ALT tekst ved hyperlink
Fra : Julie og Martin

Dato : 11-02-02 13:45

Hej

Er der nogen der ved hvordan man får en ALT tekst til at fungere ved en
hyperlink(eller link)?

Hvis man overhovedet kan?

På forhånd tak

Julie

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 11-02-02 14:05

"Julie og Martin" <julieogmartin@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der ved hvordan man får en ALT tekst til at fungere ved en
> hyperlink(eller link)?
>
> Hvis man overhovedet kan?

Kun på et billede. Alt attributten er alternativ fremvisning, hvilket ikke
giver mening ved et tekst link. Derimod kan du bruge title, ligesom du bør
gøre på billeder, hvor en title skulle uddybe billedets betydning mens alt
attributten blot skal fortælle, hvad billedet forestiller til de, der ikke
kan se billeder.

Title bruger således:

Obel">Obel Manta side</a>

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 11-02-02 21:15

"Kasper Kyndsberg" <nospam@kyndsberg.dk> wrote in message
> Kun på et billede. Alt attributten er alternativ fremvisning, hvilket ikke
> giver mening ved et tekst link. >

Jeg kunne forestille mig en menu, hvor de enkelte tekst-links har en
uddybende hover-effekt. Det giver da mening. Så kan man jo få en mere
meningsfyldt beskrivelse af et punkt end et enkelt ord.

Har da også selv rodet med det på et tidpunkt....

--
<------------------------------->
Tony H. Reinkvist

Aaahhhh. Først nu forstår jeg ingenting...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-02 21:40

Mon, 11 Feb 2002 21:15:23 +0100, skrev "Tony H. Reinkvist"
<tony@stofanet.com>:

>Jeg kunne forestille mig en menu, hvor de enkelte tekst-links har en
>uddybende hover-effekt.

Det kan sagtens laves på mange måder, men du behøver da ikke et
enkelt ord i title.

Avanceret:
<http://www.bosrup.com/web/overlib/>

En IE-only ting (ikke alerten):
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/mspopup.htm>

og jeg kan diske op med flere, hvis det er.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 11-02-02 21:47

"Tony H. Reinkvist" <tony@stofanet.com> skrev

> [...]
> meningsfyldt beskrivelse af et punkt end et enkelt ord.
>
> Har da også selv rodet med det på et tidpunkt....

Jamen der bruger du jo "title". Det er ikke et alternativ men et sublement,
hvilket er forskellen på de to attributter.

Alt er til alternativ fremvisning - svagtseende og folk der har slået
billedvisning fra. Søgemaskinerne bruger dem også i et mindre omfang.

Title er et sublement - det er en uddybning eller et tillæg til dit link.

Derfor bruger man ikke "alt" til almindelige links - de bliver jo fremvist
på skærmen lige meget hvad (Har aldrig hørt om en browser hvor man kunne slå
tekst fra under alle omstændigheder) - man bruger derimod title

Håber jeg har klarlagt mit budskab lidt bedre nu (Kan godt se nu, det første
jeg skrev måske kan opfattes lidt tvetydigt)

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : jopa

Dato : 11-02-02 14:05

"Julie og Martin" skrev bla..
> Hej
>
> Er der nogen der ved hvordan man får en ALT tekst til at fungere ved en
> hyperlink(eller link)?

Evt sådan her

--

jopa