Overskud af ilt !
Fra : Mureren

Dato : 11-02-02 23:11

Hejsa...

Kawasaki'en er jo efterhånden snart 7 måneder gammel, så det er bestemt på
høje tid med en ekstra udstødning til den

Har så investeret i en Akrapovic Evolution 4-2-1 titanium, med koniske
forrør und alles...

Ved målingen på rullefelt efter skift af udstødning, viser der sig et
iltoverskud på helt op til 3,9 %.
Så vidt jeg er informeret er det alt for meget, og der burde derfor kunne
hentes en del effekt i det område hvor der er så meget ilt tilovers.
Målingen med Akrapovic'en viste at de små 4 % er tilstede ved ca. 2-6000
omdrejninger, og det er søreme også der den har tabt effekt efter skiftet af
udstødningen.
Den har så hentet alt fra 0-5 heste, jævnt stigende fra 6000 RPM op til
redline, uden nogen form for inddysning, og stadig med minimum 1,8 % ilt
tilovers i de omdrejningstal.

Mc'en står oppe hos www.mc-hospitalet.dk, og burde dermed være i gode og
kompetente hænder, men lidt indstillinger på blandingsskruerne (tror jeg det
var) gav intet resultat, og så kom et Jet-kit på tale. Luftskruerne (igen,
tror jeg !) er ikke sådan lige at bore op, eller skifte ud, så lad mig høre
et par bud på hvad man gør i sådan en situation.....

Det skal lige siges at jeg har fuld tillid til Henning, men jeg er lidt i
tvivl om jeg skal investere i Jet-kittet, eller om der er andet der bør
gøres/prøves først...

Mvh
Mureren
Kawasaki ZX6 R Ninja 2001

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-02-02 23:38

"Mureren" <mureren@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa...

<SNIIP en masse dyre ting jeg drømmer om>

Hmm, ilt overskud..... øhh.. nu ved jeg ikke lige hvordan det er på en mc...
men en stor dejlig diesel (2 takter køre med et ilt overskud på ca 5
gange!!! Du vil altid havde et iltoverskud, da du ellers ikke vil havde en
komplet forbrænding... og 1,8 % lyder i mine øre ikke af meget. Grunden til
at dette ilt overskud er på krævet. Er at du aldrig vil havde en perfekt
blanding. Det hjælper jo ikke at havde en 20.000 ilt molekyler ved venstre
kant, når de mangles i højre side.. *g* for at anskuelig gøre det Men
igen... nu tænker jeg mig lidt om.... man køre i princippet med ilt
underskud, deraf CO tallet....

Syntes bare at de tal du nævner er meget lave, og tænker på om du ikke mener
CO tal, som er et udryk for ilt underskud (manglende ilt molekyler giver en
kun delvis forbrændning fra C til CO istedet fra C til CO2) Ved montering
af en "tun" udstødning, får du bedre flow.. dvs. ilt overskud.. jae.. jeg er
forvirret... *gg* tænker vist højt her...

Damn... forbrændings teori er vist forskellig på forskellige motor typer..
*g*

hmm, mon ikke de ved hvad de laver på mc hospitalet *gg*

mvh Tommy Fer

Fra : RasmusZX9R

Dato : 13-02-02 11:06

Hejsa!
HVordan har du kunne holde hele7 måneder?
Min 9er kørte 1000 km før den fik Akrapovic og Factory jet kit...((-:
Det gav 12 heste på toppen og bedre kurve hele vejen op.
Jeg vil helt klart anbefale dig at købe et Factory jet kit og så få den
trimmet ind med det.
Evt ring og få en sludder med Karsten fra Midtfyns MC.
Han kører selv ræs på en 6er der er med Akrapovic og Factory og er
fantastisk til at skrue i Kawasaki.oveni.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/

Fra : Mureren

Dato : 13-02-02 14:56

> HVordan har du kunne holde hele7 måneder?

Fordi de fleste er stilstand, cyklen har kun kørt 1400 km

> [...]
> Han kører selv ræs på en 6er der er med Akrapovic og Factory og er
> fantastisk til at skrue i Kawasaki.oveni.

Det er lige noteret, hvis nu resultatet ikke bliver "som forventet"....
Jet-kittet er iøvrigt bestilt, men der er 2 ugers leveringstid

Mureren