Midnight commander igen igen
Fra : Franz Berliner

Dato : 12-02-02 14:41

Er der ikke nogle af de lidt mere hardcore folk her i gruppen der kunne
tænke sig at vinde evig ære og respekt ved lige at lave en version af
Midnight Commander med ordenligt OS X interface og installer?

Det kan da ikke passe at man ikke kan få en eneste fornuftig File
Manager til Mac - jeg misunder efterhånden alle PC folkene omkring mig
deres Windows Commander.

--
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Jesper

Dato : 12-02-02 15:27

Franz Berliner <mimer@iname.com> wrote:

> [...]
>
> Det kan da ikke passe at man ikke kan få en eneste fornuftig File
> Manager til Mac - jeg misunder efterhånden alle PC folkene omkring mig

Hvorfor bruger du ikke SNAX?
--
Jesper.
"Africa, the continent where life is spun from a thinner thread

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-02-02 21:29

In article <1f7i07c.1evd925xalum8N%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (Jesper) wrote:

> Hvorfor bruger du ikke SNAX?

fordi det er 14 gang så langsomt.

<icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-02-02 21:44

In article <1f7i07c.1evd925xalum8N%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (Jesper) wrote:

> Hvorfor bruger du ikke SNAX?

fordi det er 14 gange så langsomt.

<icq:131382336>

Fra : Jesper

Dato : 12-02-02 22:32

> fordi det er 14 gange så langsomt.

Hvad søren, er der ekkofunktion på MT Newswatcher, som gensender indlæg
hvert kvarter?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-02-02 22:46

In article <1f7ijub.3fbi4612aqsm2N%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (Jesper) wrote:

> Hvad søren, er der ekkofunktion på MT Newswatcher, som gensender indlæg
> hvert kvarter?

nope, der er blot en høj latencitet på stavekontrollen - der er langt
fra Esbjerg til Frederiksberg...

<icq:131382336>

Fra : Franz Berliner

Dato : 13-02-02 17:20

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Hvorfor bruger du ikke SNAX?

Kendte den ikke. Men den opfylder heller ikke helt mine behov. Jeg vil
have 2 vinduer ved siden af hinanden som i Windows Commander, integreret
FTP og mulighed for at slå de fleste fancy ikoner mv. fra i mine
oversigter.

En lidt mere avanceret version af Transmit (ftp program) ville faktisk
ikke være helt af vejen.

--
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Jesper

Dato : 13-02-02 19:08

> [...]

> oversigter.
>
> En lidt mere avanceret version af Transmit (ftp program) ville faktisk

Du kan åbne 2 vinduer i SNAX og trække imellem, du kan også vælge
kolonner.

Fra : Franz Berliner

Dato : 14-02-02 08:26

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Du kan åbne 2 vinduer i SNAX og trække imellem, du kan også vælge
> kolonner.

ok - jeg synes nu alligevel ikke det virker helt optimalt. De skal helst
hænge sammen, skal kunne hoppe mellem dem via tastatur, så så skal det
selvfølgelig virke super hurtigt.
--
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-02-02 21:32

In article <1f7hxsn.9xvaastcpwcgN%mimer@iname.com>,
mimer@iname.com (Franz Berliner) wrote:

> [...]
>
> Det kan da ikke passe at man ikke kan få en eneste fornuftig File
> Manager til Mac - jeg misunder efterhånden alle PC folkene omkring mig

<http://homepage.mac.com/macgurutemple/installing_mc_on_macosx.html> og
brug GLterm i stedet for Terminal.app

Glterm har understøttelse af mus + F taster, desværre ingen farver -
ellers skal du over i xterm).

<icq:131382336>

Fra : Franz Berliner

Dato : 13-02-02 17:20

> <http://homepage.mac.com/macgurutemple/installing_mc_on_macosx.html> og
> brug GLterm i stedet for Terminal.app
>
> Glterm har understøttelse af mus + F taster, desværre ingen farver -
> ellers skal du over i xterm).

Har kigget lidt på det. Det er også fint nok til en enkelt maskine, men
lidt bøvlet at installere på alle Mac'erne på arbejde. Det ville være
rigtig fedt med en helt almindelig dødelig samlet installer.

--
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-02-02 23:23

In article <1f7jzdx.6d3abnjx669iN%mimer@iname.com>,
> [...]

> lidt bøvlet at installere på alle Mac'erne på arbejde. Det ville være
> rigtig fedt med en helt almindelig dødelig samlet installer.

nøjs med at havde det på din egen maskine og log på de øvrige maskiner
med ftp: left/right -> FTP link

<icq:131382336>

Fra : Franz Berliner

Dato : 14-02-02 08:26

> nøjs med at havde det på din egen maskine og log på de øvrige maskiner
> med ftp: left/right -> FTP link

Det gør jeg også nu. Men jeg vil alligevel have en alm. installer og
Agua gui

--
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-02 09:26

In article <1f7l61t.10atb881qs6tudN%mimer@iname.com>,
mimer@iname.com (Franz Berliner) wrote:

> Det gør jeg også nu. Men jeg vil alligevel have en alm. installer og
> Agua gui

uh, nej - det er netop GUI'et (og finder) der gør Finder og SNAX
langsomme.

Et godt terminal program ville dog gøre underværker (funktionerne fra
terminal.app paret med rxvt's farve og tastutur+mus understøttelse samt
hastigheden fra Glterm - Eller endnu bedre: viturelle fuldskærms
konsoller som det kendes fra diverse linux distributioner, der kan nås
med en tastaturgenvejvej mens man er logget ind og arbejder i Aqua.

<icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-02 10:49

In article <spam-79A65B.09260314022002@localhost>,

> [...]
> konsoller som det kendes fra diverse linux distributioner, der kan nås
> med en tastaturgenvejvej mens man er logget ind og arbejder i Aqua.

NB. OroborOSX i rootless mode + xterm er iøvrigt også en mulighed hvis
ikke man gider rode med windowmanagere mm.

<icq:131382336>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-02-02 11:43

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> NB. OroborOSX i rootless mode + xterm er iøvrigt også en mulighed hvis
> ikke man gider rode med windowmanagere mm.

Jeg synes den var meget kedelig at arbejde med - der mangler en hel del vinduesfunktioner efter min smag.

"fink install wmaker" og saa ligner det et godt gammelt NeXTstep system, som det jo egentligt er
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-02 12:07

In article <kk66508hui.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Jeg synes den var meget kedelig at arbejde med - der mangler en hel del
> vinduesfunktioner efter min smag.

Enig, men bøvlet med at instalere og konfigure en windowmanager er for
meget for de fleste mac brugere.

> "fink install wmaker" og saa ligner det et godt gammelt NeXTstep system, som
> det jo egentligt er

Enig, Windowmaker er en dejlig brugerflade hvor estitik og funktion går
op i en højere enhed. Rent faktisk er det den eneste X11 brugerflade jeg
kan lide - Jeg har set screenshots af GWorkspacemanager som ligner en
ordentlig filemanager (Også en NeXT klon). Er GNUStep udviklingen kørt
helt ud på et sidespor i BSD/Linux verdenen?

KDE er alt for windåse agtig og gnome ikke meget bedre - der er ofret
alt for mange resurcer på at man kan tilpasse udsendet, resurcerne ville
være langt bedre brugt på et konsistent og intuitivt GUI.

i rootless generer WM dog mine øjne.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Franz Berliner

Dato : 14-02-02 11:09

> uh, nej - det er netop GUI'et (og finder) der gør Finder og SNAX
> langsomme.

Jeg mente nu heller ikke sådan en super stylet overgejlet sag som
finder, bare et pænt vindue der så kunne tilrettes til fx kun at vise
mapper som [mappenavn] mv., ala Windows Commander.

Når nu Midnight Commander kan bringes til at køre normalt, må det da
kunne lade sig gøre på ægte Mac maner at pakke den lidt ind og lave en
installer hvor jeg ikke skal gøre andet end at trække et ikon over i min
applications folder.

Jeg ved godt at det måske er lidt fjollet ikke bare at bruge det der
findes - jeg er bare lidt forundret over at der ikke er lavet en
filmanager af den type jeg efterlyser til mac endnu. Jeg nægter at tro
at jeg er den eneste der savner sådan en.. jeg er endda villig til at
betale for den

--
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-02 11:19

In article <1f7ld76.cnxats1usa0ysN%mimer@iname.com>,
> [...]

> kunne lade sig gøre på ægte Mac maner at pakke den lidt ind og lave en
> installer hvor jeg ikke skal gøre andet end at trække et ikon over i min

dvs. en grafisk Cocoa frontend til mc hvor mc er pakket pænt ind i en
..app pakke? Det må være forholdsvist enkelt (for dem der har forstand på
det)

<icq:131382336>

Fra : Franz Berliner

Dato : 14-02-02 13:33

> dvs. en grafisk Cocoa frontend til mc hvor mc er pakket pænt ind i en
> .app pakke? Det må være forholdsvist enkelt (for dem der har forstand på
> det)

Præcis - sådan skulle jeg nok bare have formuleret det fra start

--
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : bassballs

Dato : 19-02-02 15:59

On Tue, 12 Feb 2002 14:41:08 +0100, Franz Berliner wrote:

> Er der ikke nogle af de lidt mere hardcore folk her i gruppen der kunne
> tænke sig at vinde evig ære og respekt ved lige at lave en version af
> Midnight Commander med ordenligt OS X interface og installer?

Hej Knaste!

Kender du FINK? Gå ind på http://debian.jones.dk/fink/ og følg
vejledningen. Det dækker nok ikke betegnelsen "ordentligt [...] interface
og installer" men det funker!

Også med "L" - det har jeg dog ligegodt aldrig haft nogen problemer med
(jeg bruger Debian, ikke rødhætte!).

- Jonas "dr. Jones" Smedegaard
dr@jones.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 19-02-02 17:28

bassballs <anders@mac.com> wrote:

> Hej Knaste!

Hejsa

> Kender du FINK? Gå ind på http://debian.jones.dk/fink/ og følg
> vejledningen. Det dækker nok ikke betegnelsen "ordentligt [...] interface
> og installer" men det funker!

Glimrende vejledning - jeg må vel bare acceptere at den tid er forbi
hvor mine programmer blev installeret ved at klikke på et ikon

Blev i øvrigt lige gjort opmærksom på XNC igår. Meget fedt.
(http://www.xnc.dubna.su)

--
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-02-02 18:30

mimer@iname.com (Franz Berliner) writes:

> Glimrende vejledning - jeg må vel bare acceptere at den tid er forbi
> hvor mine programmer blev installeret ved at klikke på et ikon

Det kommer. Det er bare ikke tradition i Unixverdenen, men det kommer.

Fra : Franz Berliner

Dato : 19-02-02 18:48

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Det kommer. Det er bare ikke tradition i Unixverdenen, men det kommer.

Det glæder jeg mig til

--
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-02-02 18:39

In article <1f7v43a.1dlii3k1bxwcecN%mimer@iname.com>,
mimer@iname.com (Franz Berliner) wrote:

> Glimrende vejledning - jeg må vel bare acceptere at den tid er forbi
> hvor mine programmer blev installeret ved at klikke på et ikon

GLterm er til gengæld lige udkommet i en ny udgave med fejlrettelse og
er par nye features, og en beskrivelse at hvordan man selv kan ændre
keymappings

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-02-02 18:37

In article <tKtc8.288$Rz2.5580@news010.worldonline.dk>,
bassballs <anders@mac.com> wrote:

> Kender du FINK? Gå ind på http://debian.jones.dk/fink/ og følg
> vejledningen. Det dækker nok ikke betegnelsen "ordentligt [...] interface
> og installer" men det funker!

Det er slet ikke nødvendigt længere, hent den den binare udgave der
klares af Apples installer og tilføj "source /sw/bin/int.csh" til .cshrc
filen.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : bassballs

Dato : 20-02-02 10:16

In article <spam-D53777.18363019022002@localhost>,

> Det er slet ikke nødvendigt længere, hent den den binare udgave der
> klares af Apples installer og tilføj "source /sw/bin/int.csh" til .cshrc
> filen.

Du mener vist "source /sw/bin/init.csh" For god orden skyld

Venlig hilsen
Anders Krøyer

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-02 10:28

In article <bassballs-931FAE.10153620022002@news000.worldonline.dk>,
bassballs <bassballs@mac.com> wrote:

> Du mener vist "source /sw/bin/init.csh" For god orden skyld

sælfoli...

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Besides, if you can't get a decent kernal panic or two in a month,
what's the point of living?