/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
ZTerm og en Cisco 806 router
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 11-02-02 20:43

Kan man ikke bruge ZTerm via et patch kabel ? Nu har jeg prøvet et par
forskellige terminal programmer og ingen af dem giver mulighed for IP
adresser, men derimod dial up og så videre.

Er det bare mig der er dum ?

--
Ciao Jesper ) http://www.gylling.net/
How do you tell a communist? Well, it's someone who reads
Marx and Lenin. And how do you tell an anti-communist ?
Someone who understands Marx and Lenin !! Citat: Ronald Reagan

 
 
Jesper (11-02-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 11-02-02 22:37

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Kan man ikke bruge ZTerm via et patch kabel ? Nu har jeg prøvet et par
> forskellige terminal programmer og ingen af dem giver mulighed for IP
> adresser, men derimod dial up og så videre.
>
> Er det bare mig der er dum ?

Du kan bruge et alm. telnetprogram. f.eks. BetterTelnet
--
Jesper.
"Africa, the continent where life is spun from a thinner thread
than others"--Fortæller under forteksterne på Junglebøffen.

Jesper Haaber Gyllin~ (11-02-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 11-02-02 22:50

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Kan man ikke bruge ZTerm via et patch kabel ? Nu har jeg prøvet et par
> > forskellige terminal programmer og ingen af dem giver mulighed for IP
> > adresser, men derimod dial up og så videre.
> >
> > Er det bare mig der er dum ?
>
> Du kan bruge et alm. telnetprogram. f.eks. BetterTelnet

Det har jeg forsøgt med, men den skriver at Login er invalid

--
Med venlig hilsen Jesper )

http://www.gylling.net/

Morten Reippuert Knu~ (11-02-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 11-02-02 23:00

In article <1f7gq2c.15y86t11yx5fchN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Det har jeg forsøgt med, men den skriver at Login er invalid

Muligvis fordi du ikke har det rette username/password. Såvidt jeg
husker er netexpress routerne låst med et password og der er to
muligheder:

1) Betal n* antal kr for at TD reconfurerer den

2) Få udleveret user/login til din router efter henvendelse til TD og
reconfigurerer den selv - men husk at det koster n* antal kroner, hvis
du ikke genopretter TD's standart configuration inden den
tilbageleveres.

*mener at: n = 500

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Martin Edlich (12-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 12-02-02 00:45

In article <spam-5E7240.23002211022002@localhost>,
Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Muligvis fordi du ikke har det rette username/password. Såvidt jeg
> husker er netexpress routerne låst med et password og der er to
> muligheder:

Det er Pro@ccess'en

> *mener at: n = 500

n = 995

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert Knu~ (12-02-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 12-02-02 01:23

In article <newsspam3-2D83A0.00451912022002@dtext.news.tele.dk>,
Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> > Muligvis fordi du ikke har det rette username/password. Såvidt jeg
> > husker er netexpress routerne låst med et password og der er to
> > muligheder:
>
> Det er Pro@ccess'en

ok, men ikke videre logisk i og med at det er erhvervsløsningen.

> > *mener at: n = 500
>
> n = 995

endnu værre...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Martin Edlich (12-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 12-02-02 01:35

In article <spam-1D4430.01225512022002@localhost>,
Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> > Det er Pro@ccess'en
>
> ok, men ikke videre logisk i og med at det er erhvervsløsningen.

De garanterer at det fungerer, det er svært når kunden selv må pille.

> endnu værre...

I den grad.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert Knu~ (12-02-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 12-02-02 01:54

In article <newsspam3-4CB497.01351912022002@dtext.news.tele.dk>,
Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> > ok, men ikke videre logisk i og med at det er erhvervsløsningen.
>
> De garanterer at det fungerer, det er svært når kunden selv må pille.

man må formode at erhvervsvirksomheden enten har en ansat der har den
rette indsigt eller køber sig til support udefra.

De fleste privatbrugere har bestemt ikke tilstrækkelig indsigt til at
rekonfigurere en router eller for den sags skyld til at vurdere hvad de
har indsigt i...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Mich. Ottosen (12-02-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 12-02-02 16:45

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

>
> De fleste privatbrugere har bestemt ikke tilstrækkelig indsigt til at
> rekonfigurere en router eller for den sags skyld til at vurdere hvad de
> har indsigt i...

Jeg er et levende eksempel på det. Jeg kan næsten ikke engang
konfigurere en router korrekt (se anden tråd: automatisk opkald). Så det
at rekonfigurere er helt uoverstigeligt.
Det er muligt, at dem, der har skrevet vejledningerne, har en masse
teknisk indsigt, men de er f...... nogle elendige pædagoger.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Martin Edlich (12-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 12-02-02 16:44

In article <1f7i2uz.jgo3bsp00422N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Jeg er et levende eksempel på det. Jeg kan næsten ikke engang
> konfigurere en router korrekt (se anden tråd: automatisk opkald). Så det
> at rekonfigurere er helt uoverstigeligt.
> Det er muligt, at dem, der har skrevet vejledningerne, har en masse
> teknisk indsigt, men de er f...... nogle elendige pædagoger.

Manualerne er ikke skrevet til Kamma Gyrda Eskilsen, men til folk med
teknisk indsigt.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Jesper Haaber Gyllin~ (12-02-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 12-02-02 16:51

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f7i2uz.jgo3bsp00422N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
> mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:
>
> > Jeg er et levende eksempel på det. Jeg kan næsten ikke engang
> > konfigurere en router korrekt (se anden tråd: automatisk opkald). Så det
> > at rekonfigurere er helt uoverstigeligt.
> > Det er muligt, at dem, der har skrevet vejledningerne, har en masse
> > teknisk indsigt, men de er f...... nogle elendige pædagoger.
>
> Manualerne er ikke skrevet til Kamma Gyrda Eskilsen, men til folk med
> teknisk indsigt.

Touche.

--
Med venlig hilsen Jesper )

http://www.gylling.net/

Per Erik Ronne (12-02-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 12-02-02 17:21

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> > De fleste privatbrugere har bestemt ikke tilstrækkelig indsigt til at
> > rekonfigurere en router eller for den sags skyld til at vurdere hvad de
> > har indsigt i...

> Jeg er et levende eksempel på det. Jeg kan næsten ikke engang
> konfigurere en router korrekt (se anden tråd: automatisk opkald). Så det
> at rekonfigurere er helt uoverstigeligt.

Jamen, så må du da ringe igen - jeg havde da ingen problemer.

Men ok, jeg er også datalog ...
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Thomas Bjorn Anderse~ (12-02-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 12-02-02 17:45

serse@diku.dk (Per Erik Ronne) writes:

> > Jeg er et levende eksempel på det. Jeg kan næsten ikke engang
> > konfigurere en router korrekt (se anden tråd: automatisk opkald). Så det
> > at rekonfigurere er helt uoverstigeligt.
>
> Jamen, så må du da ringe igen - jeg havde da ingen problemer.
>
> Men ok, jeg er også datalog ...

Heh, og dermed er du videnskabsmand og burde per definition ikke ane
en klap om teknik.

Thomas (forhåbenligt snart datalog)
--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Thorbjørn Ravn Ander~ (12-02-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-02-02 18:05

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> > Men ok, jeg er også datalog ...
>
> Heh, og dermed er du videnskabsmand og burde per definition ikke ane
> en klap om teknik.

Mnjah. Hvis problemet kan loeses kun ved at sidde ved sin egen
computer, og arbejde via nettet, maa det formodes at vaere teknik paa
saa hoejt niveau at det daarligt er teknik mere.

Herudover er spaendvidden stor - jeg har moedt hele spektret fra folk
der mindst skal lodde et par gange om dagen for at have det godt, til
teoretiske dataloger der kigger paa matematik som bare tilfaeldigvis
kan afvikles paa en computer. De er dog generelt flinke alle sammen.

Men naar nu Per er saa praktisk anlagt, saa maa han da godt komme og
lodde lidt her. Vores net er ikke lige just spritnyt (pakkerne levers
dog ikke pr brevdue).

--
Thorbjørn Ravn Andersen, datalog ved et tilfaelde
http://bigfoot.com/~thunderbear

Per Erik Ronne (12-02-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 12-02-02 19:44

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Men naar nu Per er saa praktisk anlagt, saa maa han da godt komme og
> lodde lidt her.

Lodning har jeg nu altid måttet overlade til en af mine brødre, Steen.
Han er lydtekniker, og nu teknisk direktør .

Når jeg har forsøgt mig med lodning, er det altid endt med en bunke
»broer«. Og jeg tror ikke engang at jeg i dag /har/ en loddekolbe. I
øvrigt er opsætning af en router jo ingen sag.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Thorkil Olesen (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Thorkil Olesen


Dato : 13-02-02 00:35

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <newsspam3-4CB497.01351912022002@dtext.news.tele.dk>,
> Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:
>
> > > ok, men ikke videre logisk i og med at det er erhvervsløsningen.
> >
> > De garanterer at det fungerer, det er svært når kunden selv må pille.
>
> man må formode at erhvervsvirksomheden enten har en ansat der har den
> rette indsigt...

Det kan man bestemt ikke forvente. Tænk på, hvor mange små virksomheder,
der findes her i landet.

> ...eller køber sig til support udefra.

Men det er jo sådan set også det man gør, når man vælger en Proaccess
fra Tele Danmark. Endda en ganske billig support, fordi den er
standardiseret. Ideen er, at man køber sin Internet ved ethernetstikket,
og resten er Tele Danmarks ansvar. De garanterer ikke engang hvilken
router, der bliver sat op.

På min arbejdsplads har vi sådan en forbindelse, og det irriterede da
også mig en del i starten, at jeg ikke kunne komme ind og "pille". Men
helt ærligt, så har vi aldrig haft brug for det, og det har vel sparet
mig for mange spildte timer, fordi jeg ellers ikke ville kunne lade
være...

Man kan sagtens få en erhvervsløsning fra Tele Danmark, som man vil have
den, og med fuld ret til at pille. Så er den blot dyrere.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste