hjælp til skrivebeskyttelse
Fra : Christian Vincens

Dato : 12-02-02 21:38

Hej gruppe!!

I min dokumentfolder er der udfor skrivebeskyttelse ikke noget flueben, men
der i mod er hele firkanten grøn. Når jeg trykker een gang forsvinder det
gørnne, men når jeg trykker "anvend" gemmer word det ikke......hvad skal jeg
gøre jeg kan ikke redigere mine dokumenter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-02-02 22:08

"Christian Vincens" <Vincens@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> gøre jeg kan ikke redigere mine dokumenter

Hvis det er folderen/mappen du ser på, er det helt normalt, at den er grøn
ud for Skrivebeskyttelse, og det skal du ikke ændre på. Det er mappen som
har denne attribut, og det betyder ikke noget for filerne i mappen.
Du skal se på den enkelte fil, for at se om denne på nogen måde er
beskyttet.
Hvis du arbejder på et system med administrator muligheder, kan
administratoren dog sætte nogen begrænsninger på mappen, men så burde du vel
vide det?
I øvrigt har jeg oplevet nogle gange, at i Stifinder kunne der ikke ses
nogen begrænsninger på en fil, som rent faktisk var skrivebeskyttet.
Så de kan evt. prøve i en dosprompt at gå ind i dokumenter mappen.
Skriv
attrib filnavn.doc
Hvis den skriver andet end attributten a, (f.eks. r (read only)) kan du
fjerne disse forhindringer ved at skrive
attrib -r (eller hvilke bogstaver du nu så bortset fra a) filnavn.
Så fjernes de forskellige beskyttelser.

Kurt