Spil
Fra : Alvin Mosegaard Jens~

Dato : 11-02-02 19:11

Er der noden, som skule kende til et godt og billigt program til at
lave baner til de spil man selv laver.

--
Alvin Mosegaard Jensen

Fra : Splatman

Dato : 11-02-02 20:17

Det er sku ik så nemt...

Hvad har du lavet spillet i? hvilken filformat?? har du selv skrevet spil
loaderen?

Skriv lidt mere og vi måske kan hjælpe dig!

-Splatman

Fra : Alvin Mosegaard Jens~

Dato : 13-02-02 00:45

> Det er sku ik så nemt...
>
> Hvad har du lavet spillet i? hvilken filformat?? har du selv skrevet spil
> loaderen?
Har og her. Jeg er ved at lave spillet i Delphi 3.
Hvad er en spilloader og hvordan bruges den?

--
Alvin Mosegaard Jensen

Fra : Thomas Due

Dato : 13-02-02 08:25

"Alvin Mosegaard Jensen" <alvin.mosegaard@get2net.dk> wrote in message news:<6Rha8.231$xQ1.7665@news.get2net.dk>...

> Har og her. Jeg er ved at lave spillet i Delphi 3.
> Hvad er en spilloader og hvordan bruges den?

Hej,

Jeg går ud fra at du mener et tegne-/maleprogram til at tegne banerne?
I såfald kommer valget jo ud på hvilket format du ønsker banerne skal
gemmes i. Hvis det er bmp kan Windows Paint faktisk godt bruges, selvom
udvalget af funktioner er stærkt begrænset.
Paint Shop Pro har et rimelig godt rygte og koster ikke en formue.
Det kommer desuden i en trial version så man kan teste det først.

Mvh
Thomas

Fra : Splatman

Dato : 15-02-02 09:37

Du skal lave en bane... fint men hvordan får du spillet til at loade
banen??? find først ud af det!!!!

-Splatman

Fra : Thomas Rose

Dato : 15-02-02 20:59

Halløj,

man behøver altså ikke nødvendigvis at have netop "loaderen" på plads
først... f.eks. laver jeg ofte selv små prototyper på kernefunktionaliteten
inden jeg igangsætter det egentlige projekt (hvor jeg så evt. kan genbruge
kode fra prototyperne). Og måske kan det i Alvins tilfælde også være en god
idé, netop fordi han ikke har sit "bane-format" klar endnu... og derfor
giver det ikke meget mening, som det første at skrive "loaderen" til
spillet - for hvad skal han "loade" og hvordan skal det struktureres? Jeg
tror det vil være en stor fordel enten at udarbejde en eller flere
prototyper, eller udarbejde et mere eller mindre groft design på papir før
man går til tasterne (det er ALTID en god idé, med mindre projektet er
tilstrækkeligt lille... det er bare ikke altid jeg har tid

Cheers,
og god weekend,

Thomas

Fra : Splatman

Dato : 25-02-02 19:31

Okay... easy on... jeg mente faktisk han skulle udvikle begge ting pararelt
(stavet forkert......)...

Nu er det et stykke tid siden denne tråd startede så jeg kan ikke huske om
det var et 3D spil eller et 2D-Strategi...
Når jeg laver baneformat bruger jeg tit en giga array som indeholder nogle
tal... 1 tal siger hvor stor banen skal være (okay 2 tal... xy tal) og de
andre forklarer måske så højden på en matrix (hvis det er et 3D spil og man
bruger matrix'es) og nogle andre tal bestemmer en texture...

Måske kan det hjælpe lidt på idéerne...

Drop måske Delphi til at lave spil i... prøv DarkBasic i stedet
(www.darkbasic.com) skide godt og der er allerede mange der har lavet nogle
hammer gode editorer til at lave baner i og de har ogs lavet "loaderen"...
det rykker...!!! FYR DEN AF INGE!!!....

C'Ya
-Splatman