OT: Matematik-problem
Fra : Plazm0id

Dato : 13-02-02 13:36

Hey NG

jeg har fået tilstikket en matematik-opgave, jeg umiddelbart ikke kan løse..

3 punkter i et kordinatsysten, hvor jeg skal finde forskriften for den
"tilsvarende" parabel...

punkterne er:
M - (0 ; 77)
B - (-812 ; 257.44)
C - (81 ; 257.44)

jeg har fumlet lidt rundt med at putte dem ind i ax^2 + bx + c - og jeg har
fået 3 ligninger med 3 ubekendte( som jeg ser det ) - men når jeg sætter den
lig hinanden giver det noget fuldstændig underligt :0\

nogen løsningsforslag, hjælp, eller måske løsninger ? :0)
på forhånd tak...

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 13-02-02 13:48

Plazm0id skrev:

> jeg har fået tilstikket en matematik-opgave, jeg umiddelbart ikke kan
løse..

Prøv i news:dk.videnskab. Det vil være en smal sag for
matematikeksperterne der.

Thomas T.

Fra : Peter Haargaard

Dato : 24-02-02 12:58

"Plazm0id" <Plazm0id@Phreaker.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> lig hinanden giver det noget fuldstændig underligt :0\
>
> nogen løsningsforslag, hjælp, eller måske løsninger ? :0)

a = 0,003743417
b = 2,005437573
c = 77