13 x klik når man sætter tænding på?!?
Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-02-02 21:52

Hejsa

Nu hvor jeg har fået sådan en high tech :) mc som fazeren med
gasspjældssensor og andet lir (ta' den, dig som kaldte den simpel i en
kn-filtertråd ;) er der en ting jeg er kommet til at undre mig over: Hver
gang jeg sætter tænding på kommer den med sådan nogle klik-lyde, som lyder
til at komme fra karburatorerne eller deromkring. Sidst jeg talte var det
omkring 13 klik af varierende styrke med ca. et halvt sekunds mellemrum, en
anden gang var det vist 8. Kan det have noget med det der TPS
(gasspjældssensor) at gøre? Den skal sikkert gøre det, men jeg er da
egentlig ret nysgerrig. Manualos siger ikke noget om det :-/
Any ideas?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Robert

Dato : 11-02-02 22:00

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (gasspjældssensor) at gøre? Den skal sikkert gøre det, men jeg er da
> egentlig ret nysgerrig. Manualos siger ikke noget om det :-/

Et stk. nybagt yamaha ejer
Antal af "klik" varierer med tiden siden du sidst var
en tur på maskinen, samt mængden af benzin i tanken.
Det du hører er benzin/vakuumpumpen!

Mvh
Robert
- der ikke gider skrive hvad han selv kører på....
men den har kardantræk )

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-02-02 22:12

I et desperat forsøg på at undgå straf skrev Robert:

> Et stk. nybagt yamaha ejer

Jowjow

> Antal af "klik" varierer med tiden siden du sidst var
> en tur på maskinen, samt mængden af benzin i tanken.

Ja, det passer det egentlig fint med

> Det du hører er benzin/vakuumpumpen!

Hva' fa'en, sidder der sådan en på den?!?!

> - der ikke gider skrive hvad han selv kører på....
> men den har kardantræk )

CX'er? Dem er der så mange der kører på synes jeg Gyllepumpen

Fra : Robert

Dato : 11-02-02 22:11

> en klynkende og lallende ... hehe skrev
> >
> Hva' fa'en, sidder der sådan en på den?!?!

> CX'er? Dem er der så mange der kører på synes jeg Gyllepumpen

næh.. en vmax . . . . såe jeg kender lyden

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-02-02 22:27

I et desperat forsøg på at undgå straf skrev Robert:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

Hov?!? Skægt så godt mine skrev-sjovere passer så godt egentlig

> næh.. en vmax . . . . såe jeg kender lyden

Nåeh, en dobbelt virago 535?

--
mvh Jes Vestervang - der godt kan give igen

Fra : Robert

Dato : 11-02-02 23:20

> Nåeh, en dobbelt virago 535?

jeps! noget i den retning.... meeeen sådan et
kardan(bund)træk er nu ikke at foragte hehee
Forresten; Kender 535-eren mindst ligesågodt
som du kender GX-eren, og med al respekt
for suzi ejere ( og risiko for verbal afstraffelse her :)
så tror jeg nu ikke du får helt så meget brug for
at skrue på din nye maskine.....som den gamle.

Robert

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-02-02 23:31

I et desperat forsøg på at undgå straf skrev Robert:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> jeps! noget i den retning.... meeeen sådan et
> kardan(bund)træk er nu ikke at foragte hehee

Nej, det er da vældigt komfortabelt

> Forresten; Kender 535-eren mindst ligesågodt
> som du kender GX-eren

*gys* Kan du overhovedet sove om natten?

>, og med al respekt
> for suzi ejere ( og risiko for verbal afstraffelse her :)

*straf*

> så tror jeg nu ikke du får helt så meget brug for
> at skrue på din nye maskine.....som den gamle.

Nej, det håber jeg ikke! Men nu koster den jo også 3½ gane så meget som
gixxeren, så den har bare at køre perfekt!

Fra : Robert

Dato : 11-02-02 22:06

> [...]
>
> Nu hvor jeg har fået sådan en high tech :) mc som fazeren med
> gasspjældssensor og andet lir (ta' den, dig som kaldte den simpel i en

PS:
Se eventuelt dette diagram
http://216.37.204.202/Yamaha_OEM/YamahaMC.asp?Type=13&A=5&B=44

ok?

Robert

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-02-02 22:24

I et desperat forsøg på at undgå straf skrev Robert:

> [...]
Det er fint! Tak for det
Jeg må vist hellere se at få købt en værkstedshåndbog, så jeg kan finde ud
af hvad det er for noget jeg kører rundt på Jeg synes ikke lige at jeg
gider at skille den ad for at finde ud af det, og jeg håber da heller ikke
på at det bliver nødvendigt
Pudsigt nok kender jeg gsxr250'eren ud og ind Jeg tror næsten at jeg
kan skille den ad og samle den igen med lukkede øjne og en promille over
2.0 Det er ihvertfald tæt på

Hey Armand, hvis nu du lige finder en babygixxer som kan ofres til P-dag,
så kan vi da prøve
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600 - fyldt med mystiske og uudforskede dimser

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 11-02-02 23:47

> Hey Armand, hvis nu du lige finder en babygixxer som kan ofres til P-dag,
> så kan vi da prøve

Bliver der en P-dag i år - vil jo gerne have den ind i kalenderen på et
tidligt tidspunkt. Hvornår udkommer påskebryggen????

Rasmus

Fra : Armand

Dato : 12-02-02 17:29

Rasmus Rosenquist <fjernrasmus@fjernrovdyr.dk> skrev i en

> Bliver der en P-dag i år - vil jo gerne have den ind i kalenderen på
> et tidligt tidspunkt. Hvornår udkommer påskebryggen????

Følg lige med i den purunge streng: "P-dag"!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 12-02-02 16:14

> [...]
over
> 2.0 Det er ihvertfald tæt på
> Hey Armand, hvis nu du lige finder en babygixxer som kan ofres til

Hæ! Jeg skulle lige til at fremstå med en lignende kommentar - Guess why
:-/

P-dag!
For helvede, det havde jeg snart glemt
Jeg må hellere lige til at investigere omkring "frigivelsen" af
Påskebryggen!

Mon ikke at det bliver i starten af marts!?
Jeg varmer ihvertfald lige op i en anden tråd (subj: "P-dag"!)!!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-02-02 19:42

I et desperat forsøg på at undgå straf skrev Armand:

> Hæ! Jeg skulle lige til at fremstå med en lignende kommentar - Guess why
> :-/

Hehe, det overrasker mig ikke!

> P-dag!
> For helvede, det havde jeg snart glemt
> Jeg må hellere lige til at investigere omkring "frigivelsen" af
> Påskebryggen!

Ja, tuborgsiden siger jo d. 15, og det er jo _meget_ snart. Måske lidt for
snart? :-/ Well, det skal ihvertfald ikke være en forhindring for mig

> Mon ikke at det bliver i starten af marts!?

Guess not

> Jeg varmer ihvertfald lige op i en anden tråd (subj: "P-dag"!)!!

Fino