Køkkenur med kalender
Fra : Bess

Dato : 11-02-02 09:41

Jeg har brug for et slags "køkkenur" eller lignende, hvor der samtidig med
tidspunkt også vises ugedag, dato, måned m.v. Er der nogen der ved om et
sådant findes, og hvor man evt. kan købe det.

mvh
Bess

Fra : DOCTOR

Dato : 11-02-02 10:33

"Bess" <bess@nopc.dk> skrev i en meddelelse news:a48015$hlp$1@sunsite.dk...
> Jeg har brug for et slags "køkkenur" eller lignende, hvor der samtidig med
> tidspunkt også vises ugedag, dato, måned m.v. Er der nogen der ved om et
> sådant findes, og hvor man evt. kan købe det.

Hej Bess

hvad med en slags "vejrstation", altså et termometer ude/inde med ur og
kalender.

prøv at kigge her: www.obh.dk
produkter>urevejrstationer>termometer>typenr.4860

der står ikke direkte at den har kalender men på det forstørrede billede ser
det ihvertfald ud som om det har det du lige står og mangler.

Håber du kan bruge det til noget

Hilsen Doc

Fra : Kim K

Dato : 11-02-02 10:58

> Jeg har brug for et slags "køkkenur" eller lignende, hvor der samtidig med
> tidspunkt også vises ugedag, dato, måned m.v. Er der nogen der ved om et
> sådant findes, og hvor man evt. kan købe det.

Det fås i en smart digital version hos harald nyborg. mener prisen var
160kr- er dog lidt usikker. men søg på jeres hjemmeside.
Mvh Kim

Fra : Bess

Dato : 11-02-02 15:24

"Kim K" <5th@ofir.dk> wrote in message

> Det fås i en smart digital version hos harald nyborg. mener prisen var
> 160kr- er dog lidt usikker. men søg på jeres hjemmeside.
> Mvh Kim

Tak for de fine forslag, som jeg har kigget på.

De er bare ikke gode nok til det jeg skal bruge dem til. Det er til en ældre
dame som ikke kan finde ud af ugedag, dato, måned o.s.v. men ellers er
rimeligt velfungerede. Behovet er at der tydeligt såt MANDAG / FEBRUAR o.l.

Det er jo slet ikke sikkert at et sådant findes. Vi har også talt om en alm.
afrivningskalender, men hvis man ikke kan huske om man nu har revet siden af
i dag eller kommer til at rive for dage blade af på samme dag så er man jo
lige vidt.

mvh
Bess

Fra : Finn

Dato : 12-02-02 06:19

Hej Bess, jeg har læst svarene til dig og er enig i at det er nogle gode
svar, men

> [...]
> dame som ikke kan finde ud af ugedag, dato, måned o.s.v. men ellers er
> rimeligt velfungerede. Behovet er at der tydeligt såt MANDAG / FEBRUAR

Se nu kommer problemet for jeg bor i Australien og ved derfor ikke om det er
noget der findes i DK.

For ca. 1 år siden var jeg ude og lave noget for en ældre temmelig blind
dame ca. 72-75 år (jeg er bliktud) Jeg hørte ind i mellem denne robot stemme
men kunne ikke høre hvad det var og spurte derfor hvad det var. Fruen viste
mig så at det var hendes armbåndsur som hun havde fået til låns af
blindeinstituttet (noget tilsvarende på Engelsk). Da hun ikke kunne se hvad
klokken var havde hun lånt/fået dette ur der fortalte henne hvad klokken
var. Det havde 2 knapper 1 for tid only og en anden der gav hende tid dato
måned og år. Det talte temmelig højt for som hun fortalte, gamle mennesker
mister også ofte noget af hørelsen og det kunne så også justeres men hun
viste ikke hvordan det hele virkede, og havde glemt at få det sat ned i
talestyrke da hun sidst var inde til undervisning i brug af uret. Var der
noget galt, så som sommer tid og lignende gik hun bare ind til den forening
der havde lånt hende uret og fik det justerede, satte nye batterier i uret
og lignende. Fruen påstod oven i købet at det var næsten gratis. Prøv at
undersøge om det også er noget der bliver givet til de gamle og skrøbelige
hjemme i dammen.

Cheers Finn

Fra : nitsen

Dato : 19-02-02 13:32

"Finn" <elveplum@actonline.com.au> wrote

> [...]
> undersøge om det også er noget der bliver givet til de gamle og skrøbelige

Joda - det fås til blinde/svagtseende via blindeinstituttet. Jeg har set
uret i funktion hos flere
af de ældre jeg kommer hos.

Mit forslag vil være at prøve at kontakte Hjælpemiddelcentralen i Jeres amt.
De kan hjælpe
med at finde sådan en ting. Jeg fandt uret i amerikansk udgave
her http://www.assistedlivingstore.com/jumbo_wall_clock.asp

Mvh
Anita

Fra : Bess

Dato : 20-02-02 07:36

"nitsen" <nitsen@yahoo.com> wrote in message
[SNIP]

> [...]
amt.
> De kan hjælpe
> med at finde sådan en ting. Jeg fandt uret i amerikansk udgave

Hey ja, det er lige netop sådan noget jeg er ude efter. Nu ved jeg da at det
findes og må på jagt. (eller bestille det her viste). Tak for hjælpen.

mvh
Bess