Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G1 og IBM Microdrive
Fra : BJ

Dato : 24-01-01 13:52

Hejsa

Jeg har købt et Canon G1 kamera og vil gerne supplere med et IBM Microdrive
350 Mb. Men hvad følger med sådan et drev ?

Er det lige til at slutte til G1`eren ?
Hvordan tilslutter man det til computeren (USB) ?
Skal man købe andet udstyr for at få det til at virke ?
Hvor er det bedst at købe (har de det hjemme?) ?

Mvh. Bo Jørgensen

Fra : carsten

Dato : 24-01-01 15:31

> Jeg har købt et Canon G1 kamera og vil gerne supplere med et IBM
Microdrive

[se mine svar udfor = tegnet]
> 350 Mb. Men hvad følger med sådan et drev ? = ingenting, med den er på
340 Mb eller 1 Gb
> Er det lige til at slutte til G1`eren ? = Ja det ser ud som dit 16 MB
> Hvordan tilslutter man det til computeren (USB) ? = "det" = G1
medfølgende kabel
> Skal man købe andet udstyr for at få det til at virke ? = Nej
> Hvor er det bedst at købe (har de det hjemme?) ? = VIGTIGT !
Vælg ikke Produktionskode: DMDM-10340 er iflg. her i NG fejlbehæftet.
!!!!!!!
Vælg derfor microdrive med Produktionskode: DSCM-10340
Hvor du køber det ? Se www.edbpriser.dk eller www.technikdirekt.de
men jeg ville være sikker på at det ikke er DMDM der udleveres

carsten

Fra : m1000

Dato : 24-01-01 19:57

Det er rigtigt, der er nogle få microdrive 340 modeller, der giver problemer
med G1.
Efter hvad jeg har læst på nettet, findes 340 ikke i andre udgaver end
DMDM-10340. Det er kun 512MB og 1GB, der er med de nye specifikationer.
Dette skulle komme direkte fra IBM.

Jeg har selv bestilt et G1 med 340 MB mirodrive, og hvis der skulle være
nogen problemer, er kortet dækket af garanti, så jeg frygter ikke så meget.
Mit kort skulle være fra Canon!? Der står sikkert IBM under label'en.

Mvh.
Morten

Fra : Erik Christensen

Dato : 24-01-01 21:26

"BJ" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal man købe andet udstyr for at få det til at virke ?
> Hvor er det bedst at købe (har de det hjemme?) ?

Du skal være opmærksom på at det sluger en del strøm, ca. 5 gange et
cf-kort, ligeledes slider det på batteriet selvom der ikke skrives til
disken.

Mvh
Erik