HJÆLP!!!
Fra : Chingachgook

Dato : 11-02-02 22:03

Jeg har monteret en køleprofil på mit Geforce2 MX400 i stedet for den
medfølgende. Dvs. jeg har taget den eksisterende, lille, køleprofil og
blæser af, og smækket en ordentlig stor en på den istedet.
Den nye køleprofil hedder "Zalman NB32" (kan findes hos studiedata eller
bsmultimedia) og er egentlig beregnet til chipsæt på bundkort.Profilen er
lidt for stor så de eksisterende huller med den plasticpins kunne ikke
burges :(( Jeg brugte så den to komponents kølepasta/lim som der fulgte med.
Jeg monterede det, og stillede det til tørre i vindueskarmen i 20 minutter
(der står at man skal lade det stå i 15 min.) med vinduet på klem, fordi
limen/pastaen stank!

MEN nu virker lortet ikke!!! Min computer vil ikke boote op med det
grafikkort som jeg har skiftet køleprofil på. Hvis jeg smider et andet
grafikkort i (geforce2 mx200, som ikke er mit) så virker det hele perfekt.
Jeg ahr prøvet at smide mit grafikkort i et andet sytem, uden held :((
Er det grafikkort f****d up? Leder den lim/kølepasta strøm? kan det være
noget af det der er kommet under selve vhippen og ødelagt lortet? eller skal
jeg vente et stykke tid og se om lortet virker (det kunne være at den
fugtige luft i vinduet har gjort at det hele endnu ikke er tørret)?

HJÆLP er det eneste jeg kan sige
//Chingachgook

PS: er oxo postet i dk.edb.hardware

Fra : @ndersson

Dato : 11-02-02 23:30

"Chingachgook" <famtaba@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (der står at man skal lade det stå i 15 min.) med vinduet på klem, fordi

Fortynder (i limen) har jeg lidt forstand på..! Men jeg kan ikke forestille
mig at man leverer en kølepasta/lim der har fortynder, fordi den kan opløse
evt. beskyttelseslak oven på "chippen".. Prøv at komme en klat pasta på en
lille metalplade og mål så med et ohm-meter om den er ledende..

> [...]
> jeg vente et stykke tid og se om lortet virker (det kunne være at den
> fugtige luft i vinduet har gjort at det hele endnu ikke er tørret)?

Men umiddelbart, tænker jeg på: Hvor får den store nye køler strøm fra.. Kan
det tænkes at du lige kommer oven hvad PC kan leverer..
Kan du starte op hvis du slukker køleren.. altså bare en kortvarig test..

Kan det tænkes at du har, ved et uheld, kommet pasta på et af de ben der
sidder i porten.????

Held og Lykke

Andy

Fra : Cleaner

Dato : 12-02-02 00:00

On Mon, 11 Feb 2002 22:03:22 +0100, "Chingachgook"
<famtaba@tiscali.dk> wrote:

>Jeg har monteret en køleprofil på mit Geforce2 MX400 i stedet for den
>medfølgende. Dvs. jeg har taget den eksisterende, lille, køleprofil og
>blæser af, og smækket en ordentlig stor en på den istedet.
snip

Hvorfor har du skiftet den oprindelige køler ud med en anden, er den
defekt eller er det for at du skal blære dig??
Jeg tror ikke grafikkortsproducenterne monterer for små kølere på
deres produkter, hvorfor skulle de dog det!?

Cleaner

Fra : Kim Larsen

Dato : 12-02-02 00:54

> [...]
> Jeg tror ikke grafikkortsproducenterne monterer for små kølere på
> deres produkter, hvorfor skulle de dog det!?

Nå, så er du der igen Cleaner
Du har nok ikke fattet meget af dette med de store mega-blæsere. Folk her
inde har jo behov for noget der er så stort og voldsomt til at køle, at det
faktisk kan holde en hel kølevogn i gang.fordi de SKAL have nogle få flere
fps med når de OC'er, men de tænker bare ikke på følgerne og risikoen.
Jeg vil hellere nøjes med at holde mig til standarden, og have mit kort i
længere tid, end at brænde det af

Kim Larsen

Fra : Chingachgook

Dato : 12-02-02 12:05

[snip]

Hvorfor skulle jeg IKKE skifte KØLEPROFILEN ud? læg mærke il at der er tale
om en KØLEPROFIL!!!! Ingen blæsere el. lign.!!! Den lorteblæser der sidder
på gfx kortet larmer! så man smider en KØLEPROFIL på som er stor nok, at man
slippe for de lorteblæsere!
Den skal ikke OC'es, men den skal være stille.....

//Chingachgook

Fra : Cleaner

Dato : 12-02-02 12:58

On Tue, 12 Feb 2002 12:05:27 +0100, "Chingachgook"
<famtaba@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>slippe for de lorteblæsere!
>Den skal ikke OC'es, men den skal være stille.....

Aha, du vil altså skifte fra aktiv køling til passiv køling, det er jo
ganske snildt, hvis man kan få det til at køre. Men har du overvejet
alternativerne fx vandkøling eller at bygge en trækasse, som du kan
sætte hele computeren ind i?! Så ville du jo stort set slippe for al
støj fra alle blæserne....

Cleaner