Andet multimedie
bentjuul 3670
Kan man "låse" et logo?
Fra : Mette

Dato : 13-02-02 14:59

Jeg har lavet et logo I illustrator, og jeg synes, at huske at der er en
måde at låse det på, så kunden ikke har mulighed for at ændre farve og facon
- pt. kan jeg bare ikke finde ud af det - andet end "rasterize" - det bliver
bare møg uldent I kanten og så holder det jo heller ikke formen fixeret....

Har I mon et bud?

Venligst Mette

Fra : B. Jakobsen

Dato : 13-02-02 15:17

gem som pdf og sæt acrobat security settings på
Kh
Bjørn

Fra : Madsen

Dato : 13-02-02 16:35

Mette skrev:

> [...]
> det - andet end "rasterize" - det bliver bare møg uldent I
> kanten og så holder det jo heller ikke formen fixeret....

Rasterize er i hvert tilfælde en meget dum idé. Så laver du dit
logo om til bitmapgrafik i stedet for vektorgrafik.

Jeg ville nok også vælge at gemme det som PDF og så låse PDF-filen,
men du kunne også markere logoet i Illustrator og så trykke Ctrl +
2 hvilket låser objektet så det ikke mere kan vælges. Det er dog
nemt at låse det op igen med Ctrl + Alt + 2, så er modtageren bare
en smule inde i Illustrator, så hjælper det nok ikke ret meget.
(Funktionen er oppe i Object-menuen og hedder Lock og Unlock All.)

Madsen.