reklamation??
Fra : Miss April

Dato : 12-02-02 12:02

Tidligere i denne grupper har jeg spurgt med hensyn til netkort.

Sagen er at første gang jeg klikker netkablet ud af kortet, falder stikket
af på netkortet! det har jeg aldrig oplevet før, og mener at der klart er
tale om en produktions fejl. Jeg sender kortet tilbage til butikken (stadig
garanti/reklametion ret) de sender det tilbage til mig, med den følgende
begrundelse:

Vi har konkluderet at det er en påført fejl da print banerne under stikket
er revet af og sidder på stikket, dermed er der ikke garanti på varen.

Der er ingen mærker på at der er brugt vold eller tvang (dårlig lodning vil
jeg mene)

Hvad gør jeg, produktet er købt for 10 mdr. siden?? Jeg mener jo klart at
det er en fejl der har været i produktet hele tiden.

Fra : Peter G C

Dato : 12-02-02 12:06

"Miss April" <lord@fitness.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvad gør jeg, produktet er købt for 10 mdr. siden?? Jeg mener jo klart at
> det er en fejl der har været i produktet hele tiden.

Du har retten på din side, men kan ikke bevise det. Lad sagen ligge og køb
et nyt netkort.

Desværre...

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Miss April

Dato : 12-02-02 12:21

Hejsa

Jeg valgte specielt det netkort (3com) fordi jeg viste de stod for kvalitet,
og jeg gav næsten 1000 kr. for det, så jeg er rimelig intereseret i at få
sagen afsluttet til min fordel.

Fra : boe

Dato : 12-02-02 12:23

"Miss April" <lord@fitness.dk> wrote in message
> [...]
kvalitet,
> og jeg gav næsten 1000 kr. for det, så jeg er rimelig intereseret i at få

Det var s...... et dyrt netkort. Men når beløbet vedrører køb over kr. 500,
kan du gå til forbrugerstyrelsen med din klage.

Mvh Bo

Fra : boe

Dato : 12-02-02 12:25

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message

> når beløbet vedrører køb over kr. 500,

Elegant formulering
Jeg mente "når klagen vedrører køb over kr. 500..."

Mvh Bo

Fra : peter volsted

Dato : 12-02-02 16:05

hi

Miss April wrote:

> [...]
> og jeg gav næsten 1000 kr. for det, så jeg er rimelig intereseret i at få
Har 3Com ikke fortsat 'evig' garanti?
Spørg 3Com selv.

--
good luck

peter

Fra : Miss April

Dato : 12-02-02 12:40

Boe

Kortet er købt igennem firmaet så den går nok ikke, andre forslag?

Fra : boe

Dato : 12-02-02 12:50

> Boe
>
> Kortet er købt igennem firmaet så den går nok ikke, andre forslag?

Nej, jeg tilslutter mig Peter.
Hvis du prøver at se det fra sælgers side, så leverer han et
funktionsdygtigt kort. Efter nogen tid modtager han en reklamation, hvor
fejlen består i, at stikket med printbaner og det hele er rykket af. Det
betyder jo for det første, at der ikke kan være tale om en kold lodning -
lodningen holdt jo til at hive banerne af. For det andet vil det jo for
sælger se ud som om, at der er blevet trukket eller måske sparket til
stikket. Da bevisbyrden samtidig påhviler dig, og da 3com jo ikke er kendte
for at levere kort med løse printbaner, så er det måske i virkeligheden
naturligt, at sælger nægter at erstatte kortet. Dermed har jeg slet ikke
sagt, at din version ikke er rigtig!
Men kan banerne ikke repareres? Det plejer man da at kunne..

Mvh Bo

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-02-02 12:58

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men kan banerne ikke repareres? Det plejer man da at kunne..

Næppe - Tog lige et netkort fra hylden, for at studere stikkets befæstelse.

Jeg finder det meget svært at hive det på kortet påmonterede stik af. Det
sidder med 2 stk. låsetappe, en afskærmning (loddet på printet) samt selve
benforbindelserne loddet på printet. Låsetappen til kablet går ned bagved
selve kortets monteringsflange (til overflod). Fort at hive hele herligheden
ud af sine befæstelser, skal der anvendes "brutal kraft".

Dermed ikke sagt at den indledende forklaring er sand!

Hr. Bjørn

Fra : boe

Dato : 12-02-02 13:08

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> wrote in message

> Dermed ikke sagt at den indledende forklaring er sand!

Nej, det fornemmer jeg, at du mener - men mon ikke du i virkeligheden mener
det omvendte af det du ikke her giver udtryk for ikke at mene?

Mvh Bo

Fra : Gevaldi

Dato : 12-02-02 13:30

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse

>Det betyder jo for det første, at der ikke kan være tale om en kold lodning -
> lodningen holdt jo til at hive banerne af.

En kold lodning har intet med vedhæftelsen at
gøre som sådan.
Når man omtaler en lodning som "kold", så er
det fordi den (lodningen) mangler elektrisk
kontakt, men derfor kan den godt være
fysisk holdbar.

/Gevaldi

Fra : boe

Dato : 12-02-02 13:37

"Gevaldi" <dynamolygte@SPAMhotmail.com> wrote in message

> [...]
> gøre som sådan.
> Når man omtaler en lodning som "kold", så er
> det fordi den (lodningen) mangler elektrisk

I langt de fleste tilfælde vil en kold lodning også være fysisk svag, så du
kan ikke sige, at kolde lodninger *intet* har med vedhæftelsen at gøre. Men
det er jo irellevant i denne diskussion, idet en lodning under alle
omstændigheder skal være kold, for at man skal kunne trække et fastloddet
ben op af en printbane uden at printbanen går i stykker. Og i dette tilfælde
gik lodningen jo ikke fra hinanden, og da der intet har været nævnt om, at
kortet ikke virkede, må vi kunne udlede, at der *ikke* har været tale om en
kold lodning - og det var dét der var min påstand.

Mvh Bo

Fra : Morten Birkelund

Dato : 12-02-02 18:34

"Miss April" <lord@fitness.dk> wrote in message
> Boe
>
> Kortet er købt igennem firmaet så den går nok ikke, andre forslag?

Jeg tror at en opringnig til 3com's danske afdeling vil få dig langt.

Et stik på et netkort kan normalt ikke engang med lidt vold løsnes fra
printboardet.

--
Morten

Fra : Miss April

Dato : 12-02-02 12:59

Hej Boe

Jeg må give det ret, jeg har selv tænkt på at give det en klat lim, men jeg
ville lige være sikker i min sag inden jeg laver indgrep på det )

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-02 15:36

Miss April skrev:

>Sagen er at første gang jeg klikker netkablet ud af kortet, falder stikket
>af på netkortet!

Jeg har læst de efterfølgende indlæg. Kan du med sikkerhed
udelukke at andre har skadet kortet? f.eks. flyttet bordet med
computeren så den er knaldet ind i væggen med netstikket forrest?

Kan du scanne eller fotografere kortet så vi bedre kan bedømme
det?

Men det korte og det lange er at bevisbyrden påhviler dig, og som
Peter siger så er den nok umulig at løfte.

--
Bertel