/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
KN igen....
Fra : Neser


Dato : 12-02-02 18:55

Hejsa...

Der har på det sidste været en masse snak om KN-filtre her i gruppen, og jeg
har egentlig selv gået og tænkt en del på at få det monteret, men ikke som
et filter til den org. kasse. Derimod som 4 (1 pr. karb.) små koniske
Clamp-On/Bolt-On filtre.
Nu er det så mit spørgsmål er; kan det betale sig på en std. Kawasaki
GPZ600R
Der bli'r nok ikke skiftet noget andet på den (selvfølgelig skal den
omdysses.!!). Jeg gerne ville ha' en anden udstødning, men så længe den org.
ikke er ødelagt bli'r den på.

--
- Neser
Neser@neser.dk
http://www.neser.dk
En GPZ600R rykker bestemt mere end en Kadett 1,3S



 
 
james (12-02-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 12-02-02 22:26

> Derimod som 4 (1 pr. karb.) små koniske
> Clamp-On/Bolt-On filtre.

Det er det jeg har på Bonneville (1 filter på hver af de 2 karb) og på
CB750/4....1 på hver af de 4. Når originalen på Thunderbird skal skiftes,
bliver det også til K&N.... 3 af de små.


>
> Nu er det så mit spørgsmål er; kan det betale sig på en std. Kawasaki
> GPZ600R

Ifølge K&N: ja.......men det ved jeg ikke. Det hjælper på mine 2.


>
> Der bli'r nok ikke skiftet noget andet på den (selvfølgelig skal den
> omdysses.!!).

Ikke nødvendigvis. Følg K&N's anbefaling til typen....

-james



S.G (12-02-2002)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 12-02-02 23:20

jeg er ret sikker på at du vil miste ydelse, da der simpelthen vil komme for
meget luft til...Det er vist kun til spjældkaburatorer man kan bruge
clamp-on.. Det dutter ikke til vacum kab...
Correct me if i´m wrong.


"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse
news:a4bkv3$4o$1@sunsite.dk...
> Hejsa...
>
> Der har på det sidste været en masse snak om KN-filtre her i gruppen, og
jeg
> har egentlig selv gået og tænkt en del på at få det monteret, men ikke som
> et filter til den org. kasse. Derimod som 4 (1 pr. karb.) små koniske
> Clamp-On/Bolt-On filtre.
> Nu er det så mit spørgsmål er; kan det betale sig på en std. Kawasaki
> GPZ600R
> Der bli'r nok ikke skiftet noget andet på den (selvfølgelig skal den
> omdysses.!!). Jeg gerne ville ha' en anden udstødning, men så længe den
org.
> ikke er ødelagt bli'r den på.
>
> --
> - Neser
> Neser@neser.dk
> http://www.neser.dk
> En GPZ600R rykker bestemt mere end en Kadett 1,3S
>
>



Pwh (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-02-02 20:58


S.G <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en
news:SCga8.215$xQ1.6996@news.get2net.dk...
> jeg er ret sikker på at du vil miste ydelse, da der simpelthen vil komme
for
> meget luft til...Det er vist kun til spjældkaburatorer man kan bruge
> clamp-on.. Det dutter ikke til vacum kab...
> Correct me if i´m wrong.
>
>
Det har du fulstændigt ret i. Jeg prøvede for nogle år tilbage at monterer
4 stk kn enkeltfiltre på min Gpx600 og jeg måtte opgive at få maskinen
til at kører bare nogenlunde godt. Jeg blev senere belært af en forhandler
om at vacummkarbs. SKAL have modstand i indsugningnen for netop
at skabe vacumm så spjældene kan hæve sig. Helt logisk når man tænker over
det
så jeg kunne pille for 1200 kr filtre af igen og gemme dem til jeg måske
engang
får en mc med gamle spjældkarbs.

PWH



Orla Pedersen (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 13-02-02 22:28


Pwh skrev i meddelelsen <3c6ac55d$0$62873$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
>S.G <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en
>news:SCga8.215$xQ1.6996@news.get2net.dk...


> Jeg blev senere belært af en forhandler
> om at vacummkarbs. SKAL have modstand i indsugningnen for netop
> at skabe vacumm så spjældene kan hæve sig. Helt logisk når man tænker
over
>det


Hej

Jeg gentager, CV karburatorer åbner ikke spjældene på grund af vacumm, men
alene på grund af _lufthastighed_ under spjældet. Grunden til at separate
filtre ikke dur' er den simple, at fartvindens turbolens omkring filtrene
forstyrrer dette luftflow ! Det kan man sikre med lange indsugningsrør,
eller den originale luftfilterkasse (som ikke behøver at udøve modstand mod
luftflowet).

mvh
Orla

>
> PWH
>
>



Armand (12-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-02 23:31


Neser <Neser@neser.dk> skrev i en news:a4bkv3$4o$1@sunsite.dk...
> Hejsa...
>
> Der har på det sidste været en masse snak om KN-filtre her i gruppen,
og jeg
> har egentlig selv gået og tænkt en del på at få det monteret, men ikke
som
> et filter til den org. kasse. Derimod som 4 (1 pr. karb.) små koniske
> Clamp-On/Bolt-On filtre.
> Nu er det så mit spørgsmål er; kan det betale sig på en std. Kawasaki
> GPZ600R

NIX!

C.V. karburatorerne (dem med en flad klokke på toppen, som alle
moderne japanere har haft monteret siden starten af 80'erne!) er alt for
følsomme overfor turbolens, som kan slå igennem clamp-on filtre, så du
risikerer at Kawa'en overhovedet ikke vil køre mere end 40 med dem
monteret

--
Armand.





Jonas Holt (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 13-02-02 13:53

..................
> følsomme overfor turbolens, som kan slå igennem clamp-on filtre, så du
> risikerer at Kawa'en overhovedet ikke vil køre mere end 40 med dem


Bare lige for fly fuckingens skyld vil jeg lige rette dit "turbolens" til "turb_u_lens"
(turbine >< vindhvirvel)

--
mvh
Jonas Holt & CBR600F2 - i hi



Armand (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-02-02 17:20


Jonas Holt <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en
news:3c6a619c$1$62874$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> .................
> > følsomme overfor turbolens, som kan slå igennem clamp-on filtre,
> Bare lige for fly fuckingens skyld vil jeg lige rette dit "turbolens"
> til "turb_u_lens" - (turbine >< vindhvirvel)

"turbune"?????

Nej! Du har så mindeligt ret!

--
Armand.






Neser (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 14-02-02 17:56

> C.V. karburatorerne (dem med en flad klokke på toppen, som alle
> moderne japanere har haft monteret siden starten af 80'erne!) er alt for
> følsomme overfor turbolens, som kan slå igennem clamp-on filtre, så du
> risikerer at Kawa'en overhovedet ikke vil køre mere end 40 med dem
> monteret
>
Det fandt jeg også ud af... var lige ude og snakke med de lokale MC-guru'er
og han ga' mig også en lille forklaring på hvorfor jeg ikke skulle gøre det
(noget med luftmængde filtreret og ufiltreret), så det bli'r nok bare et K&N
filter til den originale kasse, da der åbenbart sidder et uoriginal filter
i...

--
- Neser
Neser@neser.dk
http://www.neser.dk
En GPZ600R rykker bestemt mere end en Kadett 1,3S



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste