Mobil tlf -> gentagende defekt
Fra : Henrik Høy

Dato : 11-02-02 21:33

Goddag.

Jeg har søgt efter et svar i gruppen, men har åbentbart ikke brugt de
rigtige søgeord, så jeg prøver at spørge.

Det drejer sig om en mobiltelefon som blev anskaffet i november 2000,
denne gik i stykker december 2000 og blev herefter repareret. Gik i
stykker igen med samme fejl 14 dage efter, blev derfor ombyttet til en
ny telefon magen til, af en anden forhandler i samme forretningskæde.

Gik i stykker med samme fejl december 2001, blev repareret på
autoriseret værksted som mobilproducenten henviste til.

Gik i stykker med samme fejl januar 2002, og blev indleveret til
reparation hos forretningskæden, og skulle hvis alt går vel være
repareret d. 13/02/2002.

Nu til mine spørgsmål.

1) Hvor mange gange kan et produkt gå i stykker med samme fejl, før man
eventuelt kan anmode om at handlen bør ophæves.

2) Hvis ovenstående situation opfylder kravene, kan jeg så anmode om at
lade handlen ophæve, når jeg allerede har indvilliget i at de reparerer
den igen, ved at indleverer den til reparation.

3) Telefonen koster idag ikke det samme som den gjorde da den blev købt,
hvis handlen kan ophæves, er det så det oprindelige beløb som skal
refunderes eller er det hvad telefonen koster i dag. Og kan forretningen
eventuelt tillade sig at sige at de ikke vil give pengene tilbage, men
godt vil give et tilgode bevis.

4) Har det noget at sige at det er min broder, som har købt telefonen,
og jeg så sidenhen har overtaget den.

Jeg ved det var en lang smører men jeg håber der er nogen, som vil give
sig tid til at svarer.

--
-
--