ItemIndex fra en ComboBox ?
Fra : SpookiePower

Dato : 12-02-02 20:47

Jeg har lavet en ComboBox hvori jeg har skrevet
en masse navne. Mit problem er at jeg ikke kan få
trukket ItemIndex tallet ud af min ComboBox. Hvis
jeg feks vælger Hansen er det nummer 5. Men jeg
kan ikke få tallet 5 lagt over i variablen x. Jeg har
gjort på følgende måde.

x : Integer;

x := ComboBox.ItemIndex;

Hvis jeg vil have ComboBoxen til at starte op på Hansen
kan jeg godt skrive -

ComboBox.ItemIndex := 5;

Jeg Bruger Delphi 6.

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 13-02-02 10:25

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg feks vælger Hansen er det nummer 5. Men jeg
> kan ikke få tallet 5 lagt over i variablen x. Jeg har

Hvornår udfører du dette? Det er nok din event der er noget galt med.

Olav

Fra : René Jensen

Dato : 13-02-02 14:58

"Olav M.J. Christiansen" wrote:

> Hvornår udfører du dette? Det er nok din event der er noget galt med.

Nej da! -Det er bare en forkert måde at bruge ItemIndex attributten på.
Nedenstående kode for kopieret værdien fra en den valgte værdi i en
combobox:

x := ComboBox1.Items[ComboBox1.ItemIndex];

Du skal så selv huske at konvertere en streng til integer, da
ComboBox1.Items er en liste med strenge.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : SpookiePower

Dato : 13-02-02 23:02

Det virkede da jeg skrev -