pita brød
Fra : kim rasmussen

Dato : 11-02-02 21:33

Pita Bread

a.. 2 1/2 cups warm water
b.. 1 tsp dry active yeast
c.. 2 1/2 cups whole wheat flour
d.. 1 tbs salt
e.. 1 tbs olive oil
f.. 2 1/2 to 3 1/2 cups all purpose flour

-In a bowl dissolve yeast in water stirring with a wooden spoon

-Add whole wheat flour, 1 cup at a time

-Stir 100 times

-Cover bowl with plastic wrap and let dough rest for at least half
hour. Best if left in a cool place for 8 hours. Gives a richer taste to
pitas

-As soon as you remove the wrap dust dough with salt and add oil

-Add rest of flour, a cup at a time and knead until dough s smooth and
elastic.

-Form a ball with dough, place in a greased bowl and cover tightly
with plastic wrap

-Let double

-Deflate and knead couple of times

-Preheat oven at 180 C or 300 F

-Divide dough in 2 balls

-Each part divide in 4 balls

-Roll out each ball to a flat pita

-Bake pitas 3 to 5 minutes or until balloon like

hej igen Karsten
Har opskriften på engelsk ,kan du bruge den
mvh kim

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 11-02-02 23:23

Hej Kim

Det er ikke opskriften på dem. Opskriften er på "almindelige pitabrød" og
ikke de græske der bliver stegt i olie til sidst.
Jeg har faktisk opskriften på de græske, men de bliver desværre ikke så gode
som dem man kan købe. Det har noget at gøre hvor tynde de kan laves og måden
man ruller dem ud så de bliver rillet.(eller også er min opskrift dårlig)
Men ellers tak for opskriften det kan være en anden kan bruge den.

Mvh
Karsten