Bil anlæg stjålet.
Fra : Michael Thomsen

Dato : 12-02-02 16:13

Hej

En af mine venner har fået stjålet sit anlæg for 20.000,- i sin bil. (Bilen
er Kasko forsikret)

Nu kommer spørgsmålet. Anlæget er fra 97, og han har købt det af mig. Nu er
det bare sådan at jeg ikke kan finde mine gamle kviteringer, men vi skrev en
kvitering, da han købte det. Er den kvitering god nok til at kunne dække hos
forsikrings selvskabet??

Mvh Michael

Fra : Lars

Dato : 12-02-02 16:42

"Michael Thomsen" skrev:

> Er den kvitering god nok til at kunne dække hos
> forsikrings selvskabet??

Ja, han skal vel blot kunne godtgøre at han ejede det pågældende anlæg og
hvad nyprisen var, og det er lettest med den originale kvitering i hånden.
Men jeres kvitering fra hans køb må også være gyldig dokumentation.

Men check også policen. Nogle selskaber dækker ikke dyre stereoanlæg via
normal kasko. Disse selskaber har måske en grænse på måske 8-10000 kr. som
de dækker op til uanset, og dækning derudover kræver en tillægsforsikring.

- Lars

Fra : Michael Thomsen

Dato : 12-02-02 17:46

Kasko forsikringen dækker op til 25.000,- i hans firma.

Det er ved ikke sådan at du har en adresse, hvor jeg kan printe noget
dokumentation ud?

Nyprisen har jeg fået hos det firma hvor jeg købte anlæget. Men da jeg købte
det fik jeg en bon, fra kasse apperatet, og ikke en A4 side, og de små kasse
boner kan jeg selvfølgelig ikke finde. Firmaet vil ikke udlevere en ny
kvitering.

Mvh Michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-02 19:36

Michael Thomsen skrev:

> [...]
>boner kan jeg selvfølgelig ikke finde. Firmaet vil ikke udlevere en ny

Min datter lånte sit videokamera ud til nogen der klattede det
væk. Hun havde ingen bon eller noget som helst og kunne ikke en
gang huske den præcise modelbetegnelse - kun fabrikat. Men en
venlig ekspedient fandt frem til et skøn ud fra de finesser hun
kunne fortælle om, og det tidspunkt hvor hun havde købt det. Det
var godt nok til forsikringsselskabet.

--
Bertel

Fra : Michael Thomsen

Dato : 12-02-02 17:48

Hvordan kan han bevise at han har ejet anlæget?
Er det nok med at mange af hans venner bla. mig har set det, og ved hvad det
er?

Fra : Lars

Dato : 12-02-02 19:42

"Michael Thomsen" skrev:

> Hvordan kan han bevise at han har ejet anlæget?

Det at han udfylder og underskriver en skadesanmeldelse, og vedlægger en
kopi af politianmeldelsen, er som regel dokumentation nok.

Men spørg evt. forsikringsselskabet hvor meget de forventer.

- Lars

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 12-02-02 19:27

On Tue, 12 Feb 2002 16:41:51 +0100, "Lars" <ab@cd.de> wrote:

>Ja, han skal vel blot kunne godtgøre at han ejede det pågældende anlæg og
>hvad nyprisen var, og det er lettest med den originale kvitering i hånden.

...det er vel ikke den oprindelige købspris/værdi der ligger til grund for en
evt. erstatning, men derimod hvad et tilsvarende anlæg koster i dag (fratrukket
et evt. beløb pga. alder/stand)?

Da anlægget er så relativt dyrt, er det vel ikke utænkeligt at kopi af den
oprindelige faktura eller lign. dokumentation kan fremskaffes hos forhandleren,
så det er måske også værd at prøve?

Venlig Hilsen/Kind Regards

Kim Kolmorgen

Even on the Internet I'm only acting on my own behalf.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 13-02-02 07:48

Vi har været hos forhandleren, og da der kun var tale om kasse boner hvor
der står en pris og ikke mere, kan han ikke finde gamle faktura.

Mvh Michael

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-02-02 13:30

> [...]
en
> evt. erstatning, men derimod hvad et tilsvarende anlæg koster i dag

Jeg havde inde jul også brug for min forsikring . Der opgav jeg
genanskaffelsespris (altså nypris på tilsvarende vare) og mit krav. Normalen
er at afskrive 10% om året. Så hvis anlægget idag kan købes for 10kkr og det
er under 2år gammel vil kravet blive på 9kkr.

/A