Webhotel solgt, efter køb!!!!
Fra : jak

Dato : 11-02-02 17:08

Hejsa alle

Jeg håber nogen kan hjælpe mig, da jeg for godt 8 mdr. siden købte et domæne
navn .net hos en webudbyder, dette blev rettidigt betalt til samme udbyder,
men nu hvor domænet skal sættes aktiv, er det en helt anden ejer der står
til at have den, jeg har kontaktet min udbyder om dette, og skriver bare at
jeg får pengene tilbage og at de vil prøve at få den nye ejer til at få den
til at pege på et nyt domænenavn som de så mener vi skal have, men der er
ikke flere ledige som passer ordentlig til virksomheden.
Hvilke rettigheder har man, når dette sker, og hvad kan jeg gøre?

Håber nogen kan hjælpe mig !!!!!!

m.v.h

Jan

Fra : Peter G C

Dato : 11-02-02 17:20

"jak" <jan@bak-elteknik.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvilke rettigheder har man, når dette sker, og hvad kan jeg gøre?

Som udgangspunkt er det dit domæne. Hvis du vil gøre noget seriøst ved det
må du gå til en advokat.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : jak

Dato : 11-02-02 20:41

Gælder dette også når jeg har betalt adressen, men ikke modtaget andet om
dette (har kun kviteringen som bevis) og jeg er ikke sikker/aner intet om om
DHT som er Webhotellet om de har registreret adressen, for det må jo næsten
mangle, iden en anden kan komme til at købe den bagefter?

er dette grundlag nok til at skaffe en advokat elelr er grundlaget for
tyndt?

Jan???

Fra : Carl Lorberg

Dato : 11-02-02 22:52

> [...]
> mangle, iden en anden kan komme til at købe den bagefter?
>
> er dette grundlag nok til at skaffe en advokat elelr er grundlaget for

Du har vel fået en faktura, eller en email som bekræfter ordren?
Hvis du har er det da et bevis.

M.v.h.
Carl

Fra : jak

Dato : 11-02-02 23:09

Det jeg har er kvitering for betalingen, samt denne mail fra dem efetr
problemet er startet :

Jeg er ikke klar over hvordan hændelsesforløbet har været, men jeg kan
se, at domænenavnet er bestilt hos os. Desværre må jeg konstatere, at
domænenavnet via webhotellet Nettonet er registreret til Max Madsen i
øjeblikket.

Jeg skal på DHTs vegne beklage situationen. Jeg sørger naturligvis for,
at det indbetalte beløb refunderes, og vi vil i tillæg hertil gerne
tilbyde, at registrere et nyt domænenavn uden beregning.

Med henblik på reklamematerialet, så vil jeg foreslå, at DHT tager
kontakt til Max Madsen for at få lystfisker.net til at pege på det nye
domæne i en periode. Max Madsen benytter i øjeblikket ikke domænet, så
det er forhåbentlig en mulighed. På denne måde vil besøgende ikke gå
forgæves.

Med venlig hilsen / Best regards
Lars E. Graae, DHT Hosting ApS

som jo også er en slags bekræftelse på at det er registreret hos dem, at
adressen er bestilt...
Samt jeg har kviteringen for betaling af domænet hos dem...

jan

Fra : Henning Makholm

Dato : 11-02-02 23:30

Scripsit "jak" <jan@bak-elteknik.dk>

> Det jeg har er kvitering for betalingen, samt denne mail fra dem efetr
> problemet er startet :

[cut email fra webhotellet, der i store træk siger "Ja, du har bestilt
en vare hos os, men et eller andet er gået galt, og nu *kan* vi ikke
levere den. Undskyld. Du får pengene igen".]

> som jo også er en slags bekræftelse på at det er registreret hos dem, at
> adressen er bestilt...

Jamen hvad vil du mer? Jeg kan ikke se hvad du *kan* forlange af dem.

Hvis du vil have andet end pengene tilbage, må det være som erstatning
udregnet som positiv opfyldelsesinteresse, men så skal du kunne
dokumentere et konkret tab.

--
Henning Makholm "Lucy giver mig en smule af sin
vandration. Hun siger, piger ikke bliver så

Fra : jak

Dato : 11-02-02 23:47

Ja, de undskylder, men pointen er at jeg købte og betalte den for 8 måneder
siden med henblik på en fiskesø, og så er bliver adressen alligevel solgt
til nogle andre, og nu er adressen trykt i flere tusinde eksemplar af en
katalog som udgives i Danmark og Tyskland, samt flere tusinde eksemplar af
små foldere som kun indeholder den aktuelle fiskesø.
Reklamerne i sig selv er et tab, men også kataloget som gælder for et helt
år af gangen, og dette er lige opstarten, hvor det har allerstørst
betydning, økonomisk set vil det give en meget stor tab, og jeg købte
domænet der for 8 mdr. siden for at være SIKKER på nettop at have det domæne
når tiden kom (Da vidste jeg bare det ville være et sted mellem 6-12 mdr,
inden det bliv aktuelt...)
De tilbyder dog vi kan få et andet navn, men der er af samme grund som at
jeg skyndte mig at bestille domænet, helelr ikke flere ledige som har noget
ordentligt med lystfisker elelr fisker tilbage som er ledige hverken under
..net eller .dk eller .com
og hvis det ikke var af disse nævnte grunde (næsten uanset hvilekn af de
øvrige domænenavne jeg har, kan jeg godt undvære eller finde en anden
acceptabel adresse for, men dette var bare den eneste af domænerne som dette
ALDRIG måtte ske med, så jo lige dette navn har STOR betydnign for mig...

Derfor er jeg stadig meget på herrens mark om dette....

Jan

Fra : Henning Makholm

Dato : 11-02-02 23:51

> [...]

> katalog som udgives i Danmark og Tyskland, samt flere tusinde eksemplar af
> små foldere som kun indeholder den aktuelle fiskesø.

I så fald er der et konkret tab, som du sikkert kan kræve erstattet.

Hvis du vil det, har du brug for en advokat, ikke for uforpligtende
fritidsråd fra en usenetgruppe.

--
Henning Makholm "Der er ingen der sigter på slottet. D'herrer konger agter
at triumfere fra balkonen når de har slået hinanden ihjel."

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 12-02-02 00:10

"jak" <jan@bak-elteknik.dk> wrote Mon, 11 Feb 2002 23:47:20 +0100 :

> men pointen er at jeg købte og betalte den for 8 måneder
>siden med henblik på en fiskesø, og så er bliver adressen alligevel solgt
>til nogle andre

Tråden ruller sideløbende i d.e.i.u.webhotel, som jeg har skrevet
det er domænet registreret af Max Gutten i april 2001, altså for 10
måneder siden, så det var ikke ledigt da du forsøgte at registrere
det for 8 måneder siden.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-02-02 01:15

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
> det er domænet registreret af Max Gutten i april 2001, altså for 10
> måneder siden, så det var ikke ledigt da du forsøgte at registrere

Er det ikke ligegyldigt for Jan?
Såfremt han har fået en leveringsbekræftelse fra DHT og de efterfølgende
ikke kan levere, kan han vel kræve erstatning for konkret tab? (I det
tilfælde at Jan ikke vidste at domænet var optaget, men blot bestilte og
fik et ok)
Lidt mere uldent:
Kan han erhverve domænet af den nuværende ejer til overpris og sende
regningen til DHT?

Fra : jak

Dato : 12-02-02 07:20

ok, det har været en skrivefejl her med de 8 mdr. da jeg har en kvitering,
som bekræfter at der er betalt til DHT den 2.4.01, jeg beklager min
tastefejl...
og så er adressen og bestilt ca. 1 5-7 dage før dette....

Jan

Fra : Henning Makholm

Dato : 12-02-02 11:38

Scripsit "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk>
> "Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> skrev i en

> Er det ikke ligegyldigt for Jan?

Nej.

> Såfremt han har fået en leveringsbekræftelse fra DHT og de efterfølgende
> ikke kan levere, kan han vel kræve erstatning for konkret tab?

Han kan kræve erstatning for det tab der skyldes at leverandøren har
opført sig forkert. Og den forkerte opførsel er da udelukkende at han
ikke straks fik besked om at navnet var optaget. Derfor kan han ikke
kræve erstatning for de mange millioner han *ville* have tjent på
domænet hvis det havde været ledigt.

> Kan han erhverve domænet af den nuværende ejer til overpris og sende
> regningen til DHT?

Hvis domænet faktisk var registreret på det tidspunkt leverandøren
(med rettidig omhu og alt det der) kunne have sendt ansøgningen videre
til Hostmaster, så nej. Ellers er svaret nok som hovedregel ja
(positiv opfyldelsesinteresse), men hvis overprisen er meget høj *kan*
det være at erstatningspligten reduceres på grund af misforhold mellem
fejlen og tabet.

--
Henning Makholm "Detta, sade de, vore rena sanningen;
ty de kunde tala sanning lika väl som någon

Fra : Henning Makholm

Dato : 12-02-02 11:41

Scripsit Henning Makholm <henning@makholm.net>

> Ellers er svaret nok som hovedregel ja

P.s.: i den forstand at "sende regningen" mener "fremsætte
erstatningskrav". Overfor den nuværende ejer hæfter han selv.

--
Henning Makholm "However, the fact that the utterance by
Epimenides of that false sentence could imply the

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-02-02 14:02

> Han kan kræve erstatning for det tab der skyldes at leverandøren har
> opført sig forkert. Og den forkerte opførsel er da udelukkende at han
> ikke straks fik besked om at navnet var optaget.

Jan kan jo i teorien ikke vide om DHT blot registrerer domæner eller om
de opkøber domæner af de nuværende ejere.
Han har fået en leveringsbekræftelse på et bestemt domæne og det kan han
vel forvente at få leveret?

Fra : Peter G C

Dato : 12-02-02 08:05

"jak" <jan@bak-elteknik.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Derfor er jeg stadig meget på herrens mark om dette....

Se at komme afsted til en advokat.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-02-02 22:51

On Mon, 11 Feb 2002 23:09:14 +0100,
> [...]
> se, at domænenavnet er bestilt hos os. Desværre må jeg konstatere, at
> domænenavnet via webhotellet Nettonet er registreret til Max Madsen i

Domænenavnet er registreret 11 april 2001. Hvornår har i bestilt
registreringen ? Hvis det er bestilt mere end få dage før, så har
DHT vel et ansvar for at udføre ordren. Det er også muligt, at der
er begået noget der ligner mandatsvig. Det er ikke til at vide om de
overhovedet har købt og betalt nogle af de domænenavne kunder har købt
uden straks at skulle anvende dem.

> [...]
> domæne i en periode. Max Madsen benytter i øjeblikket ikke domænet, så
> det er forhåbentlig en mulighed. På denne måde vil besøgende ikke gå

Dette er da et fornuftigt tilbud, men det giver jer selvfølgelig
ikke det domænenavn i ønsker.

I kunne f.eks. acceptere deres tilbud, og registrere lystfiskeren.net
eller lystfiskeri.net som begge er ledige.

Alternativ kan i se om i kan få dem til at købe det tilbage
fra Max Madsen.

Fra : jak

Dato : 13-02-02 07:09

Jeg har sendt mail til MAX MADSEN om han er intereseret i at sælge og til
hvad pris, og vil derefetr kontakte DHT med dette...

Jan