"træ"-gulv i kælder
Fra : Martin Buhelt

Dato : 13-02-02 10:16

Hej,

Jeg overvejer at lægge et flydende gulv i vores kælder, som er rimelig tør.
Gulvet forestiller jeg mig skal være et trægulv i plast - altså et billigt
"pergo"-gulv. Under det lægges (naturligvis) en måtte, og under dette en
fugtspærre af 0,20 mm plastfolie.

Er der nogen som har erfaringer med, eller kommentarer til, en sådan
løsning.

/Martin

Fra : John Vedsegaard

Dato : 13-02-02 17:58

Du skriver "rimelig tør" gulvet skal være helt tørt, medmindre det er rent
plast!
Jeg har set gulve rejse sig i en bue på over 1 meters højde.
De forskellige gulve har et datablad tilknyttet, her står hvad
fugtighedsprocenten må være. Lån evt. en fugtighedsmåler af en tømrer eller
maler, således at du kan se om det er forsvarligt at lægge det pågældende
gulv. Det er ærgerligt hvis hele gulvet skal brækkes op igen.
De fleste gamle kældre er ikke lavet til at være tørre, men kan godt være
det.

Malermester John Vedsegaard
http://home19.inet.tele.dk/forlaget/

Fra : Martin Buhelt

Dato : 14-02-02 17:09

Tak for hjælpen - jeg tjekker fugtighedsprocent og prøver at få fat i
datablade.

/Martin