Jesu Kristi legeme, Kirken
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 12-02-02 15:13

Hvis en menighed påkalder sig retten til at være Jesu Kristi legeme, Guds
jordiske menighed, hvorfor er så ikke alle de Nådegaver Gud har givet Kirken
fungerende.

Flere danske frikirker påstår de er Jesu Kristi legeme altså Guds menighed,
skønt de ligger i indbyrtes strid og mange gange i de sidste 70-80 år blevet
delt mange gange fordi de ikke har samme Evangelisk forkyndelse.

Skal denne uenighed skyldes Helligånden som lærer os om Gud og Jesus og
danner rammen om det Tempel Jesus Kristus har taget bolig i, Vort legeme.

Ez 36 v 27 - Joh 16 v 13
Lærer Guds Ånd os at der er to forskellige dåbsformer?
Lærer Guds Ånd at der er et kompremis mellem alle de forskellige kirker som
er accepteret eller dannet af Guds vilje?
Lærer Guds Ånd at det er Guds Vilje at Nådegaverne ikke fungere i Guds
Menighed?
Lærer Guds Ånd at vi kan være frelst uden dåb i ånd og vand, eller bare
nøjes med et af de to ellementer?

Nej, du har ret det gør Guds Ånd ikke, fordi Helligånden tager Faderen Ord
og Giver til os alle og altid det samme Ord, Jesus Kristus. Så er vi under
Helligåndens undervisning så får vi alle den samme Evangelium fordi Gud har
kun et evangelium at give væk af, Den Herre Jesus Kristus.

Stop det fældeskirkelige intet frelsende evangelium og Giv dit liv til Jesus
Kristus frelseren.

Erik L

Kæmp for alt hvad du har kær, dø ikke når det gælder, men hjælpe ander der
er i nød.

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-02-02 16:22

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> [...]
har
> kun et evangelium at give væk af, Den Herre Jesus Kristus.

Gud er den ene og samme om man kommer i frikirken eller folkekirken, men den
bygning som hedder menigheden er ikke bygget på samme måde, Ordet er det
samme, men der lægges vægt på forskellige ting. Nogle bygger store
monomenter af et bygningsværk, andre små huse.

Vi ser først fuldt ud den dag vi kommer hjem i himmelen.

SOm vi har set, så langt er vi kommet, og ikke længere.

Ole

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 12-02-02 17:02

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme, men der lægges vægt på forskellige ting. Nogle bygger store
> monomenter af et bygningsværk, andre små huse.

Nej det er ikke den samme Gud man tilbeder!

> Vi ser først fuldt ud den dag vi kommer hjem i himmelen.

Ja! De der kommer i Himmelen Joh 3v5

> SOm vi har set, så langt er vi kommet, og ikke længere.

Kun en satanisk undskyldning og ikke andet, Gud stopper ingen i at komme
videre, men Gud ønsker at alle skal slippe den traditions bundne religion
(skik og brug) og følge ham.

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-02-02 17:47

> Nej det er ikke den samme Gud man tilbeder!

Jeg er ellers opvokset i en frikirke, men kommer nu i en folkekirke, Gud har
da ikke ændret sig af den grund

Ole

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 12-02-02 18:30

> [...]
>
> "Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Jeg er ellers opvokset i en frikirke, men kommer nu i en folkekirke, Gud

Det er nu elles omvendt folk flygter når de får Helligånden og et par
åbenbaringer!

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-02-02 23:46

> har
>
> Det er nu elles omvendt folk flygter når de får Helligånden og et par
> åbenbaringer!

Gud gjorde det samme for mig

Ole

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 12-02-02 23:55

> "Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

Gud

> Gud gjorde det samme for mig

Gud gav dig Helligånden og sagde du skulle lade dig barnedøbe????

Den har jeg aldrig hørt før?????????????????

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-02-02 04:21

> Gud

> Gud gav dig Helligånden og sagde du skulle lade dig barnedøbe????
>
> Den har jeg aldrig hørt før?????????????????

Guds veje er somme tider svære at forstå, men det var rimeligt klart for
mig hvad han ville at jeg skulle gøre, det havde bare ikke noget med
barnedåb at gøre. Jeg er voksendøbt, og det forlader jeg jo ikke.

Ole

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 13-02-02 16:39

> [...]
> mig hvad han ville at jeg skulle gøre, det havde bare ikke noget med
> barnedåb at gøre. Jeg er voksendøbt, og det forlader jeg jo ikke.

Og du er sikker på det er Guds veje og ikke dine veje, der er svære at
forstå????

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-02-02 20:17

> Og du er sikker på det er Guds veje og ikke dine veje, der er svære at
> forstå????

Ret sikker

Ole

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 12-02-02 18:06

On Tue, 12 Feb 2002 16:22:22 +0100, "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk>
wrote:

> [...]
>samme, men der lægges vægt på forskellige ting. Nogle bygger store
>monomenter af et bygningsværk, andre små huse.

Bygninger og organisasjonsstruktur er nå en sak. Jeg er mer glad i den
definisjonen som sier at kirken det er forsamlingen av troende. Noen
legger til at det er den forsamlingen der evangeliet læres rett og
sakramentene forvaltes rett. Poenget er uansett at forsamlingen,
menigheten - kirken osv, er mennesker som gjør et eller annet, og det
de gjør er å virkeliggjøre troen.

mvh
Knut Klaveness Heidelberg
http://kheidelb.home.online.no
---
1. Som teologer skal vi tale om Gud.
2. Vi er imidlertid mennesker og kan dermed ikke tale om Gud.
(Karl Barth, 1929, Das Wort Gottes als Aufgabe der Theologie)

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-02-02 20:51

"Knut Klaveness Heidelberg" <kheidelb@FJERNDETTEonline.no> wrote in message

> [...]
> sakramentene forvaltes rett. Poenget er uansett at forsamlingen,
> menigheten - kirken osv, er mennesker som gjør et eller annet, og det

Jeg taler ikke om bygninger, men den enkeltes opbygning i troen

Ole

Fra : E.Dalgas

Dato : 12-02-02 18:16

Erik Engelbrecht Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Pp9a8.65$xQ1.3710@news.get2net.dk...

> Hvis en menighed påkalder sig retten til at være Jesu Kristi legeme, Guds
> jordiske menighed, hvorfor er så ikke alle de Nådegaver Gud har givet
Kirken
> fungerende.

Godt spørgsmål, som har mange svar. Men nådegaverne er Åndens, ikke
menneskers, så grunden er vel først og fremmest manglende kendskab til og
åbenhed for Helligåndens virke. Hvorfor skynder du dig ikke ud og lære den
danske kristendom om dette, du ser jo tydeligvis behovet og taler som om du
har løsningen, hvad venter du på ??

> [...]
blevet
> delt mange gange fordi de ikke har samme Evangelisk forkyndelse.

Og det skulle komme fra dig. He he, ja indbyrdes strid har du da slet ikke
noget med at gøre, slet ikke

> Skal denne uenighed skyldes Helligånden som lærer os om Gud og Jesus og
> danner rammen om det Tempel Jesus Kristus har taget bolig i, Vort legeme.

??

> Ez 36 v 27 - Joh 16 v 13
> Lærer Guds Ånd os at der er to forskellige dåbsformer?

Der er faktisk flere dåbsformer beskrevet i Guds ord. Men du tænker sikkert
på den kristne dåb og nej, her er der kun èn dåb som er beskrevet. Troendes
dåb, ved fuld neddykning.

> Lærer Guds Ånd at der er et kompremis mellem alle de forskellige kirker
som
> er accepteret eller dannet af Guds vilje?

Absolut nej. De kristne èr et, så det siger sig selv at den økumeniske
stræben efter at opnå enhed, naturligvis er et blændværk.

> Lærer Guds Ånd at det er Guds Vilje at Nådegaverne ikke fungere i Guds
> Menighed?

Nej da !

> Lærer Guds Ånd at vi kan være frelst uden dåb i ånd og vand, eller bare
> nøjes med et af de to ellementer?

Guds Ånd lære at frelse, i den kristne tidsalder, er afhængig af en
personlig åbenbaring om den levende Guds Søn, Jesus Kristus. Hvis denne
åbenbaring modtages af et menneske, fødes det på ny og modtager således et
helt nyt liv. Et liv som har den natur at ville adlyde Gud og som derfor,
som et direkte resultat, føre til både Åndsdåb og dåb i vand. De to
ellementer er altså udslag af en Gudsgiven lydighed og ikke som du opstiller
dem, krav fra Gud.

> [...]
har
> kun et evangelium at give væk af, Den Herre Jesus Kristus.

Hvorfor forkynder du så et andet frelsesgrundlag end det der er givet ??

> Stop det fældeskirkelige intet frelsende evangelium

Som er ??

>og Giv dit liv til Jesus
> Kristus frelseren.

Amen.

> Erik L
>
> Kæmp for alt hvad du har kær, dø ikke når det gælder, men hjælpe ander der
> er i nød.

Hvis det er så enkelt, hvad venter du så på ??

--

E.Dalgas

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 12-02-02 19:55

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> danske kristendom om dette, du ser jo tydeligvis behovet og taler som om

Godt spørgsmål, som jeg har tænkt over meget længe uden at kunne se en behov
for en sådan omvældning!

> [...]
> blevet
>
> Og det skulle komme fra dig. He he, ja indbyrdes strid har du da slet ikke

Så må du hellere arbejdte med spørgsmålet.

> [...]
sikkert
> på den kristne dåb og nej, her er der kun èn dåb som er beskrevet.

Nej der er kun en dåb EF 4 v 5 og der er kun en dåbsform som er opkaldt
efter den udførte handling Nemlig DÅB (fuld neddykning)

> som
>
> Absolut nej. De kristne èr et, så det siger sig selv at den økumeniske
> stræben efter at opnå enhed, naturligvis er et blændværk.

Er du ikke døbt er du ikke død med Jesus; -
Rom v3 Eller ved I ikke, at alle vi, som er blevet døbt til Kristus Jesus,
er døbt til hans død?

Er du ikke døbt er dit gamle liv ikke begravet med Jesus; -
v4 Vi blev altså begravet sammen med ham ved dåben til døden, for at også
vi, sådan som Kristus blev oprejst fra de døde ved Faderens herlighed, skal
leve et nyt liv.

Er du ikke døbt er du ikke sammenvokset med Jesus; -
v5 For er vi vokset sammen med ham ved en død, der ligner hans, skal vi
også være det ved en opstandelse, der ligner hans.

Er du ikke døbt er du ikke korsfæstet med Jesus; -
v6 Vi ved, at vort gamle menneske er blevet korsfæstet sammen med ham, for
at det legeme, som ligger under for synden, skulle tilintetgøres, så vi ikke
mere er trælle for synden;

Er du ikke døbt er du ikke frigjort fra synden;-
v7 den, der er død, er jo frigjort fra synden.

Når du er døbt kan du først leve med Jesus;-
v8 Men er vi døde med Kristus, tror vi, at vi også skal leve med ham.

Er du ikke døbt er du ikke sat fri fra synd og død;-
v9 Og vi ved, at Kristus er opstået fra de døde og ikke mere dør; døden er
ikke herre over ham mere. v10 For den død, han døde, døde han fra synden én
gang for alle. Det liv, han lever, lever han for Gud. v11 Sådan skal også I
se på jer selv: I er døde for synden, men levende for Gud i Kristus Jesus.

Det er hvad Helligånden underviser om vedrørende dåben, fordi det er Guds
Ord ubeskæret og uden ævl og bævl!

^^^^^^^^^^^^^^^¨¨
Den der ikke er døbt kan ifølge bibelen ikke være;
død fra det gamle liv, opstået til et nyt liv og sat fri fra synd, men
træller stadig under synden!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^¨¨

Ord
> har
>
> Hvorfor forkynder du så et andet frelsesgrundlag end det der er givet ??

End der passer dig, mener du?

> Som er ??

Frelse uden død og opstandelse Rom 6 v 4

> Amen.

> Hvis det er så enkelt, hvad venter du så på ??

Dig?

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 12-02-02 22:34

Erik Engelbrecht Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Oyda8.141$xQ1.5721@news.get2net.dk...

> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Godt spørgsmål, som jeg har tænkt over meget længe uden at kunne se en
behov
> for en sådan omvældning!

Nej, men alle andres behov for omvæltning ser du tydeligt. Så tydeligt at du
bruger al din spalte plads i denne NG på at kværne løs om alle manglerne i
den kristendom du fra "lænestolen" betragter og bedømmer, som frafalden og
kraftsløs. (Det her, må du kunne se, ikke taler til fordel for dig, Erik.)

[klip]

> Så må du hellere arbejdte med spørgsmålet.

Mine spørgmålstegn var sat fordi jeg ikke forstod den måde du formulerede
dig på. Var det et spørgsmål ??

> sikkert
> Troendes
>
> Nej der er kun en dåb EF 4 v 5 og der er kun en dåbsform som er opkaldt
> efter den udførte handling Nemlig DÅB (fuld neddykning)

Hvilket jeg også skrev.

> Er du ikke døbt er du ikke død med Jesus; -
> Rom v3 Eller ved I ikke, at alle vi, som er blevet døbt til Kristus
Jesus,
> er døbt til hans død?

Sandelig, sandelig siger jeg eder: den, som hører mit ord og tror ham, som
sendte mig, han har evigt liv og kommer ikke for dommen, men er gået over
fra døden til livet. Sandlig, sandelig siger jeg eder: den time kommer, ja,
er nu, da de døde skal høre Guds Søns røst, og de, som hører den, skal leve.
Joh.5,24-25.

[klip]

Af en udlægning jeg *flere* gange har kommenteret og modsagt. [Bare sig til
hvis du vil have min udlægning af disse vers repostet]

> Det er hvad Helligånden underviser om vedrørende dåben, fordi det er Guds
> Ord ubeskæret og uden ævl og bævl!

Så summen af Guds ord er ævl og bævl ? Nix ! Summen, er sandheden, hvilket
"tilfældigvis" gør dit såkaldte dåbssyn til en lære om kristen dåb, der
ganske enkelt ikke kan tages alvorligt.

> [...]
> Den der ikke er døbt kan ifølge bibelen ikke være;
> død fra det gamle liv, opstået til et nyt liv og sat fri fra synd, men

Joh.5,24-25.

> [...]
Gud

> End der passer dig, mener du?

> Frelse uden død og opstandelse Rom 6 v 4

Hvem forkynder det ?? Vis mig et eneste kristent menighedssamfund som
udelukker død og opstandelse fra deres trosbekendelse.

> Dig?

Ja, har man ikke et svar, må man jo finde på et.

--

E.Dalgas

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 12-02-02 23:52

> [...]

ja,
> er nu, da de døde skal høre Guds Søns røst, og de, som hører den, skal

Er dåbsbefalingen ApG 2v38 Guds Ord eller Bare et tillæg i bibelen????

> [klip]

> Joh.5,24-25.

Alle de menigheder der ikke prædiker lydighed til dåbsbefalingen er døve, og
hører ikke Jesu Ord om omvendelse og dåb!

Men i deres hjemlavede evangelium bliver de frelst uden den døden og
opstandelsen indtræffer den død og opstandelse Paulus beskriver i Rom 6, den
død og opstandelse du ikke forstår!

> Hvem forkynder det ?? Vis mig et eneste kristent menighedssamfund som
> udelukker død og opstandelse fra deres trosbekendelse.

Du siger jo selv, at man er frelst inden man bliver døb til Jesu død og
opstandelse, Ikke!

> Ja, har man ikke et svar, må man jo finde på et.

Vil du med?

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 13-02-02 01:10

Erik Engelbrecht Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:31ha8.221$xQ1.7483@news.get2net.dk...

> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> ja,
> leve.
>
> Er dåbsbefalingen ApG 2v38 Guds Ord eller Bare et tillæg i bibelen????

Helt ærligt, Erik Larsen. Jeg finder efterhånden denne diskussion så
intetsigende og uintresant at jeg har svært ved at se en god grund til at
fortsætte den. Jeg mener, dit dåbssyn, ved jeg udemærket godt, hvordan er
kommet istand og dine gentagelser er derfor ganske unødvendige.

Peters tale er ikke et tillæg. Men du blander Johs.dåben sammen med den
kristne menigheds dåb og fremstiller derved et vrangbillede af den kristne
dåb (har jeg også forkaret dig før). At du så ovenikøbet benytter dette
vrangbillede til at fordømme, stort set alle andre kristne med (da de jo er
uenige i dit dåbssyn) stiller dig i en håbløs, isoleret situation, som du
ved en blind fastholdelse, synker dybere og dybere ned i.

Du skrev :

> [...]
> Den der ikke er døbt kan ifølge bibelen ikke være;
> død fra det gamle liv, opstået til et nyt liv og sat fri fra synd, men

Jesus svare dig :

[...]

At du ikke tager mig alvorligt, kan jeg leve med. At du ikke tager Jesu egne
ord alvorligt, kan DU ikke leve med, så gør dig selv den tjeneste at sætte
dig ind i *baggrunden* for den dåbslære du tordner imod.

> Vil du med?

Hvorhen ?... Hjælpe dig med begå åndeligt selvmord ?... Næh tak, det vil jeg
ikke belaste min samvittighed med.

--

E.Dalgas

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 13-02-02 17:46

> [...]
> ord alvorligt, kan DU ikke leve med, så gør dig selv den tjeneste at sætte
> dig ind i *baggrunden* for den dåbslære du tordner imod.

Jeg jubler over Gud har frelst mig gennem dåbens vand, hvordan kan du få det
til "torden"??

> Hvorhen ?... Hjælpe dig med begå åndeligt selvmord ?... Næh tak, det vil
jeg
> ikke belaste min samvittighed med.

trist med alle jer økumister!

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 14-02-02 16:06

Erik Engelbrecht Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:RGPa8.102$OW3.1798@news.get2net.dk...

> [...]
> egne
>
> Jeg jubler over Gud har frelst mig gennem dåbens vand, hvordan kan du få

Blot en talemåde. At du kalder dine dåbs indlæg for "jubel" er nærmest
tragisk og komisk på samme tid. Det du beskæftiger dig med er udelukkende et
kæleri for det kontroversielle. Rent guf for en de hersens kristne
psykologer forøvrigt, som nok kunne få et par intresante ting ud af et par
samtale terapier med dig. Jeg mener, du har jo ikke ret mange andre
muligheder for at få hjælp til dit problem.Guds frelsesgrund har du
forkastet, hans folk ligeså. så hvad er der tilbage......dine rent
menneskelige problemer og dem syntes jeg du skulle begynde at tage
alvorligt. Nåh nej ! Det går ikke, du er jo kaldet af Gud til at være Hans
store apostel i en frafalden kristendom, et lys i mørket, en røst der råber
i ørkenen. He he, E. Larsen, du er ikke den første som er kommet galt afsted
med sådanne indbildninger.

> jeg
>
> trist med alle jer økumister!

Og denne afslutning, eller rettere, mangel på samme, udtrykker meget godt
hvad du egentlig står for. En selvbestaltet størelse af noget der skal ligne
kristen lære, men som for kendere ikke er andet end det pure opspind.

--

E.Dalgas

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 14-02-02 16:40

> [...]
råber
> i ørkenen. He he, E. Larsen, du er ikke den første som er kommet galt

Jeg kan garentere dig mit livshumør svinger ikke op og ned, jeg er til
dagligt glad og uden depresioner, mit indre er fyldt med fred som jeg påstår
Gud har skænket mig.

> [...]
ligne
> kristen lære, men som for kendere ikke er andet end det pure opspind.

Nu er du igen i dit Herlighedshalløj sammen med dine LO venner! Er man ikke
som I har bestemt at kristendommen skal være, er man fuld at sindsforviring
onde ånder og dermoner.

Fra : E.Dalgas

Dato : 15-02-02 15:45

> [...]
>
> Jeg kan garentere dig mit livshumør svinger ikke op og ned, jeg er til
> dagligt glad og uden depresioner, mit indre er fyldt med fred som jeg

Hvilket fortæller lidt om det hovmod du lægger for dagen. Du er altså
fuldstændig uberørt overfor det faktum at du med kontroversielle synspunkter
dømmer bekendende kristne. Det vidste jeg godt og nu har du så bekræftet
det, i endnu tydligere grad, ihvertfald for mig.

> [...]
ikke
> som I har bestemt at kristendommen skal være, er man fuld at

Hvis du er besat af noget, er det en LO-FOBI som køre rundt med dig. Desuden
tror jeg også din forståelse af - økomeni - lider under dette, ligesom dit
dåbssyn gør det. Du ser frafaldet i kristendommen ! Fint, det gør jeg også !
Men din løsning, på dette frafalds grundlag - en forkert dåbslære - er ikke
korrekt. Så enkelt er frafaldet ikke og så enkel er dets løsning såsandelig
heller ikke. Din sakramentale voksendåbs forkyndelse er et kompromi
(blandning) mellem katolsk dåbslære og evangelisk vækkelses-kristendom,
hvilket betyder at ingen af disse menighedsdannende retninger kan godtage
dig som "sand" i din dåbsforkyndelse. Dermed er du kørt ud på et sidespor i
det kristne landskab, isoleret, afskåret fra at deltage i hverken den ene
eller anden menigheds-sammenhæng og at du bilder dig ind at dette skulle
være en Guds åbenbaring til dig, gør kun ondt være, idet en evt omvendelse,
fra din side, i lærespørgmålet, er så meget vanskeligere for dig at skulle
acceptere.

--

E.Dalgas

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 16-02-02 16:51

> Erik Engelbrecht Larsen <erik-larsen@get2net.dk

> påstår
>
> Hvilket fortæller lidt om det hovmod du lægger for dagen.

Er det hovmod; at have Gud at takke for at man har det godt og ikke ligger i
sprit op over begge øre og at Gud har helbredt mig fra flere fysiske
skavanker så jeg har det godt???

Tro endelig ikke jeg er hel i orden, 38 år på stelaset som murer i bagene
sol, storm slud og meget blæst har sat sit præg på skellettet. Men jeg har
det godt uden at hovmode mig for Guds frelse som alle kan få når de bare
følger Apostelen Peters råd i ApG 2v38.

> [...]
> dømmer bekendende kristne. Det vidste jeg godt og nu har du så bekræftet
> det, i endnu tydligere grad, ihvertfald for mig.

Jeg har ikke andre "syndpunkter" end du ordret kan læse dig til og forstå!

> [...]
> dåbssyn gør det.

>Du ser frafaldet i kristendommen ! Fint, det gør jeg også !

Du tror du ser men er i virkligheden blind for simple skriftsteder (som Rom
&v1-11 Tit 3v5 osv) Så hvordan kan man komme videre sammen med dig, når du
har bestemt dig til ikke at ville længer.

F.eke er det ikke sværer at Helbrede med Helligåndens gaver end det er at
tale i nye tunger, så tal i tunger men glem ikke at helbrede ved samme
kraft, det er Helligånden der gør værket ved alle nådegaver.

> [...]
omvendelse,
> fra din side, i lærespørgmålet, er så meget vanskeligere for dig at

Er det en tungetale, for forstå det kan jeg ikke???

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 16-02-02 18:08

Erik Engelbrecht Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2Hvb8.88$F76.1881@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Er det hovmod; at have Gud at takke for at man har det godt og ikke ligger
> sprit op over begge øre og at Gud har helbredt mig fra flere fysiske

Hovmodet består i din fordømmelse af andre kristne. Du påstår jo at vi ikke,
fordi vi ikke deler dit dåbssyn, kan have del i den samme Guds velsignelse
som du roser dig af her.

> [...]
> det godt uden at hovmode mig for Guds frelse som alle kan få når de bare

Det er vi enige om. Det vi er uenige om er din ophøjelse af selve
dåbshandlingen. Jeg siger stadigvæk at det er TROEN der leder til dåben, der
frelser og ikke dåben som udløser frelsen.

> synspunkter
>
> Jeg har ikke andre "syndpunkter" end du ordret kan læse dig til og forstå!

Altså er sandheden at du er total ligeglad med den dom du sender over dine
medkristne. Når man gør som du gør og skriver det du rent faktisk gør, bør
man sikre sig at ens påstande kan holde og det kan dine ikke. Men igen, du
har jo bestemt dig og så er den ikke længere. Hvad Erik Larsen har bestemt,
er sandt, fordi Erik Larsen er friet fra sin synd og det er vi andre ikke.
Hvis du ikke kan fatte det hovmodige i sådanne meninger, vel og mærke på den
"usikre" grund du har dem på, er du både blind og døv.

> [...]
> &v1-11 Tit 3v5 osv) Så hvordan kan man komme videre sammen med dig, når du
> har bestemt dig til ikke at ville længer.

Jeg vil ingen steder med en lovlære. Jeg vil heller ingen steder med en der,
bare det mindste, nedvurdere Kristi fuldbragte værk og bilder sig ind at
hans såkaldte lydighed, ved en gerning udført af mennesker, kan føje noget
som helst til Kristi fuldbragte værk.

> F.eke er det ikke sværer at Helbrede med Helligåndens gaver end det er at
> tale i nye tunger, så tal i tunger men glem ikke at helbrede ved samme
> kraft, det er Helligånden der gør værket ved alle nådegaver.

Vi diskutere *GENFØDSEL* og ikke det liv genfødslen bringer med sig.

> ikke
> såsandelig
> omvendelse,
> skulle
>
> Er det en tungetale, for forstå det kan jeg ikke???

Så LÆS det, istedet for at springe hver anden linje over.

--

E.Dalgas