.357 Magnum på råvildt.
Fra : Andy P.

Dato : 12-02-02 17:47

Hej.
Er der nogen af jer der har erfaring med kaliber .357 Magnum på råvildt
(afskudt fra riffel). Jeg er klar over, at det kommer til at knibe med, at
få den presset op på de 800 kilo joule på 100 meter for at opfylde Dansk
lovgivning.
Måske nogle af vores Norske våbenbrødre?
Hilsen
Andy.

Fra : sailor99

Dato : 13-02-02 22:39

Og hvad skal det lige gøre godt for???
Når vi har ganske udmærkede kalibre, der kan gøre arbejdet!

Fra : Andy P.

Dato : 14-02-02 20:46

Hej Sømand.

Ja hvad skal vi med alle de andre kalibrer når vi har 30.06?
Hvad skal vi med kaliber .410, 16 og 20 når vi har kaliber 12/70?
I mine øjne har en hver kaliber sin berettigelse. Man kan få mange gode
super kompakte karabiner i .357 Magnum, 44 Magnum etc. Jeg finder, at det er
en god riffel til skov jagt, feks. trykjagt. Rigelig kraftig til ræv og
råvildt, og ikke for kraftig til fasaner, harer og gæs. Munitionen er dejlig
billig og ukompliceret at genlade.
Hilsen
Andy.

Fra : Peter Larsen

Dato : 14-02-02 21:13

Og hvis nu Andy havde/eller påtænker at købe IMI "Timber Wolf" i cal.,357
??
Fordi en kører i skoda behøver vi vel ikke alle sammen at gøre det .

Mvh Peter

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 17-02-02 11:46

"Andy P." <Timelapse08@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lovgivning.
> Måske nogle af vores Norske våbenbrødre?

For nogen tid siden prøvede jeg en Marlin Lever action i .375 magnum.
En dejlig lille let riffel.

Jeg blev imponeret over præcisionen. Selv med åbne sigtemidler kunne man
holde grupper på
omkring 5-8 cm på 100 meter. (Bænk)

Jeg kan desværre ikke bidrage med anslagsenergier.

På et eller andet tidspunkt vil jeg have en sådan (når jeg finder en brugt
til en rigtig pris)

Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT