Pris bekræftet på en vare på nettet, hænge~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-02-02 15:39

Hej!
Jeg har netop været ude for en meget kedelig oplevese med ITbutikken,
og det jeg finder mest grotesk ved hele denne sag er at man ringer for
at få bekræftet en pris, hvilket man får. Herefter viser det sig at
denne bekræftelse kan man ikke bruge til noget som helst da det viser
sig at have været spild af kroner til telefon opkaldet da Harddisken
reelt ikke sælges til den pris man har fået bekræftet.
Det drejer sig især om at jeg står overfor at at skulle købe en ny
harddisk og idet jeg ser at ITbutikken har en IBM 120GXP 120GB udgave
til 1.986 inklusiv moms hvilket er en 658 under den der ligger nr2. Jeg
stiller mig en anelse skeptisk overfor dette men tænker der må være tale
om et usædvaneligt stort parti de har købt hjem til en kampanje eller
lignende så jeg ringer til deres salgsafdeling for at få bekræftet at
denne pris er det jeg reelt kan få den til, hvilket den flinke dame i
den anden ende bekræfter og stiller sig uforstående overfor at de er så
meget billigere end nr2. Men hun kunne bekræfte at det var denne pris
den var opgivet til.
Så jeg tager fluks mit dankort frem for at bestille denne harddisk da
prisen jo var reelt nok.
Nu efter et par timer indløber følgende email så fra ITbutikken:

"Vi må desværre sige, at vi her i weekenden har haft en fejl visning
af prisen på IBM 120GXP harddiske.
At den årsag bliver vi desværre nød til at slette ordren, da prisen er
væsentlig forskellig fra den korrekte...
Vi beklager fejlen, og håber at du stadig er intereseret i varen, men
til en anden pris."
Hvorefter harddisken er blevet fjernet fra ordren.

Når man ligefrem ringer for at få BEKRÆFTET en pris hvordan står jeg rent
juridisk så?
Jeg ville da mene at de hænger på når de ligefrem har bekræftet prisen per
telefon inden jeg bestilte?!
Evt nogle paragraffer jeg kan smide i hovedet af dem?

/Dennis

Fra : Morten Birkelund

Dato : 12-02-02 18:30

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> [...]
> til en anden pris."
> Hvorefter harddisken er blevet fjernet fra ordren.

Jeg har også en ven som ringede i mandags og fik bekræftiget den pris hos
dem.
Vi var også ved at bestille et par diske, men gjorde det ikke da vi hellere
ville vente på 160 GB

--
Morten

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-02-02 19:43

"Morten Birkelund" <mortendb@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem.
> Vi var også ved at bestille et par diske, men gjorde det ikke da vi

Dennis og Morten, jeg synes at i to skulle glemme denne sag og lade være med
at spilde mere krudt på det. Det er jo helt tydeligt at der er lavet en fejl
fra ITbutikkens side. Dennis du var selv inde på at du var forundret over at
den lå nummer 2 (på edbpriser formoder jeg), så du var godt lidt klar over
at det måske var en fejl.
Vi er alle mennesker og du ville da selv ærgre dig over hvis du blev hængt
op på at skulle en vare med tab, ikke sandt?
Jeg synes vi skal gå væk fra den tendens der er ved at brede sig, det med at
butikker der laver åbenlyse fejl skal straffes! Lige med ITbutikken som
næsten altid er blandt landets billigste hvad angår hardware løsdele er det
jo tydeligt at de ikke har forsøgt at narre kunderne ved at skrive en
forkert pris.

/Jesper

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-02-02 19:57

"Jesper Nielsen" <jesper.nielsen@ledigejobs.dk> wrote in message

> [...]
at
> den lå nummer 2 (på edbpriser formoder jeg), så du var godt lidt klar over

Næe egentlig ikke , fordi prisen var lav men ikke urealistisk lav (jeg tog
straks en rundringning til EET/Ingram Micro/etc for at få be/afkræftet
stærke prisfald og nåede frem til 2200 hos en af dem og med den rette mængde
rabat/lokke-kunder-til-tilbud jae så måtte den være god nok)

> [...]
det
> jo tydeligt at de ikke har forsøgt at narre kunderne ved at skrive en

Ja alle kan lave fejl.
Men når de BEKRÆFTER prisen så er der ingen kære mor. Hende jeg snakkede med
blev enda konfronteret med facts og hun stod ved sin pris.
Så som jeg ser det må de stå ved deres bekræftelse?

/Dennis

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-02 20:04

Dennis Pedersen skrev:

>Ja alle kan lave fejl.
>Men når de BEKRÆFTER prisen så er der ingen kære mor.

Det er jeg enig i.

--
Bertel

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-02-02 21:37

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

> Det er jeg enig i.

Kender du umiddelbart nogen paragraffer jeg kan smide i hovedet af dem?
Fordi jeg har udtrygt min utilfredshed i en mail men de sneg sig fint
udenom, så må de jo have det på paragraf form.

/Dennis

Fra : Peter G C

Dato : 12-02-02 21:42

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:U_ea8.8009$5L3.403081@news010.worldonline.dk...

[klip]

> Kender du umiddelbart nogen paragraffer jeg kan smide i hovedet af dem?
> Fordi jeg har udtrygt min utilfredshed i en mail men de sneg sig fint
> udenom, så må de jo have det på paragraf form.

Mod ItButikken hjælper ingen ting - tro mig.

Men her er de omtalte §§ fra Aftaleloven:

§ 1. Tilbud og svar på tilbud er bindende for afgiveren. Reglerne i §§
2-9 kommer til anvendelse, for så vidt ikke andet følger af tilbudet eller
svaret eller af handelsbrug eller anden sædvane.

§ 32. Den, der har afgivet en viljeserklæring, som ved fejlskrift eller
anden fejltagelse fra hans side har fået et andet indhold end tilsigtet, er
ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er
afgivet, indså eller burde indse, at der forelå en fejltagelse.
Stk. 2. Bliver en afgiven viljeserklæring, som befordres ved telegraf
eller mundtlig fremføres ved bud, forvansket ved fejl fra telegrafvæsenets
side eller ved urigtig gengivelse af budet, er afgiveren ikke bundet ved
erklæringen i den skikkelse, hvori den kom frem, selv om den, til hvem
erklæringen er afgivet, var i god tro. Vil afgiveren gøre gældende, at
erklæringen er uforbindende, har han dog at give meddelelse derom uden
ugrundet ophold, efter at forvanskningen er kommet til hans kundskab.
Undlader han det, er han bundet ved erklæringen i den skikkelse, hvori den
kom frem, såfremt den, til hvem erklæringen er afgivet, var i god tro.

§ 32 omtaler viljeserklæring - et tilbud i telefonen er en viljeserklæring.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-02-02 22:06

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:U_ea8.8009$5L3.403081@news010.worldonline.dk...
>
> [klip]

> Mod ItButikken hjælper ingen ting - tro mig.

De skal ikke så nemt har jeg lige besluttet mig for. Hvis jeg skal af
rettens vej for at få ret so be it.

> [...]
> 2-9 kommer til anvendelse, for så vidt ikke andet følger af tilbudet eller
> svaret eller af handelsbrug eller anden sædvane.

aaah :)

> [...]
> ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er
> afgivet, indså eller burde indse, at der forelå en fejltagelse.

Men er dette ikke en skønssag? , fordi varen var billig men ikke urealistisk
billig (give or take noget mængderabat samt et få-kunder-i-folden-tilbud)

/Dennis

Fra : Per Christoffersen

Dato : 12-02-02 22:30

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:Bpfa8.8027$5L3.405113@news010.worldonline.dk...

> er
>
> Men er dette ikke en skønssag? , fordi varen var billig men ikke
urealistisk
> billig (give or take noget mængderabat samt et få-kunder-i-folden-tilbud)

Her står du jo rigtig godt, fordi du rent faktisk har undret dig. Du har så
ringet op for at checke, og der fået at vide at prisen var god nok.
Det kan ikke føre til andet, end at du ikke burde kunne indse, at prisen var
forkert.

/per

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-02-02 22:56

"Per Christoffersen" <christoffersen@comonto.dk> wrote in message

> [...]

> ringet op for at checke, og der fået at vide at prisen var god nok.
> Det kan ikke føre til andet, end at du ikke burde kunne indse, at prisen

Jeg ringede enda rundt til samtlige leverandøere i firmaet og konkludere
prisen var for vores lille firma 2250 ved det billigeste sted (og vi er ikke
ret store)

/Dennis

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-02 23:45

Per Christoffersen skrev:

> [...]
>ringet op for at checke, og der fået at vide at prisen var god nok.
>Det kan ikke føre til andet, end at du ikke burde kunne indse, at prisen var

Samtidig er en forskel på 600 kr. på en pris i omegnen af 2'000
kr. ikke så stor at jeg vil kalde det en indlysende fejl som man
burde erkende. Men Dennis har ret i at det er en skønssag.

--
Bertel

Fra : Per Christoffersen

Dato : 12-02-02 22:23

> § 32 omtaler viljeserklæring - et tilbud i telefonen er en
viljeserklæring.

> /Peter

Om jeg nu husker ret, så er webbutikkens 'opslag' at regne for en opfording
til køber om at gøre tilbud. Dette responderes der så på ved en
ordrebekræftelse, hvorved tilbuddet er accepteret (og handlen bindende).

Kontrolopringningen rykker så på denne balance, således at der ikke længere
er tale om en opfordring til at gøre tilbud, men fremsættelse af et tilbud?

- Hvis denne fremstilling er korrekt, vil det være af en hvis interesse for
andre web-handlende. Formodentlig vil andre gøre som ITbutikken har gjort, -
nemlig selv slå op på websiden (eller back-end-delen) for at kontrollere
prisen, og der så finde den samme fejl...

/per

Fra : Peter G C

Dato : 13-02-02 09:06

[klip]

Se news:a4d6ic$t5u$1@tux.netsite.dk

> Kontrolopringningen rykker så på denne balance, således at der ikke
længere
> er tale om en opfordring til at gøre tilbud, men fremsættelse af et
tilbud?

Det lyder rigtigt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Per Christoffersen

Dato : 13-02-02 09:21

> "Per Christoffersen" <christoffersen@comonto.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> opfording
>
> Se news:a4d6ic$t5u$1@tux.netsite.dk

Ja det har jeg set. Det gør ikke generelle betragtninger over dette mere
overskuelige...

/Per

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-02-02 11:48

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> wrote:

>Ja det har jeg set. Det gør ikke generelle betragtninger over dette mere
>overskuelige...

Der må i den sammenhæng være en forskel på, om firmaets hjemmeside
bare er en reklamesøjle for firmaet, eller om siden er så
automatiseret, at den kan foretage ekspedition af kunder.

I første tilfælde er der uden tvivl tale om en opfordring til at gøre
tilbud, men i det andet tilfælde må kunden vel med god ret kunne
betragte en handel som gennemført, præcis som hvis ekspeditionen var
foretaget af et menneske.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-02-02 12:42

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>I første tilfælde er der uden tvivl tale om en opfordring til at gøre
>tilbud,

Der var jeg nok lidt hurtig. Det er jo muligt, at reklamesøjle-siden
vil blive betragtet som netbutikkens udstillingsvindue.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 13-02-02 13:16

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> Der var jeg nok lidt hurtig. Det er jo muligt, at reklamesøjle-siden
> vil blive betragtet som netbutikkens udstillingsvindue.

Hvis dette citat:
Derfor må det formentlig antages at være gældende ret allerede i dag, at
hjemmeside-udbud af varer mv. må betragtes som tilbud, der altså accepteres
og skaber aftaleforpligtelser efter deres indhold, når forbrugerens accept
er kommet frem til den erhvervsdrivende i overensstemmelse med den
foreskrevne fremgangsmåde, jf. herom i næste afsnit.
(Fra IT-retten)

skal tages for pålydende, så er det kun dækkende for direkte salg, fordi der
er tale om accept efter foreskreven fremgangsmåde. De sites der ikke
bedriver handel, men kun 'udstillingsvindue' vil som hovedregel ikke have
nogen beskreven fremgangsmåde (andet end en kontaktinformation).

Men det ser lidt dunkelt ud det hele...

/Per

Fra : Peter G C

Dato : 13-02-02 13:35

Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> skal tages for pålydende, så er det kun dækkende for direkte salg,

Ja - hvad ellers? Taler vi om andet?

> [...]
> bedriver handel, men kun 'udstillingsvindue' vil som hovedregel ikke have
> nogen beskreven fremgangsmåde (andet end en kontaktinformation).

Så er er jo ikke tale om tilbud.

> Men det ser lidt dunkelt ud det hele...

Næh. Det er blot vigtigt at være opmærksom på, at spørgsmålet ikke er
endelig afgjort.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-02-02 14:03

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Så er er jo ikke tale om tilbud.

Hvordan forholder det sig, når din grønthandler i vinduet reklamerer
med 3 hvidkål for en tier? Er det et tilbud?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peter G C

Dato : 13-02-02 14:52

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvordan forholder det sig, når din grønthandler i vinduet reklamerer
> med 3 hvidkål for en tier? Er det et tilbud?

3 hvidkål i vinduet er vist ikke et tilbud - de skal ligge på
hylden...........

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-02-02 14:55

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>3 hvidkål i vinduet er vist ikke et tilbud - de skal ligge på
>hylden...........

Jeg erindrer ellers en dom, hvor kunden godt nok tabte, men det var
vist kun, fordi han havde fotograferet udstillingsvinduet, inden han
gik ind i butikken - og dermed ikke kunne have været i god tro.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peter G C

Dato : 13-02-02 15:03

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

Bemærk den vage formulering

> Jeg erindrer ellers en dom, hvor kunden godt nok tabte, men det var
> vist kun, fordi han havde fotograferet udstillingsvinduet,

Ja - du har nok ret.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-02 22:47

Allan Olesen skrev:

>Hvordan forholder det sig, når din grønthandler i vinduet reklamerer
>med 3 hvidkål for en tier? Er det et tilbud?

Ja. Vinduesreklame betragtes som en en til få-annoncering, og det
er et tilbud.

--
Bertel

Fra : Per Christoffersen

Dato : 13-02-02 14:47

> Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Ja - hvad ellers? Taler vi om andet?

Ja, Allan gjorde i det tidligere indlæg

> Så er er jo ikke tale om tilbud.

> Næh. Det er blot vigtigt at være opmærksom på, at spørgsmålet ikke er
> endelig afgjort.

Det vil jeg nu også kalde dunkelt, men det er nok en strid om ord.

/Per

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-02-02 02:57

On Tue, 12 Feb 2002 21:42:14 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Mod ItButikken hjælper ingen ting - tro mig.

(med fare for at tangere dk.politik)
Altid betryggende at høre et sådan udsagn i en juragruppe :)

--
- Peter Brodersen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-02-02 21:44

> [...]

> dem? Fordi jeg har udtrygt min utilfredshed i en mail men de sneg
> sig fint udenom, så må de jo have det på paragraf form.

Aftalelovens §1

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A19960078129-REGL

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-02-02 21:42

"Jesper Nielsen" <jesper.nielsen@ledigejobs.dk> skrev:

> Dennis og Morten, jeg synes at i to skulle glemme denne sag og
> lade være med at spilde mere krudt på det. Det er jo helt tydeligt
> at der er lavet en fejl fra ITbutikkens side.

Overhovedet ikke. ITButikken har pr. telefon bekræftet prisen. Dette
betyder, at ITButikken skal sælge til den aftalte pris.

Fra : Karsten Jühne

Dato : 13-02-02 21:12

On Tue, 12 Feb 2002 20:42:18 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam@dafnie.dk> wrote:

>Overhovedet ikke. ITButikken har pr. telefon bekræftet prisen. Dette
>betyder, at ITButikken skal sælge til den aftalte pris.

Problemet bliver dernæst, at få dem til at levere.

Jeg havde en lignende sag mod IT-butikken i juni sidste år, hvor varen
pludselig var udgået. De (dvs Peter Sunesen) lovede at levere lige så
snart det var muligt, gæt om det er sket endnu.

Jeg overvejede at foretage et erstatningskøb, men orkede ikke at
skulle slæbe Sunesen i retten bagefter for at få dækket den eventuelle
merpris.

Peter G C har udtrykt det så præcist: "Mod ItButikken hjælper ingen
ting - tro mig."
--
Mvh.
Karsten

Fra : Peter G C

Dato : 13-02-02 21:30

"Karsten Jühne" <kj@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Peter G C har udtrykt det så præcist: "Mod ItButikken hjælper ingen
> ting - tro mig."

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-02-02 21:56

Karsten Jühne <kj@beskedboks.dk> wrote:

>Peter G C har udtrykt det så præcist: "Mod ItButikken hjælper ingen
>ting - tro mig."

Nu har jeg været på groups.google.com og lede efter tidligere omtale
af ItButikken her i gruppen. Der var meget, meget lidt, og intet af
det fortalte noget som helst om, hvad der hjælper mod ItButikken.

Samtidig har jeg fra egne køb og omtale i dk.forbruger en opfattelse
af, at ItButikken er en af de netbutikker, der er allermest omhyggelig
med at forklare kunden, hvad han får for sine penge, og I modsætning
til en del andre butikker endda forsøger at holde denne forklaring
inden for lovgivningens rammer.

Så nu kan jeg ikke lade være med at spørge:
Hvad er jeg gået glip af, som har påvirket din og Grauslunds holdning
så stærkt?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 14-02-02 21:08

In article <3c6ad2c6$0$17229$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Allan Olesen claimed the following:
> Karsten Jühne <kj@beskedboks.dk> wrote:
>
> Så nu kan jeg ikke lade være med at spørge:
> Hvad er jeg gået glip af, som har påvirket din og Grauslunds holdning
> så stærkt?

Jeg havde en kammerat der for nogle år siden bestilte nogle mærkevare CD-R ved
dem, og modtog nogen noname (det drejede sig vist om 150 stk). Da han
kontaktede dem, var de på ingen måde til at hugge eller stikke i, for "alle kan
jo påstå at de kun har modtaget noname cder, og så returnere nogen noname man
har købt ude i byen, og få mærkevare istedet".

Det er et af de konkrete tilfælde jeg kender til, det er lidt skidt at dømme et
firma udelukkende på det grundlag, men i betragtning af at Peter Sunesen så
vidt jeg ved også forsvarede IT-Butikken livligt i dk.forbruger nogle gange,
uden at oplyse om sit tilhørsforhold, har gjort at jeg har et lidt skævt
forhold til dem, da de på mange måder alligevel fremstår professionelle.

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn

Fra : Karsten Jühne

Dato : 14-02-02 21:33

On Wed, 13 Feb 2002 21:55:35 +0100, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Nu har jeg været på groups.google.com og lede efter tidligere omtale
>af ItButikken her i gruppen.

Jeg har normalt en X-No-Archive:No på, hvilket Google respekterer.

>Der var meget, meget lidt, og intet af det fortalte noget som helst om, hvad der hjælper mod ItButikken.

Det er der jo heller ikke noget, der gør.

>Hvad er jeg gået glip af, som har påvirket din og Grauslunds holdning
>så stærkt?

Ud over det tidligere kort opridsede, en telefonsamtale jeg har haft
den fornøjelse at have med Peter Sunesen i den sag.

Desværre fik jeg ikke optaget samtalen, men essensen af to af Sunesen
væsentligste standpunkter var: "Det kan godt være at aftaleloven
gælder for internethandel, men det har jeg ikke i sinde at rette mig
efter" og "Forbrugerombudsmanden er en nar, der ikke har fattet noget
om internethandel"

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-02-02 22:07

Karsten Jühne <kj@beskedboks.dk> wrote:

>Jeg har normalt en X-No-Archive:No på, hvilket Google respekterer.

Det kan jeg så til gengæld ikke respektere...

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-02-02 15:00

Allan Olesen skrev:

>Det kan jeg så til gengæld ikke respektere...

Vel kan du det. Læs det igen.

--
Bertel

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-02-02 20:46

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Vel kan du det. Læs det igen.

Det hjælper ikke noget. Jeg _kan_ altså ikke respektere, at folk
bruger xna.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Henning Makholm

Dato : 15-02-02 23:59

Scripsit Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk>

> Det hjælper ikke noget. Jeg _kan_ altså ikke respektere, at folk
> bruger xna.

Det er jeg personlig ganske enig i, men kan vi ikke flytte den
diskussion over i dk.admin.netikette, så juristerne kan få fred for den?

--
Henning Makholm "`Update' isn't a bad word; in the right setting it is
useful. In the wrong setting, though, it is destructive..."

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-02-02 23:59

Allan Olesen skrev:

>Det hjælper ikke noget. Jeg _kan_ altså ikke respektere, at folk
>bruger xna.

Naturligvis ikke. Læs det for tredje gang:

   Jeg har normalt en X-No-Archive:No på,
   hvilket Google respekterer.

Forklaring: Han siger nej til No-Archive.

Men jeg er også miljøskadet af de foregående versioner af Agent
som krævede udvidet kørekort til logik af den der ville sætte
vingebenet korrekt.

--
Bertel

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-02-02 17:23

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote:

>   Jeg har normalt en X-No-Archive:No på,
>   hvilket Google respekterer.
>
>Forklaring: Han siger nej til No-Archive.

Du tager vist en slåfejl lidt for bogstaveligt. Hans header siger
'yes'.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-02-02 22:28

"Karsten Jühne" <kj@beskedboks.dk> wrote in message

> Jeg har normalt en X-No-Archive:No på, hvilket Google respekterer.

hvad der hjælper mod ItButikken.

> Det er der jo heller ikke noget, der gør.

Har du været hele møllen igennem med forbrugerombudsmanden eller?
Fordi efter den mail jeg fik fra Peter Sunesen idag så ser det ikke ud til
han vil give sig selvom han har fået alle paragrafferne, så må vi jo bare
lade forbrugerombudsanden komme til.

Hvis nu der falder en afgørelse om f.eks 2måneder er det så den pris varen
står i NU at itbutikken skal sælge den til eller er det prisen minus det den
er faldet på 2måneder?
Fordi hvis det er den samme pris også om 2måneder kan det jo ligefrem komme
til at koste mig penge ;)

/Dennis

Fra : Karsten Jühne

Dato : 14-02-02 22:36

On Thu, 14 Feb 2002 22:28:14 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>Har du været hele møllen igennem med forbrugerombudsmanden eller?

Nope, det orkede jeg ikke.

>Fordi efter den mail jeg fik fra Peter Sunesen idag så ser det ikke ud til
>han vil give sig selvom han har fået alle paragrafferne, så må vi jo bare
>lade forbrugerombudsanden komme til.

Rap, rap. Held og lykke. Husk at orientere om resultatet, hvis du går
i gang.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 14-02-02 23:21

"Karsten Jühne" <kj@beskedboks.dk> wrote in message

> Jeg har normalt en X-No-Archive:No på, hvilket Google respekterer.

Jeg har bemærket at der er et par stykker herinde der benytter sig af det,
og jeg undrer mig. Hvad er grunden? For mig er det meget generende da jeg
det meste af tiden kun har adgang til Usenet via Newsgate, hvor disse indlæg
ikke vises, hvorved trådene ofte bliver temmelig amputerede og det er da en
skam, særlig når man sidder og følger med i en ellers god diskussion.

Så altså... Hvorfor gør I det? og kunne I/nogen af jeg eventuelt overtales
til at lade være? Jeg kan ikke tro jeg er den eneste der har et problem med
det.

Venlige hilsner
Lisbeth

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 14-02-02 23:25

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev:

> [...]
> af det, og jeg undrer mig. Hvad er grunden? For mig er det meget
> generende da jeg det meste af tiden kun har adgang til Usenet via

Det er en af grundene til, at jeg bruger x-no-archive da jeg ikke
mener, at nyhedsgrupper skal læses via en webportal og heller ikke, at
mine indlæg skal udnyttes kommercielt af webportaler. Det er
selvfølgelig ikke nogen garanti mod at indlæg bliver vist/arkiveret
alligevel men det virker som xna respekteres af de fleste.

Derudover ser jeg ingen grund til, at mine indlæg skal gemmes for tid
og evighed i store webarkiver.

> Så altså... Hvorfor gør I det? og kunne I/nogen af jeg eventuelt
> overtales til at lade være? Jeg kan ikke tro jeg er den eneste der
> har et problem med det.

Du kan bare bruge SunSite som newsserver istedet for et webinterface.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 14-02-02 23:34

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message

> Du kan bare bruge SunSite som newsserver istedet for et webinterface.

Nej jeg kan ej. For den firewall der er på mit arbejde tillader det ikke.
Ellers havde jeg naturligvis gjort det. Jeg bruger f. eks. Sunsite lige nu,
hjemmefra.

Venligst
Lisbeth

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 14-02-02 23:48

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev:

> Nej jeg kan ej. For den firewall der er på mit arbejde tillader
> det ikke. Ellers havde jeg naturligvis gjort det.

Det handler måske om, at din arbejdsgiver ikke mener, at de ansatte
skal læse nyhedsgrupper i arbejdstiden?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-02-02 21:45

On Thu, 14 Feb 2002 22:48:05 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam@dafnie.dk> wrote:

>Det handler måske om, at din arbejdsgiver ikke mener, at de ansatte
>skal læse nyhedsgrupper i arbejdstiden?
Eller arbejdsgiveren har sin egen newsserver, hvor der kun medtages
grupper (fra virkeligheden) der har relavans for firmaet + firmaets
egne grupper. Eller det er for at beskytte mod hacking.
/Hans

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 15-02-02 22:41

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> [...]
> grupper (fra virkeligheden) der har relavans for firmaet + firmaets
> egne grupper. Eller det er for at beskytte mod hacking.

Eller en helt fjerde forklaring: At vi bruger et ikke-newskompatibelt
mailsystem (GroupWise 4) og ikke kan installere andre newsreadere pga. vores
firewall.

Men jeg synes stadig ikke jeg har fået en overbevisende forklaring på
hvorfor jeg godt må læse hvad d'herrer skriver når jeg er herhjemme, men
ikke i løbet af dagtimerne. Og dybest set handler det om at jeg synes det er
ærgerligt at få tråde hakket i småbidder fordi man kun kan se hvert andet
indlæg. Nu er jeg jo så "heldig" at jeg noget af tiden har adgang til
Sunsite og dermed også til de ellers manglende indlæg, men der findes da
mange som ikke har den mulighed, der er stadigvæk en pæn del af landets
befolkning der ikke har deres egen pc med internetadgang og som derfor er
nødt til at benytte f. eks biblioteker og de derværende webbaserede
nyhedslæsere, nemlig en browser. Og hvis jeg nu havde stillet denne gruppe
et spørgsmål og det eneste svar så kom fra en af de personer jeg ikke kunne
læse svaret fra, så ville det da være en skam, både for mig, der ikke får
svar, og for svareren der har talt for døve øren.

Venlig hilsen
Lisbeth

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-02-02 23:13

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> writes:

> Men jeg synes stadig ikke jeg har fået en overbevisende forklaring på
> hvorfor jeg godt må læse hvad d'herrer skriver når jeg er herhjemme, men
> ikke i løbet af dagtimerne.

Det er også et godt spørgsmål, som du må spørge dit firma om. Det kan
dog ikke være almindelige skribenters opgave at rette op på at du ikke
kan læse news via en news server, men bruger en begrænset web-baseret
tilgang til Usenet. Hvis det er vigtigt for dit arbejde, så er jeg
sikker på at du kan aftale noget med jeres driftsafdeling eller du kan
lede efter en rigtig web-baseret news-service, og ellers må det så
vente til du kommer hjem til en funktionsdygtig internetforbindelse.

Men det her er helt sikker off-topic her :)

Venligst
/L

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 16-02-02 14:17

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> wrote in message

> [...]
> dog ikke være almindelige skribenters opgave at rette op på at du ikke
> kan læse news via en news server, men bruger en begrænset web-baseret

Nu drejer det her sig jo ikke *kun* om mig, men også om alle de der ikke har
deres egen computer, endsige internetadgang, og som derfor ikke engang kan
være sikker på at få et brugbart svar via f. eks. bibliotekets computere
hvor man altså er nødt til at bruge webbaserede newslæsere som Newsgate
eller Google Groups.

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor nogen mennesker må læse et svar og andre
ikke må. Men jeg er jo nok dum så.

Hilsen
Lisbeth

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-02-02 15:41

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev:

> Jeg kan bare ikke forstå hvorfor nogen mennesker må læse et svar
> og andre ikke må. Men jeg er jo nok dum så.

Bestemt ikke men der findes forskellige holdninger tl xna eller ej. Jeg
er for du er imod så kan vi evt. prøve at overbevise hinanden om, hvad
der er "mest rigtigt" eller "mest forkert".

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-02-02 17:16

> [...]

> være sikker på at få et brugbart svar via f. eks. bibliotekets computere
> hvor man altså er nødt til at bruge webbaserede newslæsere som Newsgate

Hvis man gerne vil læse Usenet fra biblioteket, så bør man bede
biblioteket om at stille en nyhedslæser til rådighed med forbindelse
til en nyhedsserver, ikke bede hele Usenet om at tilpasse sig.

> Jeg kan bare ikke forstå hvorfor nogen mennesker må læse et svar og andre
> ikke må. Men jeg er jo nok dum så.

Der er ingen der siger at du ikke MÅ. De siger bare at du skal læse
dem som de var ment, via usenet, og at de ikke ønskes gemt længere end
nyhedsservene gemmmer dem.

Google er et glimrende arkiv af gamle postings, men det er ikke en
erstatning for en rigtig nyhedsserver. Google er et arkiv og
respekterer derfor X-No-ARchive headeren, som en nyhedsserver ville
være ligeglad med.

XFut: dk.admin.netikette

/L

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-02-02 23:52

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote:

>Derudover ser jeg ingen grund til, at mine indlæg skal gemmes for tid
>og evighed i store webarkiver.

Jeg har for vane at checke google, før jeg stiller et spørgsmål på
usenet. Det ville jo være dumt, at samme spørgsmål blev stillet to
gange, hvis det blev besvaret godt første gang. Samme hensyntagen
forventer jeg fra andre.

Men det er dæleme svært at holde fast i den forventning, hvis alle de
gode svar bliver gemt bag disse x-no-archive-headere.

Så ved at sætte headeren bidrager du faktisk til at øge støjen på
usenet.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 14-02-02 23:59

> [...]

> usenet. Det ville jo være dumt, at samme spørgsmål blev stillet to
> gange, hvis det blev besvaret godt første gang. Samme hensyntagen

Dit argument for ikke at bruge xna er rigtigt godt ingen tvivl om det
men der er stadig andre ting, der for mig vejer tungere.

> Så ved at sætte headeren bidrager du faktisk til at øge støjen på
> usenet.

Personligt mener jeg ikke, at relevante spørgsmål og svar er støj
medmindre de/det samme spørgsmål stilles indenfor en kort tidsperiode
(dage/uger).

FUT dk.admin.netikette (eller er dk.admin mere egnet?)

Fra : Peter G C

Dato : 15-02-02 08:23

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Så ved at sætte headeren bidrager du faktisk til at øge støjen på
> usenet.

Så vil jeg hellere bidrage til NG'ens FAQ en gang i mellem.

Vi skriver jo alle noget vrøvl en gang i mellem - og jeg har ikke lyst til,
at mit bliver stående til skue i evig tid.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : boe

Dato : 15-02-02 08:53

> Vi skriver jo alle noget vrøvl en gang i mellem - og jeg har ikke lyst
til,
> at mit bliver stående til skue i evig tid.

Det er da forståeligt nok - men normalt vil (i særlig grad) sludder jo blive
citeret igen og igen af andre brugere, som ikke har sat funktionen til, og
dermed er du jo lige vidt...

Mvh Bo

Fra : Peter G C

Dato : 15-02-02 09:25

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det er da forståeligt nok - men normalt vil (i særlig grad) sludder jo
blive
> citeret igen og igen af andre brugere, som ikke har sat funktionen til, og
> dermed er du jo lige vidt...

Så har jeg to forsvarsargumenter:

1) Citatfusk

2) Det har jeg aldrig sagt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-02-02 02:23

On Thu, 14 Feb 2002 22:25:12 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam@dafnie.dk> wrote:

>Det er en af grundene til, at jeg bruger x-no-archive da jeg ikke
>mener, at nyhedsgrupper skal læses via en webportal og heller ikke, at
>mine indlæg skal udnyttes kommercielt af webportaler.

"De onde store kommercielle webportaler" vil jo - hvis de er
hensynsløse - bare ignorere xna.

Til gengæld vil de flinke, hensynsfulde netop honorere xna.

Resultatet er, at dine indlæg netop kun kan findes på "De onde store
kommercielle hensynsløse webportaler", og ikke på de flinke sites.

(fut: dk.admin)

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter G C

Dato : 15-02-02 08:21

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> selvfølgelig ikke nogen garanti mod at indlæg bliver vist/arkiveret
> alligevel men det virker som xna respekteres af de fleste.

Jeg er af samme mening.

> Derudover ser jeg ingen grund til, at mine indlæg skal gemmes for tid
> og evighed i store webarkiver.

Enig.

[klip]

> Du kan bare bruge SunSite som newsserver istedet for et webinterface.

God ide.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 15-02-02 00:13

Lisbeth Hviid Jakobsen skrev:

>Så altså... Hvorfor gør I det? og kunne I/nogen af jeg eventuelt overtales

Fordi nogle smarte fyre bruger news til at lokke kunder til deres
reklamesider. Sundhedsforum f.eks.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : H. Olesen

Dato : 22-02-02 00:32

On Thu, 14 Feb 2002 23:20:51 +0100, "Lisbeth Hviid Jakobsen"
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

> [...]

Går ud fra at der menes X-No-Archive:yes ?

> [...]
>ikke vises, hvorved trådene ofte bliver temmelig amputerede og det er da en
>skam, særlig når man sidder og følger med i en ellers god diskussion.

Jeg har skam ikke noget imod at mine indlæg skulle blive gemt, men det
jeg absolut ikke bryder mig om er, at man ved at søge på forfatter kan
finde alle de grupper vedkommende har skrevet i. Man kan meget hurtigt
danne sig et indtryk af personen ved at se på hvilke grupper de er
aktive i, på samme måde som "vis mig din bogreol og jeg skal fortælle
dig hvem du er". Giver gerne mine holdninger til kende i de grupper
jeg deltager i, men det andet, det synes jeg kommer for tæt på mit
privatliv. Så derfor.

--
Mvh.
H. Olesen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-02-02 19:47

> [...]
> dem.
> Vi var også ved at bestille et par diske, men gjorde det ikke da vi

Jeg har lige læst længere nede at man ingen vegne kommer med logik, så se
bort fra mit svar til jer to skvalderkål

/Jesper

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-02-02 21:26

> Jeg har lige læst længere nede at man ingen vegne kommer med logik, så se
> bort fra mit svar til jer to skvalderkål

undre mig lidt hvad du laver i en jura gruppe, lyder mere som om at
dk.forbruger var noget for dig

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-02 21:36

Flemming Lynggaard skrev:

>undre mig lidt hvad du laver i en jura gruppe, lyder mere som om at
>dk.forbruger var noget for dig

Han bliver skuffet. Forbrugerne er såmænd også underlagt
juridiske bestemmelser.

--
Bertel

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-02-02 21:45

"Flemming Lynggaard" <news@edbmongol.dk> skrev:

> undre mig lidt hvad du laver i en jura gruppe, lyder mere som om at
> dk.forbruger var noget for dig

Næh egentligt ikke. I dk.forbruger skal der også gives juridisk
korrekte svar på spørgsmål som Dennis. Her er Jespers "logik" altså
ikke meget bevendt.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 13-02-02 11:25

Dennis Pedersen <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i artiklen
> [...]
> den anden ende bekræfter og stiller sig uforstående overfor at de er så
> meget billigere end nr2. Men hun kunne bekræfte at det var denne pris

Det er efter min opfattelse indiskutabelt, at tilbuddet er bindende. Et
tilbud er normalt retligt gældende, med mindre køber beviseligt ikke har
haft grund til at tro, at det var oprigtigt ment. Du har ganske vist undret
dig lidt over prisen, men har fået denne bekræftet ved firmaet, så da du
gav tilsagn om at købe varen, var der ingen tvivl om, at du havde al mulig
grund til at tro, at det var den rigtige pris. Og det er det, der gælder.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-02-02 09:07

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> Hej!
> Jeg har netop været ude for en meget kedelig oplevese med ITbutikken,

Aha så har jeg lige fået en email fra mester ved IT-butikken hvor han vil
bide mig af med nedenstående, men går den når prisen stadigvæk er blevet
bekræftet per telefon?
Jeg er ikke så stiv i alle de paragraffer så inden jeg skælder ham herfra og
til månen skal jeg lige være helt sikker i min sag (jeg mener stadigt de
hænger på den?)

--------------------
Vores computer skal nu til at fremsende en E-mail til dig, således at du kan
se om bestillingen svarer til dit ønske.

Vi bliver dog nød til at få din accept på at du ikke opfatter E-mailen som
en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Men
alene et elektronisk svar fra en computer, til at fastslå om det rigtige er
indtastet.

Du accepterer derfor at vi kan slette ordren, såfremt varen er udgået, eller
der er store prisfejl mm.
-----------------------

/Dennis

Fra : Peter G C

Dato : 14-02-02 09:09

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:pbKa8.12160$B43.882103@news000.worldonline.dk...

[klip]

> [...]
er
> indtastet.
>
> Du accepterer derfor at vi kan slette ordren, såfremt varen er udgået,

Ovenstående skal fremgå af sælgers hjemmeside - ellers er det ikke gældende.
Du kan henvise mester til

www.itretten.dk/bog/19/ (19.2. Forpligtelsens indtræden)

[...]
foreskrevne fremgangsmåde, jf. herom i næste afsnit. Der kan dog
argumenteres for et modsat resultat, jf. således Karstoft i J 2000.252 ff.,
der bl.a. henviser til CISG art. 14, stk. 2, og e-handelsdirektivets art.
11. Spørgsmålet er ikke afklaret i domspraksis. I den konkrete vurdering vil
det bl.a. spille ind, hvilke subjektive muligheder den for hjemmesiden
ansvarlige person havde for at tage højde for utilsigtede accept-meddelelser
på de afgivne tilbud."

God fornøjelse.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-02-02 09:21

> [...]
> er

> eller
>
> Ovenstående skal fremgå af sælgers hjemmeside - ellers er det ikke

Ahae...
Så det er ikke nok med den lille stnd linje de har forneden på alle sider:
"Alle priser er inkl. moms.
Der tages forbehold for: trykfejl, det viste billede & afvigelser fra det
skrevne. Der henvises til producenten for yderligere oplysninger."
Fordi umiddelbart kan jeg ikke finde det tekst han refferrer til på deres
hjemmeside..

Men skyder de ike sig selv i foden ved at skrive følgende under
leveringsbetingelser (jeg har betalt med dankort)

-------------
1. Bestilling
Al bestilling foregår via Internet. Det er ikke muligt at afgive ordre til
ITbutikken A/S's priser ved henvendelse via telefon, fax eller henvendelse i
vores normale butik. Bestilling foregår ved at udfylde ITbutikken A/S 's
ordreformular med alle relevante oplysninger. Vi vil herefter fremsende en
ordrebekræftelse via E-mail (evt. normal post ved store ordrer). Ved ordrer,
der er betalt af elektronisk vej - fx Dankort, kreditkort, bankbetalinger -
er ordren automatisk bekræftet. Ved anonyme bestillinger som fx. efterkrav,
vil ordrebekræftelsen indeholde et bekræftelsesnummer, som efterfølgende
skal bekræftes via vores Internet side, hvilket naturligvis vil fremgå af
ordrebekræftelsen. Først når ordren på den ene eller anden måde er
bekræftet, behandles bestillingen.
------------

/Dennis, der nægter at give op ;)

Fra : Peter G C

Dato : 14-02-02 09:50

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:2oKa8.12163$B43.882499@news000.worldonline.dk...

[klip]

> Men skyder de ike sig selv i foden ved at skrive følgende under
> leveringsbetingelser (jeg har betalt med dankort)

Det er i hvert fald tvetydigt.

> [...]
> ordreformular med alle relevante oplysninger. Vi vil herefter fremsende en
> ordrebekræftelse via E-mail (evt. normal post ved store ordrer).

Så langt så godt. Det *kan* forstås som en ordensforskrift - ikke noget
juridisk......

> Ved ordrer,
> der er betalt af elektronisk vej - fx Dankort, kreditkort,
bankbetalinger -
> er ordren automatisk bekræftet.

Hovsa! Så hænger mester sgu på den!

> [...]
> skal bekræftes via vores Internet side, hvilket naturligvis vil fremgå af
> ordrebekræftelsen. Først når ordren på den ene eller anden måde er

Det kan da godt være ....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-02-02 10:09

> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> [...]

Ahae :)
Men nu kom stædigheden over mig og jeg ville være 100% sikker på det stod på
siden det tekst han omtaler. Hvis man udfører en bestilling så det aller
sidste man skal gøre er at acceptere de vilkår der stod listed, blandt andet
med de forbeholder sig retten til at anulere ordren etc etc.
Er jeg så løbet ind i en mur her?, fordi umiddelbart hænger han vel stadigt
på den med at når der er brugt dankort er den automatisk bekræftet eller
hur?

Mange tak sofar :)

/Dennis

Fra : Peter G C

Dato : 14-02-02 10:15

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:A5La8.12173$B43.883454@news000.worldonline.dk...

[klip]

> [...]

andet
> med de forbeholder sig retten til at anulere ordren etc etc.

Sælger kan ikke 'bare annullere' - der skal være en saglig grund. Den fejl,
som han har begået, giver ikke mulighed for at annullere.

Det vil jeg mene.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-04-02 08:08

> [...]
> sig at have været spild af kroner til telefon opkaldet da Harddisken
> reelt ikke sælges til den pris man har fået bekræftet.

Surprise ; jeg fik idag brev fra forbrugerstyrelse hvori der er en kopi af
det ITbutikken har skrevet til dem. Han siger direkte jeg lyver, fordi de
ikke er nogle kvindelige i deres salg (men han har bekræftet jeg har snakket
med en i den mailen frem og tilbage såeee).
Han henviser enda til at jeg har handlet i ond tro i kraft af jeg arbejder
ved en konkurerrende virksomhed (ehm siden hvornår er ITbutikken begyndt at
sælge XAL/Axapta løsninger? ;))
De vil self ikke vedkende sig kravet og vil køre den helt ud. Så det bliver
spændende om de snart kommer på andre tanker.

/Dennis