Til Pocket drengene (Polini)
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 11-02-02 19:40

Ja nu er der jo ingen Polini Dreambike NG. Og så er jeg lidt i vildrede.
Skal jeg poste i dk.fritid.knallert eller motorcykel?

Valget faldt på denne gruppe !

Nå, men mit egentlige spørgsmål er ang. hvilken form for køling man bør købe
når man køber dreambike. Der laves jo luft og vandkølet.
Nu har jeg prøvet begge slags, og jeg synes der var stor forskel ydemæssigt.
Det hænger sandsynligvis sammen med at den luftkølede jeg prøvede var en
prøvecykel, som vistnok er sat slapt op. Derimod var den vandkølede jeg
prøvede en der var lånt af en gut fra afdelingen i Aalborg. Den tog meget
hårdt ved allerede fra start, hvor den lufkølede tøvede lidt !
Jeg kunne ik forstille mig at det skulle være nødvendigt at bruge vandkølet
modeller i Danmark. Så varmt har vi det jo heller ikke.
Er der mulighed for senere at montere vandkøling på en AC maskine?

Venlig Hilsen Thomas

Fra : Armand

Dato : 11-02-02 23:38

Thomas Buus Andersen <t-buus@get2net.dk> skrev i en

> [...]
> Jeg kunne ik forstille mig at det skulle være nødvendigt at bruge
> vandkølet modeller i Danmark. Så varmt har vi det jo heller ikke.

Tænk lige på faktorer som:
- Tuningsgrad!
- Hvad motorerne udsætes for af belastning!
- Hvor meget køling der er indendørs med den gennemsnitshastighed de
opnår!

Jeg er ikke sikker på andet end at de vandkølede dels er højere ydende,
og dels mere holdbare - Akkurat som også gædende for gademotorcykler!

> Er der mulighed for senere at montere vandkøling på en AC maskine?

Næppe!
Ihvertfald ikke på rentabel vis!

--
Armand.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-02-02 07:53

> [...]
>

> Jeg er ikke sikker på andet end at de vandkølede dels er højere ydende,
> og dels mere holdbare - Akkurat som også gædende for gademotorcykler!
Yder en 6,2 AC og en 6,2 LC ikke det samme?? Altså 6,2 HK ? Det er det
Polini har opgivet dem til?
Jeg tvivler også på at Polini har lavet en cykel som knap nok kan benyttes.
Mariann (formanden tror jeg nok)
mente at AC var ok, men det kunne godt give problemer hvis man havde svært
ved at holde pauser engang imellem under træning !

> Næppe!
> Ihvertfald ikke på rentabel vis!

Ok

> --