Andet multimedie
bentjuul 3670
højlys
Fra : HB Nielsen

Dato : 13-02-02 13:40

Hejsa...
Er der nogle der ved hvordan man fjerner højlys fra et gruppebillede,
ved hjælp af photoshop??? HASTER

HB

Fra : KNL DtP

Dato : 13-02-02 14:57

"HB Nielsen" <hb_nielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der ved hvordan man fjerner højlys fra et gruppebillede,
> ved hjælp af photoshop??? HASTER

To måder jeg bruger:

1) Image > Adjust > Levels

Her tager du fat i den nederste "skyder" (trekanten ovre til højre, i det
hvide område). Kør den ind mod midten, indtil du har fået dæmpet højlyset
tilpas meget.

2) Image > Adjust > Curves

Tag fat i stregen helt oppe i højre øverste hjørne. Herefter trækker du den
ned langs højre side, indtil højlyset er mere brugbart.

Jeg ved ikke, om det er det samme som bliver gjort - bare på to forskellige
måder - men det virker fint. Evt. kunne en ny scanning gøre underværker,
hvis al information er gået tapt i højlyset - blokket ud. Hvis det er
digital kamera, så er du lidt på den - men prøv dig frem med især "Curves".

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : .Pun|$h3r$ |nc.

Dato : 13-02-02 15:01

"HB Nielsen" <hb_nielsen@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa...
> Er der nogle der ved hvordan man fjerner højlys fra et gruppebillede,
> ved hjælp af photoshop??? HASTER

Tænker du på et overeksponeret billede? Det ville være lettere at hjælpe
hvis du uploader billedet så vi kan "se".

Rasmus