stiger priserne på MC til efteråret
Fra : Per

Dato : 11-02-02 17:19

Er der nogen der ved om priserne stiger på Mc ligesom på bilerne her til
efteråret?

Danmark er jo det billigste land før afgift på biler, hvilket formentlig
også gælder mc. Så vidt jeg ved er det blevet pålagt bilfabrikkerne at lade
være med af særbehandle DK - de har endog fået store bøder bla. VW
fabrikkerne.

Mc´erne bliver jo nærmest ubetalige hvis det er tilfældet

Mvh. Per.

Fra : albert

Dato : 11-02-02 19:08

> Er der nogen der ved om priserne stiger på Mc ligesom på bilerne her til
> efteråret?

Sandsynligvis !!! Kig på hvad maskinerne koster i Sverige og se så hvad de
koster i dk. Maskiner i den billige ende (XJ, GS etc) koster ikke ret meget
mindre derovre.

Derimod er H-D, GoldWing etc. mere "rigtigt" prissat, så her sker der nok
ikke det store.

> Mc´erne bliver jo nærmest ubetalige hvis det er tilfældet

Eller også bliver der bare mindre forskel i priserne : Hvorfor koster en
K1200LT det
halve af en Goldwing, når dette ikke er tilfældet i ex. Sverige ?!

mvh Albert

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 11-02-02 23:02

> [...]
> mindre derovre.
>
> Derimod er H-D, GoldWing etc. mere "rigtigt" prissat, så her sker der nok

Skyldes det ikke også, at vores afgift er "skæv", således at
afgiftsprocenten stiger med motorcyklens pris(op mod de maksimale 180%)?'
Anders

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-02-02 23:20

I et desperat forsøg på at undgå straf skrev Lisbeth & Anders:

> Skyldes det ikke også, at vores afgift er "skæv", således at
> afgiftsprocenten stiger med motorcyklens pris(op mod de maksimale 180%)?'

Nej, for grænsen til de 180% går svjh. ved omkring 12000,-
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : origo@earthling.net

Dato : 12-02-02 02:56

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> Nej, for grænsen til de 180% går svjh. ved omkring 12000,-
Men avansen, målt i %, er ikke den samme i utlandet.

JS

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-02-02 15:58

Sandsynligvis, men mon ikke regeringen vil bruge den lejlighed til at få
harmoniseret MC og bilafgifterne, så MC'er kommer ned på samme afgift som
biler. Man har vel lov til at håbe. Hvis det sker, kan man jo håbe vi
slipper med uændrede priser.

--
Mvh.
Henrik