Hjælp til begynder med Delphi 3, på en Win~
Fra : Henrik

Dato : 13-02-02 00:07

Hej NG

Jeg sidder og prøver at skrive til adresse f.eks
$1B0, og gør det med PORT[$1BO]:=$10;
Den vil ikke godtage PORT hvad er forkert ?,
er der nogen som vil være venlige og prøve at
hjælpe mig lidt igang.

På forhånd tak.

Henrik Schouboe Christiansen

Århus C
Privat:hsc@mail-telia.dk

Fra : Thomas Due

Dato : 13-02-02 08:29

"Henrik" <hsc@mail-telia.dk> wrote in message news:<3c699f69$0$243$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> $1B0, og gør det med PORT[$1BO]:=$10;
> Den vil ikke godtage PORT hvad er forkert ?,
> er der nogen som vil være venlige og prøve at

Hej,

Ja dit problem er Windows 2000. NT og 2K (og XP iøvrigt) tillader ikke
direkte adgang til porte af hensyn til sikkerheden. I modsætning til
Win 9x som bygger ovenpå Dos.
Du bliver nødt til at anvende API kald (CreateFile, WriteFile, ReadFile,
og CloseHandle) for at skrive til en port under Windows NT/2K/XP.
DU kan også prøve at kigge på bl.a. http://www.torry.net, der er en del
komponenter som gør kommunikation med porte meget lettere.

Mvh
Thomas Due