomst!
Ejeren gik yderligere modellen over da han var hjemme til det et par
uger senere; men sidenhen var han til store frustration plaget af irrede
bolte overalt
(galvaniserede bolte i aluminiums-gevind ér en kritisk kombination, selv
uden salt!)! (

> [...]
vinteren.
> Det er svært at have føling med cyklen, når man ikke engang kan mærke

Du siger det jo selv:
Det ér vinter, og det er kun en kemisk reaktion i din hjerne, forårsaget
af sollys, der er skyld i at den tror at det er forår

--
Armand.

Fra : albert

Dato : 13-02-02 20:10

STOP DET DER - min forsikring gælder først fra 15. marts :-/

mvh Albert

Fra : Peder

Dato : 14-02-02 08:59

On Wed, 13 Feb 2002 20:10:10 +0100, "albert" <albert@DONT.SPAM.ME>
wrote:

>STOP DET DER - min forsikring gælder først fra 15. marts :-/

Ja fnys!
Igår på vej hjem ad Lyngbymotorvejen (mod Nord) bliver (i min lunkne
bil) overhalet af en eller anden gal gul motorcykel af ældre dato.
Ikke at han kørte vildt eller noget, men dens totakts dunste røg
indtil mig, og jeg svanede at cykle. Øv da
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"
- Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)

Fra : Peder

Dato : 14-02-02 09:03

On Thu, 14 Feb 2002 08:58:54 +0100, Peder
<eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote:

>jeg svanede at cykle. Øv da

Savnede. Ikke svanede. Men hvis jeg vidste hvordan man svaner at cykle
ville jeg også gøre det... Måske det er som at kimse?

Fra : albert

Dato : 14-02-02 10:28

> Savnede. Ikke svanede. Men hvis jeg vidste hvordan man svaner at cykle
> ville jeg også gøre det... Måske det er som at kimse?

Stakkels mand - giv ham en tur på en MC inden han fuldstændig mister
forstaden

Fra : Jakob Barfod

Dato : 14-02-02 12:06

"albert" <albert@DONT.SPAM.ME> skrev i en meddelelse
> Stakkels mand - giv ham en tur på en MC inden han fuldstændig mister
> forstaden

Holddaop. Det lød da så poetisk, hvilket vi ellers ikke er forvænte med i
denne gruppe.

O muse, at svane at cykle.

--
Jakob

Fra : Peder

Dato : 14-02-02 12:31

On Thu, 14 Feb 2002 12:06:21 +0100, "Jakob Barfod"
<jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote:

>"albert" <albert@DONT.SPAM.ME> skrev i en meddelelse
>
>Holddaop. Det lød da så poetisk, hvilket vi ellers ikke er forvænte med i
>denne gruppe.

Rart med lidt påskønnelse.

>O muse, at svane at cykle.

Ja det skal blive rart skal det. Også selvom der måske går til april
før det bliver. (banecykel)

Fra : Niels S.

Dato : 14-02-02 12:07

albert skrev

> Stakkels mand - giv ham en tur på en MC inden han fuldstændig mister
> forstaden
^^^^^^^^^^

Hi! Så langt nordpå forlyder det da ikke at han kørte ))

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Armand

Dato : 14-02-02 18:09

> STOP DET DER - min forsikring gælder først fra 15. marts :-/

Så skal du åbenbart ikke til P(ny definition: "Premiere"!)-dags fest i
Fredericia.

I modsætning til J-dags festen forventes deltagere at være på to hjul
til P-festen :-|

--
Armand.

Fra : Robert

Dato : 13-02-02 21:15

"Thomas Jensen" <oelhunden@oelhunden.dk> skrev i en meddelelse
> Man overvejer virkelig den vinterforsikring, når man kigger ud af vinduet
> toget på vej til arbejde, og solen skinner !

> [...]

Hvor meget spares der egentlig på at aflevere pladerne i vintermånederne ?
- hvilken forsikring giver bedste hvilkår ?

PS: Jeg har plade på min hele året, vil ikke gå glip af een eneste dag

Mvh
Robert

Fra : Kim K

Dato : 13-02-02 21:32

> Hvor meget spares der egentlig på at aflevere pladerne i vintermånederne ?
> - hvilken forsikring giver bedste hvilkår ?

Tja et rundt regstykke siger at de sparer en masse glæder ved årets første
dejlige solstråler

Ikke at køre fordi det er koldt, er ikke et spørgsmål om vejret- men et
spørgsmål om den rette påklædning

Mvh Kim
Med en mc som ingen skrækker har, føreren er heller ikke kuldeskræk bare
abnormt meget saltskræk

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 13-02-02 23:12

> Mvh Kim
> Med en mc som ingen skrækker har, føreren er heller ikke kuldeskræk bare
> abnormt meget saltskræk

Og det er jo netop denne pokkers salt, som så ofte gør at man bliver hjemme
på en fin dag. Sådan er det ihvertfald for mig.
Anders

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 13-02-02 22:21

> Man overvejer virkelig den vinterforsikring, når man kigger ud af vinduet
> toget på vej til arbejde, og solen skinner !
Overvejer ?

> 15 dage endnu
1½ dag endnu

> Og den er klar om 15 dage, ja den er!