Projektide: Oversættelse af XWorkPlace (XW~
Fra : Lars Lund

Dato : 13-02-02 00:19

Kære nyhedsgruppe

Jeg vil gerne hermed starte en dialog om nedenstående her i gruppen:

Christian Hennecke (CH) har været involveret i US/UK-->DE
oversættelsen. På XWP-maillisten har jeg spurgt ham om tidsforbruget på
sådan en opgave - se nedenfor. CH. vil endvidere være villig til at
udarbejde noget web til at organisere et oversættelsesforløb, se mail #2
nedenfor.

Mit spørgsmål til kredsen her er om nogle kunne tænkes at være med til
et sådant stykke arbejde?

Jeg vil endvidere x-poste det her i dk.edb.os2.

Fra : knud@berggreen.inval~

Dato : 12-02-02 20:58

In <3C69A2FB.46336E1E@larslund.dk>, on 02/12/2002
at 06:19 PM, Lars Lund <ll@larslund.dk> said:

> [...]

>sådan en opgave - se nedenfor. CH. vil endvidere være villig til at
>udarbejde noget web til at organisere et oversættelsesforløb, se mail #2

Øhm, hvad er det nu lige XWorkPlace er?

Hilsen/Regards
Knud

Member of Team OS/2 Denmark

--
Scandinavian OS/2 Shareware Registration: http://www.berggreen.dk/
Team OS/2 Danmark: Links, tips, tilmelding p² http://www.teamos2.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-02-02 21:33

knud@berggreen.invalid wrote:

> Øhm, hvad er det nu lige XWorkPlace er?

Uhadada Knud, kan du så skynde dig ind på
http://www.xworkplace.org/proj_xwp.html og læse videre. XWorkplace er et
open source-projekt med en lang række udvidelser, der øger brugbarheden
af OS/2 betydeligt. Hvis du har tænkt dig at prøve XWorkplace, bør du
nok hente version 0.9.14, da der er nogle generende bugs i 0.9.16 og
0.9.17 - forøvrigt første gang jeg har oplevet bugs med XWorkplace.

XWorkplace og Dragtext er de to hovedårsager til, at jeg holder fast i OS/2.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-02-02 21:37

In <3C69A2FB.46336E1E@larslund.dk>, on 02/12/2002
at 06:19 PM, Lars Lund <ll@larslund.dk> said:

Jeg har tidligere selv overvejet at lave en oversættelse, men dels er
det en stort arbejde, og dels tror jeg ikke behovet er så stort. Dansk
er et lille sprog, og mon ikke de fleste af os har det ganske udmærket
med den engelske version?

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Lund

Dato : 13-02-02 12:24

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> det en stort arbejde, og dels tror jeg ikke behovet er så stort. Dansk
> er et lille sprog, og mon ikke de fleste af os har det ganske udmærket

Det primære objektiv er at støtte projektet. Brugerkredsen der vil kunne
profitere af et sådant arbejde vil være begrænset. Som du selv siger er
dansk er lille sprogområde. Dertil kommer, at brugerkredsen rent
kvantitativt reelt set er lav. Endelig har jeg en idé om, at der blandt
nuværende og potentielle XWP-brugere er en overrepræsentation af brugere,
som har flere års rutine med at bruge engelske programmer og som følge
deraf ikke opfatter det som et minus. Projektet er således helt og aldeles
tænkt som et hobbyprojekt med det formål at støtte XWP-projektet og
udbrede kendskabet til XWP i Danmark.

Og så er det jo ikke gået min opmærksomhed forbi, at den primære årsag
til at den tyske eCS faktisk blev færdiggjort var initiativ taget af OS/2
brugerene i Tyskland. Vi danske OS/2 brugere kan slet ikke mønstre de
samme ressourcer. Skal vi gøre noget lignende skal projektet være meget
mindre. I den forbindelse syntes XWP velegnet. XWP har udviklet sig til et
unikt produkt på platformen. XWP tilbyder en række faciliteter, der
muliggør og forenkler en række tilpasninger, forbedringer og udvidelser af
brugergrænsefladen. Samtidig er det Ulrich Muller's (udvikleren) mål, at
gøre projektet til en fælles projekt for OS/2 udviklere af småtools til
brugergrænsefladen.

--

\lars lund, Aalborg, ll@larsINGENSTEDERlund.dk

Fra : Peter Jespersen

Dato : 14-02-02 17:14

Lars Lund wrote:

> [...]
> et sådant stykke arbejde?
>
> Jeg vil endvidere x-poste det her i dk.edb.os2.

Ikke nogen dårlig ide, jo mere røre og jo flere projekter der sættes igang
jo bedre. Måske det endda kunne komme med i eWorkPlace for den danske eCS
(Hvis der er en sådan).

--

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of TeamOS/2 DK

Fra : knud@berggreen.inval~

Dato : 15-02-02 22:48

In <3C697BEC.5030602@mail.dk>, on 02/12/2002
at 09:32 PM, Kim Ludvigsen <Ludvig@mail.dk> said:

> [...]
>http://www.xworkplace.org/proj_xwp.html og læse videre. XWorkplace er et
>open source-projekt med en lang række udvidelser, der øger brugbarheden

Det ser jo rimelig spændende ud. Hvordan kører det på eCS?

Hilsen/Regards
Knud

Member of Team OS/2 Denmark

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-02-02 23:47

knud@berggreen.invalid wrote:

> Det ser jo rimelig spændende ud. Hvordan kører det på eCS?

Det skal jeg fortælle dig, når du sender mig et ubegrænset
anmelder-eksemplar

Så vidt jeg ved, skulle XWorkplace dog køre helt fint på eCS.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 16-02-02 18:53

knud@berggreen.invalid wrote:

> Det ser jo rimelig spændende ud. Hvordan kører det på eCS?

Helt fint, bliver bundlet med eCS - med eCS 1.1 vil XWP ovenikøbet komme i
en special udgave kaldet eWorkPlace...

Fra : knud@berggreen.inval~

Dato : 15-02-02 22:41

In <3C6A4CC9.8A6635B2@larslund.dk>, on 02/13/2002
at 06:23 AM, Lars Lund <ll@larslund.dk> said:

> [...]
>dansk er lille sprogområde. Dertil kommer, at brugerkredsen rent
>kvantitativt reelt set er lav. Endelig har jeg en idé om, at der blandt

Jeg har oversat nogle mindre programmer i tidens løb, så jeg kan da godt
tage nogle enkelte dele men jeg vil ikke være bundet af det.

Hvad kræves der?

Hilsen/Regards
Knud

Member of Team OS/2 Denmark