Ist Homophobie angeboren? Eine neue Studie~
Fra : Paro

Dato : 12-02-02 05:59

Ist Homophobie angeboren? Eine neue Studie will es wissen!

Homophobie ist nicht nur ein gesellschaftliches Problem, sondern ein Psychologisches
noch dazu. Das lässt ein neue Studie aus Amerika verlauten. Die an der Bostoner
Northeastern University durchgeführte Untersuchung zeigt, dass die Männer (nur)
deswegen etwas gegen Schwule haben, weil sie denken, ihre Männlichkeit sei bedroht.
Ursache ist da meist ein zu geringes Selbstwertgefühl: Je geringer das Selbstbild,
umso größer ist die Bereitschaft, andere zu diskriminieren.

"Der heterosexuelle Mann", so der Leiter der Studie "stellt seine eigene Männlichkeit
unter Beweis, indem er seine Antipathie schwulen Männern gegenüber zum Ausdruck
bringt. Zweifel an der eigenen Identität können aber auch zu weit gefährlicheren
Versuchen führen, sich selbst vom Verdacht der Homosexualität zu distanzieren, wie
etwa zu körperlichen Angriffen bis hin zu Mord." (... wobei Letzteres schon sehr sehr
selten vorkommt!).

Während die Gesellschaft immer weiter in die Moderne umbricht, kann die Psyche so
schnell nicht umgeworfen werden. Der größte Erfolg müsste also sein, dass Schwule von
der Gesellschaft völlig akzeptiert werden, damit das psychologische "Problem" im Kopf
eines heterosexuellen Mannes überstimmt wird.

/paro

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 12-02-02 08:44

On Tue, 12 Feb 2002 05:59:06 +0100, "Paro" <paro.geo@yahoo.com> wrote:

Hi Paro er du ikke rar at oversætte det til engelsk eller dansk ?
jeg fromoder det er tysk og som du måske ved udløste en epidode der
begyndet i slutningen af 30 erne til midt 40 erne , at sproget gik
lidt af mode og ireglen kun læres fordi det ellers hindre en i at
komme ind på forstudierne til de vidergående uddanelser - jeg ved alle
sprog er velkomne på dansk usnet - selv om jeg indrømet i ne periode
var talsmand for at det skullere skæres ned til Dansk - engelsk ( med
lidt go vilje norsk & svensk ) selv om de indlæg jeg har mødt fra
denne befolknings gruppe sjældent har været andet ind flames .. så er
forskellen dog ikke ståre på det ind man kan sige der er i mellem
Bornholmsk & vendelbomål - jeg synets det ku være endnu en debat værd
- så jeg x er _& futer den til dk.admin.netikette - men hvis du har
reele hensigter med dit indlæg og bare oversætter det så skal du
slevfølig ignorere fut og poste det i dss som det er !

Bedste hilsner
Bo M M
xpost --&
fut dk.admin.netikette
--
I'm deeper than the shit I'm in (Iggy Pop)
But to live outside the law you must be honest (Dylan)

Fra : Paro

Dato : 13-02-02 11:53

"Chokmah Dog Fever" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 12 Feb 2002 05:59:06 +0100, "Paro" <paro.geo@yahoo.com> wrote:

> Hi Paro er du ikke rar at oversætte det til engelsk eller dansk ?
..
..
> men hvis du har
> reele hensigter med dit indlæg og bare oversætter det så skal du
> slevfølig ignorere fut og poste det i dss som det er !

Beklager jeg har ikke tænkt mig at ofre min dyrebare tid på at oversætte indlægget
fra tysk til dansk. Jeg har da absolut reelle hensigter med indlægget, da jeg mener at det
- bortset fra at det er skrevet på tysk - hører godt hjemme i nyhedsgruppen
dk.snak.seksualitet.

Wenn Du kein Deutsch verstehst, dann verstehst Du das Inhalt im Text leider nicht. Tut
mir leid.

Ich bin schwul, Du auch?

Schöne junge Männer - die machen das Leben schön.

/paro

Fra : Kat

Dato : 13-02-02 13:06

"Paro" skrev:

> Beklager jeg har ikke tænkt mig at ofre min dyrebare tid på at
oversætte indlægget

Måske synd for et ellers godt indlæg??!

> [...]
at det
> - bortset fra at det er skrevet på tysk - hører godt hjemme i

Undskyld mig lige
Men hvordan hulen har du tænkt dig, at vi skal forholde os til
indlægget og evt. kommentere det, når vi nu ikke lige har
vedligeholdt vores ret sparsomme skoletysk????
Jeg kan ikke se, at der er så mange der har kommenteret det. Om
det er p.g.a. indlægget i sig selv, eller om det er manglende
forståelse vides jo ikke. Men synd er det, at du ikke kan ofre
lidt tid på indlægget/os.
Det var 2 minutter af min sparsomme tid......
--
/kat
---

Fra : Paro

Dato : 13-02-02 16:30

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> indlægget og evt. kommentere det, når vi nu ikke lige har
> vedligeholdt vores ret sparsomme skoletysk????

Undskyld lige også mig. Jeg har da set indtil flere engelsksprogede indlæg
uden at nogen har stillet krav om oversættelse. Jeg havde i min vildeste
fantasi ikke forestillet mig at et tysk indlæg kunne volde problemer. Et er,
at jeg selv forstår indlægget, men jeg mener at jeg skulle ofre urimeligt meget
tid og mange kræfter på at oversætte det til dansk. Det er jo ikke bare ikke
lige at oversætte ord for ord, der er jo også tale om omvendte ordstillinger
og lignende.

Desuden synes jeg at Chokmah Dog Fever sammenblandinger af tysk sprog
af nazisme er helt tåbelig, men sådan opfører nogle homofober sig åbenbart.

/paro

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 13-02-02 17:36

On Wed, 13 Feb 2002 16:30:15 +0100, "Paro" <paro.geo@yahoo.com> wrote:

Hi Paro gider du ikke holde op med at xposte ?
det her er et edikette spørgsmål og ikke om samliv & seksualitet

rent edikette mæsigt er du ok da man hvor tåbeligt det end er kan
skrive på alle sprog i de danske nyhedes grupper - hvor jeg mener
engelsk dansk norsk og svensk må være nok - da det er hvad man kan
forvente sig at folk kan forstå .... og skulle der komme en svabra på
f.eks swahili så bør det om muligt oversættes til et af de andre sprog
- der så om ikke andet kan oversættes af de fleste andre til dansk om
nødvendigt .....

>Undskyld lige også mig. Jeg har da set indtil flere engelsksprogede indlæg
>uden at nogen har stillet krav om oversættelse.

se nu udemærker engelsk sig ved at det er et sprog man taler og med
fordel kan forstå hvis man vil begå sig som verdens borger - hvor at
finsk tysk og manarin kinesisk ikke er så almindelige andre steder ind
der hvor der bor folk med dette tunge mål

> [...]
>at jeg selv forstår indlægget, men jeg mener at jeg skulle ofre urimeligt meget
>tid og mange kræfter på at oversætte det til dansk.

Når det nu er så svært for dig at oversætte det hvad giver dig så den
ide at andre skulle have nemt ved at forstå det `?

>Det er jo ikke bare ikke
>lige at oversætte ord for ord, der er jo også tale om omvendte ordstillinger
>og lignende.

jeg tror ikke der er nogen der forventer andet ind du gør det bedste
du kan eller gider .... men fuldstændigt at ignorere en forspørgsel
er ikke bare auogant det er mangel på respekt for medskirbenterne ...
at først flame gruppen med en sprog der er ikke eller kun vanskeligt
forståes af gruppens bruger - hvor på man følgene nægter at redegøre
for dens indhold !

>Desuden synes jeg at Chokmah Dog Fever sammenblandinger af tysk sprog
>af nazisme er helt tåbelig,

Ohh tinge følges jo lidt ad i nogen generationer ... så gamel er jeg
ikke men ..... jeg har kendt tidliger aktive modstands folk der fik
revet negele af etc kender en jøde der mistede 3/4 af sin famillie i
ausswithzh ( aner ikke hvordan det stavers ) selvføligt har det ikke
noget med det i sig selv ikke specilt smukke sprog at gøre .. hvis
eneste udbredelse er at folk bliver tvunget til at tage det for at
kunne blive optaget på gym eller hf ... jeg har ARLDRIG hært om nogen
der tog det af lyst , ingen tvil de findes der er jo penge i lortet !

ved siden af pointen der er kommet meget andet godt ud af tysk
sporgede folk Jung Nietzhie wagner strauss

>men sådan opfører nogle homofober sig åbenbart.

ja vi kan godt li at folk gider stå inde for det de skriver eller i
det mindste prøve ! alle kan begå en fejl - det er også ok men sige at
man ikke gider kikke på sagen det er sgu for tyndt !
jeg tror faktisk der er flere homoskesuelle der vil blive sure over at
have det på sig ?

MvH
Bo
xpost
fut :dk.admin.netikette

værd rar at agumenter for EVT at ignore fut

Fra : Anita

Dato : 13-02-02 17:47

"Paro" <paro.geo@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Kat" Skrev

Sparsomme skoletysk? Tja, jeg havde altså fransk, så jeg fatter slet ikke en
høstblomst *G*

> Undskyld lige også mig. Jeg har da set indtil flere engelsksprogede indlæg
> uden at nogen har stillet krav om oversættelse.

Det er bestemt også noget andet. Engelsk er danskernes 2. sprog mens
tysk/fransk er vores 3. sprog. Det gør altså en væsentlig forskel både i
udbredelsen og kundskaberne. Samtidig er en stor del af det materiale man
finder på nettet engelsksproget, så det er da ganske fint, at man også
accepterer engelsk i nyhedsgrupperne.

> Jeg havde i min vildeste
> fantasi ikke forestillet mig at et tysk indlæg kunne volde problemer. Et
er,
> at jeg selv forstår indlægget,

Tja, men så har du jo nok ikke været så realistisk i din tolkning af
danskernes sproglige kundskaber.

> [...]
ikke
> lige at oversætte ord for ord, der er jo også tale om omvendte

Nej det er det jo netop ikke. Og derfor ville der heller ikke være noget
formål med at oversætte det ord for ord. Men du kunne jo oversætte og
omformulere pointen i indlægget således der er mulighed for at debatere
selve indholdet og ikke kun hvorvidt man bør skrive på det ene eller det
andet sprog.
Hvis du vælger ikke at bruge din yderst sparsomme tid på at oversætte noget
af indlægget, er du vel heller ikke specielt interesseret i at høre vores
meninger eller inputs omkring emnet?

Venligst Anita

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 13-02-02 18:51

On Wed, 13 Feb 2002 17:47:21 +0100, "Anita" <anita@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>Sparsomme skoletysk? Tja, jeg havde altså fransk, så jeg fatter slet ikke en
>høstblomst *G*

Ohh der har da været lidt udvikling siden 70- 80 midt erne - kan man
virkeligt komme ind på gym uden tysk ?
og slippe med et sprog der måske er 3 % chanse der kan anvendes til
noget fornuftigt !

>Det er bestemt også noget andet. Engelsk er danskernes 2. sprog mens
>tysk/fransk er vores 3. sprog.

jeg tror det er flere der forstår svenske eller norsk ?

> [...]
>udbredelsen og kundskaberne. Samtidig er en stor del af det materiale man
>finder på nettet engelsksproget, så det er da ganske fint, at man også

klart ... de findes ganske enkelt ikke en menings fuld samtale eller
begivenhed der ikke også kan referes til på engelsk

>Tja, men så har du jo nok ikke været så realistisk i din tolkning af
>danskernes sproglige kundskaber.

jeg er sgu da som et lys punkt i alt dette bragt til den erfaring at
folk ikke længer tvinges til tysk hvis de vil andet ind 10 klasse ,
eller prøve .... det var et helved ....topede ganske enkelt på hf hvor
jeg fik mit første 00 - havde ellers prøvet i maskin skrivning men
havde rørt maskinen s¨å den kom op på 3 og man kan sgu ikke en gang
anke at man har fåed en for høj karekter , for meget ?

> [...]
>omformulere pointen i indlægget således der er mulighed for at debatere
>selve indholdet og ikke kun hvorvidt man bør skrive på det ene eller det

ja eller bare et referart af hvad det betyder ?

>Hvis du vælger ikke at bruge din yderst sparsomme tid på at oversætte noget
>af indlægget, er du vel heller ikke specielt interesseret i at høre vores
>meninger eller inputs omkring emnet?

jeg tror han har misforståed usnet - uden for de binare grupper &
opslag - at pointen er at debatere og ikke skrive manifester

Mv
Bo

fut :dk.snak.off-topic

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 13-02-02 18:30

Fra : Sophie Lee

Dato : 13-02-02 20:37

Paro <paro.geo@yahoo.com> wrote in message news:a4e0v5$csj$1@sunsite.dk...

> [...]

> uden at nogen har stillet krav om oversættelse. Jeg havde i min vildeste
> fantasi ikke forestillet mig at et tysk indlæg kunne volde problemer. Et

Så har du ikke vilde nok fantasier. Det er ikke alle som kan tysk (jeg har
kun haft fransk), men engelsk kan langt de fleste danskere.

> [...]
ikke
> lige at oversætte ord for ord, der er jo også tale om omvendte

Du har dog åbenbart tid og kræfter til at skrive flere indlæg hvor du
undskylder dig selv for ikke at gide oversætte indlægget.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 13-02-02 23:03

Paro wrote:

> [...]
> fantasi ikke forestillet mig at et tysk indlæg kunne volde problemer. Et er,

Jeg kunne godt finde på at poste en URL til en artikel på engelsk,
norsk eller svensk, hvis jeg ville starte en diskussion herinde. Det
er nemlig sprog som man med rimelighed kan forvente, at folk på
dansk Usenet forstår. I modsætning til tysk.

> [...]
> lige at oversætte ord for ord, der er jo også tale om omvendte ordstillinger

Så skulle du måske ikke have postet det.

> Desuden synes jeg at Chokmah Dog Fever sammenblandinger af tysk sprog
> af nazisme er helt tåbelig, men sådan opfører nogle homofober sig åbenbart.

Jeg synes da at Bos hypotese, om hvorfor tysk ikke er populært i
dagens Danmark, forekommer meget troværdig.

--
Peter Knutsen

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 14-02-02 10:05

On Wed, 13 Feb 2002 23:03:04 +0100, Peter Knutsen <peter@knutsen.dk>
wrote:

> [...]
>er nemlig sprog som man med rimelighed kan forvente, at folk på
>dansk Usenet forstår. I modsætning til tysk.

samt det har den fordel at hvis der hypotetisk skulle findes en der
ikke talte forstod engelsk så findes der en del mennesker der om
skribenten ikke formår eller endnu være VIL oversætte sin postning -
en masse andre der kan støde til og gøre det !

>Så skulle du måske ikke have postet det.

nej det mener jeg som sagt heller ikke .. hvis man reelt har
muligheden for at redegøre for hvad man skriver om det er dårligt
formuleret som en del af mine er - eller på et fremmed sprog og man
ikke agter at følge op på det med en forklring / oversætelse så høre
det ikke hjemme i en debat gruppe !

MvH
Bo

for dss
fut :dk.admin.netikette

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 13-02-02 13:12

On Wed, 13 Feb 2002 11:52:46 +0100, "Paro" <paro.geo@yahoo.com> wrote:

>Beklager jeg har ikke tænkt mig at ofre min dyrebare tid på at oversætte indlægget
>fra tysk til dansk.

Nu er du med på at det er et debat forum du skriver i ? for at noget
skal kunne debateres så må det publiceres på en sådan måde så det
daner mening for læseren - agter man at udgive det på tysk eller
mandarin kinsesik for den sags skyld - er man i debat forums - så
ligger det i ordets egentlige betydning at de ting der postes skal
kunne debateres - du har sendt et indlæg der ikke kan debateres med
mindre du oversætter det - hvilket kun kan tolkes som et reelt forsøg
på at genere brugerene af gruppen -

> Jeg har da absolut reelle hensigter med indlægget, da jeg mener at det
> - bortset fra at det er skrevet på tysk - hører godt hjemme i nyhedsgruppen
>dk.snak.seksualitet.

hvordan skal en læser kunne læse det ? hvis de ikke behersker tysk og
du som poster nægter at oversætte det `?
endvider har jeg forståed på tysk kyndige at du ikke har komenteret
eller lagt op til debat med indlæget .. hvorfor der er tale om en reel
fejl postning og burde have været postet i en opslags gruppe og
henvist til med ved meessges Id I evt opfølgene debat !

>Wenn Du kein Deutsch verstehst, dann verstehst Du das Inhalt im Text leider nicht. Tut
>mir leid.

han skød sig tuil sidst men der røg i alt ca ja var det ikke 100
millioner mennesker ?

>Ich bin schwul, Du auch?

Nope mine bedste forældre var med i modstandbevægelsen !

>Schöne junge Männer - die machen das Leben schön.

ja så længe de bare er blonde arier så går det well nok ?
på den anden side når vi nu er ved det så mener jeg nu også man blev
henretet for at være homoseksuel fra 1939-1945 ? well det er en anden
snak - enten så poster du opslag i opslags grupper - eller så indgår
dine indlæg som som en del af en debat hvor du så at sige slev
debatere ... men at poste noget som du ikke en gang gider oversætte
det er for tyndt !
og der ud over har jeg svært ved at fatte du ignorere fut og sætter
den til xpost da den egentligt ikke har noget med dss at gøre ?
jeg har så valgt at gøre det samme da jeg finder det interesandt at
vide hvor mange homoseksuelle nazisterne henretede !
og hvordan man har det med det !

MvH
Bo

Chokmah

Fra : Nanna

Dato : 13-02-02 22:39

> [...]
jeg mener at det
> - bortset fra at det er skrevet på tysk - hører godt hjemme i

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke bare oversætter det? Det behøver jo
ikke være så præcist ord for ord....Bare meningen er der. Er du måske i
sidste ende bange for at dit tysk ikke rækker?

Mvh
Nanna

Fra : Henning

Dato : 14-02-02 14:20

"Nanna" <nanna_niemeyer_moeller@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Til alle i denne tråd!

Den er off-topic i DSS, så vær
rar at fjerne adressen: dk.snak.seksualitet før
i svarer på indlæggene til hinanden så debatten
bliver holdt hvor den hører hjemme, nemlig i dk.admin.netikette,
hvor Bo bad om den blev ført.

> Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke bare oversætter det? Det behøver jo
> ikke være så præcist ord for ord....Bare meningen er der. Er du måske i
> sidste ende bange for at dit tysk ikke rækker?

Så, så Nu nærmer vi os vist fut til muddergruppen?
Som jeg før har nævnt: Alle sprog er valide og Dansk er ikke
en forudsætning for at skrive i de Danske nyhedsgrupper

> Mvh
> Nanna

MVH
Henning
X-post og fut tilbage til news:dk.admin.netikette

Ps.
Pao! Det er ikke god etikette at X-poste indlæg
af denne karakter

Fra : Henning

Dato : 14-02-02 14:08

> [...]
> reele hensigter med dit indlæg og bare oversætter det så skal du
> slevfølig ignorere fut og poste det i dss som det er !

Hej Bo

Enhver har lov til at udtrykke sine meninger og synspunkter
på det sprog hun/han vil! Der kan og skal ikke indføres sprog
censur i nyhedsgrupperne! Indlægget var relevant i DSS
sammenhænge, selv om jeg med et 10 tal i Tysk, skulle
tygge det i gennem et par gange for at få nuancerne med.
Det er valid at skrive på Tysk, Ungarsk, Esperanto eller
hvad ellers, da man ikke kan udelukke nogen fra at udtrykke
sig i et sprog der er deres, eller har et kendskab til.
Det er ikke en betingelse, eller forudsætning at der skrives
på Dansk, for at deltage i danske nyhedsgrupper.

MVH
Henning
X-post samt fut tilbage i news:dk.admin.netikette

Fra : Mirian

Dato : 13-02-02 22:16

> [...]
"Problem" im Kopf
> eines heterosexuellen Mannes überstimmt wird.

Der står: (oversættelse)
Homofobi er ikke kun et samfunds-problem men dertil også et psykologisk
problem. Det belyser et nyt studie fra Amerika.Undersøgelsen der er udført
ved NorthEastern University i Boston viser at mænd (kun mænd) har noget i
mod homoseksuelle (mænd) fordi de tror at deres mandlighed (jeg ville kalde
det maskuliniteten) er truet.

Årsagen hertil er mest en lav selvværds-følelse. Jo lavere selvværdet jo
større er villigheden til at diskriminere andre.

"Den heteroseksuelle mand" fortæller lederen af studiet (på universitetet i
Boston) "prøver at bevise sin mandlighed idet han bringer hans antipati mod
homoseksuelle (mænd) til udtryk.

Men tvivl på egen identitet kan også føre til mere farlige forsøg på at
distancere sig selv fra mistanken om homoseksualitet, såsom kropslige angreb
endda mord." (.....hvortil siges at sidstnævnte - mord - nu altså er ret
sjældent)

Mens samfundet udvikler sig mod det moderne (samfund?) kan psyken ikke så
hurtigt "ændres" (forstået således at den ikke kan følge med samfundets
udvikling).
Den største success måtte derfor være hvis den homoseksuelle (mand) blev
helt og holdent accepteret af samfundet så det psykologiske problem i den
heteroseksuelle mands hoved bliver overdøvet

MVH Mirian med stor tak til Nanna for oversættelsen

Fra : Paro

Dato : 14-02-02 13:50

> [...]

> ikke være så præcist ord for ord....Bare meningen er der. Er du måske i
> sidste ende bange for at dit tysk ikke rækker?

Det dansk jeg har oversat fra tysk plejer at være så underligt og bagvendt. Jeg
foretrækker at beskæftige mig med de to sprog uden at foretage oversættelser
mellem dem.

En stor tak til Mirian og Nanna for oversættelsen.

Jeg skal nok fremover undgå den fejl, det åbenbart er at poste noget tysksproget
i dk.snak.seksualitet.

/paro

Fra : Nanna

Dato : 14-02-02 20:14

Hej Paro.

Du skal ikke høre mere fra min side.

Men seriøst så synes jeg det er en meget relevant artikel. Og det var en
synd at den ikke kunne debatteres grundet sproget. Håber der er nogen nu der
har lyst til at kommentere den.

Nu er jeg mere eller mindre halvt tysk så det var ikke det store problem at
få den oversat sådan løst en onsdag aften uden yderligere hjælpemidler......

Skulle det være en anden gang vil jeg da gerne hjælpe dig med et indlæg. Det
skal der ikke være noget i vejen for, hvis du altså har flere artikler eller
udsnit deraf på tysk.

Knus
Nanna

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 14-02-02 20:52

On Thu, 14 Feb 2002 20:14:22 +0100, "Nanna"
<nanna_niemeyer_moeller@hotmail.com> wrote:

>Hej Paro.
>
>Du skal ikke høre mere fra min side.

heler ikke min !

>Men seriøst så synes jeg det er en meget relevant artikel. Og det var en
>synd at den ikke kunne debatteres grundet sproget. Håber der er nogen nu der
>har lyst til at kommentere den.

ohh hvor er det nu den ligger ?

>Skulle det være en anden gang vil jeg da gerne hjælpe dig med et indlæg. Det
>skal der ikke være noget i vejen for, hvis du altså har flere artikler eller
>udsnit deraf på tysk.

that s the spirit gilr :)
MvH
Bo

fut :dk.snak.snik

Fra : Paro

Dato : 15-02-02 06:30

> [...]
> skal der ikke være noget i vejen for, hvis du altså har flere artikler eller

Tak for din venlighed. Jeg har dog ikke mere tysksproget lige på hånden, men jeg
kan da anbefale www.braveboy.de som er en side jeg finder spændende. Der er
ikke tale om pædofili som "boy" måske kunne antyde. Der er kun tale om unge
voksne mænd, og ikke porno/nøgenbilleder. Der er mange billeder af søde, unge
(påklædte) fyre, samt artikler om det at være homoseksuel.

/paro

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 14-02-02 21:10

On Wed, 13 Feb 2002 22:15:37 +0100, "Mirian"
<Mirian@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>mod homoseksuelle (mænd) fordi de tror at deres mandlighed (jeg ville kalde

Hmmm.... jeg kender nu en dame der var gift med en Øhh mand :) der
sprang ud som bøsse måneder før det havde hun mareridt om at det
skulle ske - hvilket på sæt og vis godt kunne indikere at hun var klar
over det på et eller andet paln i bevistheden - ved den lejlighed
efter drømmen og før springet yterede hun at det var næsten være at
blive udkonkureret af en mand ind en kvinde fordi der følte hun netop
- at der var INETET hun ku ha gjort !

om jeg skulle føle min maskulinitet truet ved latente homofile ( sory
rene ) træk - så er de lige så latente som den latente Bi -
homoseksualitet /

det er utvilsom korekt vuderet at der er flere mænd der føler
forbehold homofobi over for homoseksuelle mænd ind kvinder - men jeg
tror det i lige så høj grad er frodi det er en krænkene beskrivelse af
den hetro seksuelle mands værdighed - at blive kaldt svans !

>Årsagen hertil er mest en lav selvværds-følelse. Jo lavere selvværdet jo
>større er villigheden til at diskriminere andre.

det er helt sikkert rigtigtigt
uvidenhed skaber intolerance og intolerance skaber forfølgelse - var
der en gang en der sagde til mig !

>"Den heteroseksuelle mand" fortæller lederen af studiet (på universitetet i
>Boston) "prøver at bevise sin mandlighed idet han bringer hans antipati mod
>homoseksuelle (mænd) til udtryk.

ja dte er nok rigtigt i de unge år !
eller så indgår det bare som en del af ens humor ?

> [...]
>endda mord." (.....hvortil siges at sidstnævnte - mord - nu altså er ret

ahh det tror jeg sgu også tvilen på egen seksuel idenditet er ?

> [...]
>helt og holdent accepteret af samfundet så det psykologiske problem i den
>heteroseksuelle mands hoved bliver overdøvet

ja man kan jo som et rationelt tænkene menneske ikke sige der er noget
logisk problem da den homoseksuelle mand ikke udgør nogen opsøgen
trusel i mod , en kvinde man kunne begære - hvorfor man kunne sige som
ungt opsøgene menneske jo flere jo bedre

>MVH Mirian med stor tak til Nanna for oversættelsen

way2go girls
Mv
Bo

Fra : EH

Dato : 14-02-02 23:28

"Mirian" <Mirian@post.cybercity.dk> wrote in message news:<a4el0j$1sak$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> mod homoseksuelle (mænd) fordi de tror at deres mandlighed (jeg ville kalde

Hm.. jeg kan da ellers godt have noget imod mænd selv om de ikke er
homoseksuelle

> Årsagen hertil er mest en lav selvværds-følelse. Jo lavere selvværdet jo
> større er villigheden til at diskriminere andre.

Intet nyt.

> "Den heteroseksuelle mand" fortæller lederen af studiet (på universitetet i
> Boston) "prøver at bevise sin mandlighed idet han bringer hans antipati mod
> homoseksuelle (mænd) til udtryk.

Intet nyt..

> [...]
> endda mord." (.....hvortil siges at sidstnævnte - mord - nu altså er ret

Intet nyt...

> Mens samfundet udvikler sig mod det moderne (samfund?) kan psyken ikke så
> hurtigt "ændres" (forstået således at den ikke kan følge med samfundets
> udvikling).

Intet nyt.....

Og hvor præcis var det at det nye studie skulle hævded at homofobi var
medfødt? Lav selvværdsfølelse=homofobi? Det tror jeg ikke på.

> Den største success måtte derfor være hvis den homoseksuelle (mand) blev
> helt og holdent accepteret af samfundet så det psykologiske problem i den
> heteroseksuelle mands hoved bliver overdøvet

Jeg syntes nu nærmere den største success måtte være et samfund hvor
alle kunne vokse op med selvværd. Men så længe systemet fokusere på
fakta i stedet for følelser, så sker det jo nok ikke.