Web server, need help!
Fra : Anders Lorentzen

Dato : 11-02-02 12:20

Hej
Jeg har Cybercity ADSL, med en Cisco 678.
Jeg vil gerne lave en web server. Skal kunne køre under winXP.Og gerne
understøtte APS og CGI.

Hvilket program vil i foreslå jeg bruger til serveren?

Jeg har dynamisk IP, har det noget at sige (ud over jeg kan ricikere at den
skifter!)? Jeg har haft den samme IP siden jeg oprettede mit ADSL (for 3
måneder siden).

MVH
Anders Lorentzen

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 11-02-02 12:27

"Anders Lorentzen" <al@it.dk> wrote
> [...]
den
> skifter!)? Jeg har haft den samme IP siden jeg oprettede mit ADSL (for 3

Glemte at nævne at jeg gerne vil ha' mit eget domæne kørende på serveren,
kan det lade sig gøre, med dynamisk IP?

Anders

Fra : Claus O

Dato : 11-02-02 14:08

"Anders Lorentzen" <al@it.dk> wrote

> Glemte at nævne at jeg gerne vil ha' mit eget domæne kørende på serveren,
> kan det lade sig gøre, med dynamisk IP?

Kik:
www.dyndns.dk
Claus
ps: du sætter/får sat domæne til at pege på den adr. du vælger hos dyndns.dk

Fra : Bertel Torp \(The We~

Dato : 11-02-02 21:00

> "Anders Lorentzen" <al@it.dk> wrote
( klip 8< klip 8< klip 8< )
> Glemte at nævne at jeg gerne vil ha' mit eget domæne kørende på serveren,
> kan det lade sig gøre, med dynamisk IP?
Ja og nej. med en dyndns.dk eller lignende kan det godt lade sig gøre, men
ellers ikke.
Kan du ikke skifte til fast ip?
Mvh. Bertel

Fra : Henning

Dato : 11-02-02 18:37

On Mon, 11 Feb 2002 12:19:51 +0100, "Anders Lorentzen" <al@it.dk>
wrote:

> [...]
>understøtte APS og CGI.
>
>Hvilket program vil i foreslå jeg bruger til serveren?
Hvad med Microsofts egen webserver? Er integreret i W2K server, jeg
formoder det er det samme med XP's server, når den engang kommer.
Ellers er der den meget simple og meget udbredte Appache-server.

>Jeg har dynamisk IP, har det noget at sige (ud over jeg kan ricikere at den
>skifter!)? Jeg har haft den samme IP siden jeg oprettede mit ADSL (for 3
>måneder siden).

Gælder måske kun til næste gang din central genstartes? Tilbyder CC
ikke statiske IP-adresser?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-02-02 18:41

"Anders Lorentzen" <al@it.dk> writes:

> Jeg har Cybercity ADSL, med en Cisco 678.
[ ... ]
> Jeg har dynamisk IP

Nej, du har statisk IP-adresse.

--
Jacob - www.bunk.cc
Only a fool has no doubts.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 12-02-02 09:11

wrote:

>Hvilket program

Programmer/software er ikke særligt interessant i en hardwaregruppe...

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ# 9178476

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 12-02-02 10:49

Jeg siger mange tak for svarerne.. og beklager software spørgsmålet.. har
fået serveren til at køre...
kører over dyndns, med Apache, virker upåklageligt!!

Anders Lorentzen