Skærme
Fijala 3554
At indstille en ny monitor, og rengøring a~
Fra : Klaus G.

Dato : 11-02-02 17:31

Jeg har lige fået mig en 21" Sony F520, og da den har kostet en del penge
skal den også indstilles ordentligt, jeg vil derfor gerne høre hvordan i
plejer at indstille jeres skærm, så den står helt lige, og går helt ud til
kanterne, osv.. En anden ting, er den måde man skal rengøre selve glasset.
Jeg mener at have læst/hørt et sted, at man ikke må bruge sprit, sæbe, og
andre midler fordi at overfladen skulle være behandlet med noget, og bruger
man skrappe midler kan man fjerne denne behandling. Nogen der ved om det
passer?

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-02-02 18:00

"Klaus G." wrote:

> [...]
> plejer at indstille jeres skærm, så den står helt lige, og går helt ud til

Vent til skærmen er varm, en ½ times tid er nok, inden du finjusterer og brug
så evt. nogle test mønstre til at indstille med. Du kan hente et program med
mønstre m.m. på min, meget primitive, hjemmeside:
http://users.cybercity.dk/~dsl45720/

Skal du bruge den til grafisk arbejde i forbindelse med fremstilling af
tryksager m.m. så skal du sørge for at konfigurere farverne meget grundigt og
helst vha. et kalibreringsværktøj, men siden du spørge på den måde gætter jeg
på du blot kan nøjes med at stille den til du synes er pænest. Selv bruger jeg
"Dynamic" indstillingen til spil og "Prof" indstillingen til diverse ting i 2D,
den lette måde at skifte modes på er virkelig en rar ting.

> [...]
> man skrappe midler kan man fjerne denne behandling. Nogen der ved om det

Hvis du vil være 100% sikker så gør som der står i manualen, men på min egen
bruger jeg for det meste et rent fugtig viskestykke med en dråbe sulfo. Er det
slemt kan jeg dog godt finde på at bruge vinduespuds og det har ikke givet
problemer (Købte min F520 i april).

Mvh

Bruno