Flagstang
Fra : Henrik Høgh

Dato : 11-02-02 08:53

Hej NG.

Fordele og ulemper ved glasfiberflagstang kontra træstang?

--
Venlig hilsen

Henrik Høgh

Fra : Henning Lund

Dato : 11-02-02 09:28

Henrik Høgh skrev:

> Hej NG.
>
>Fordele og ulemper ved glasfiberflagstang kontra træstang?

Den skal ikke males, den knækker ikke i stormen.

ulemper, aner det ikke?
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-02-02 10:03

On Mon, 11 Feb 2002 09:27:56 +0100, Henning Lund <FJERNhla@tdcspace.dk>
wrote:

>Den skal ikke males, den knækker ikke i stormen.

Man behøver ikke invitere hele familien for at få den sat op.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Christian Andresen

Dato : 11-02-02 10:07

"Henning Lund" <FJERNhla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Den skal ikke males, den knækker ikke i stormen.

Jeg kører hverdag forbi en virksomhed, hvor den ene af deres
glasfiberflagstænger knækkede her for 14 dage siden da det blæste.

Christian

Fra : Henning Lund

Dato : 11-02-02 10:50

"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev:

> [...]
>
>Jeg kører hverdag forbi en virksomhed, hvor den ene af deres
>glasfiberflagstænger knækkede her for 14 dage siden da det blæste.

Så er den sq nok købt i Bilka, vi bor 1,5 km fra vesterhavet, og jeg
kan sige dig det stormer her tiltider, vores er 11 år gammel.

Fra : Kim K

Dato : 11-02-02 11:00

> ulemper, aner det ikke?

Eneste ulemper er vist selve idyllen. man kan godt se det ikke er træ, men
som sagt man sparer mange kræfter, tid og pnege i den lange ende ved at købe
glasfiber istedet.
mvh Kim

Fra : Soren Pedersen

Dato : 11-02-02 09:52

En plastikstang ligner og lyder som en plastikstang - Efter min mening er en
flagstang lavet af træ, og ikke andet

Mvh
/Søren

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-02-02 14:42

> En plastikstang ligner og lyder som en plastikstang - Efter min mening er en
> flagstang lavet af træ, og ikke andet

Den "lyder" kun hvis man ikke lige snurrer flaglinen rundt om stangen,
så den ikke står og klaprer - lyder i øvrigt sjusket uanset om det er
en glasfiber eller træflagstang.

Glasfinber er billigere, nemmere at vedligeholde og nemmere at sætte op.

Mvh Maria

Fra : Soren Pedersen

Dato : 14-02-02 09:33

> Den "lyder" kun hvis man ikke lige snurrer flaglinen rundt om stangen,
> så den ikke står og klaprer - lyder i øvrigt sjusket uanset om det er
> en glasfiber eller træflagstan

Hmmm...Så er jeg sjusket - Men jeg synes nu det er en dejlig lyd (Det er
sikkert mig der er noget i vejen med - Konen snor den også altid rundt, når
hun kan komme afsted med det

> Glasfinber er billigere, nemmere at vedligeholde og nemmere at sætte op.

Billigere ? - Det er sgutte meget. Vedligehold ? - Træstænger skal males ca.
hvert 7-10. år, fiberstænger skal poleres hvert eller hvert andet år.
Opsætning ? - Gutten som monterede vores brugte sammenlagt 30 min. på
jobbet. (Flagstangs firma fra Herning området.)

Mvh
/Søren

Fra : Finn Jensen

Dato : 11-02-02 15:21

"Soren Pedersen" <smp@privat.dk> skrev i en meddelelse
> En plastikstang ligner og lyder som en plastikstang - Efter min mening er
en
> flagstang lavet af træ, og ikke andet

Skal den så også være hvid og med rød flagknop ligesom en rigtig kolonihave
flagstang ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Marlene

Dato : 11-02-02 15:46

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c67d331$0$62870$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> en
>

> Skal den så også være hvid og med rød flagknop ligesom en rigtig

Ja, selvfølgelig.........

Mvh. Marlene.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 14-02-02 09:34

> Skal den så også være hvid og med rød flagknop ligesom en rigtig
kolonihave
> flagstang ?

Ja for dælen da

Mvh
/Søren

Fra : H. Olesen

Dato : 26-02-02 17:36

On Mon, 11 Feb 2002 15:20:58 +0100, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.com> wrote:

>Skal den så også være hvid og med rød flagknop ligesom en rigtig kolonihave
>flagstang ?

Nok er jeg kolonihaveejer, men jeg synes at rød knop er noget af det
grimmeste der findes; kommer næsten på højde med diverse havenisser,
plastikstorke, vindmøller og diverse andet plastikskrammel som folk
med smagsforvirring sætter op i haven. Næ, en rigtig flagstangsknop
skal være "guld".

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk

Fra : Calle.

Dato : 26-02-02 21:40

"H. Olesen" <esemanews@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> plastikstorke, vindmøller og diverse andet plastikskrammel som folk
> med smagsforvirring sætter op i haven. Næ, en rigtig flagstangsknop

Hej

GULD, det hører sku hjemme i en tysk have sammen med gartenzwergene
(havenisserne), og alt andet underligt isenkram. Det er da tydeligt at du er
bybo med den holdning, og det bliver bekræftet af at du skriver kolonihave.
Rød/Hvid er nu af en gang de danske nationalfarver, og hvad er mere
nationalt en flaget?

Calle (som har RØD top på flagstangen, som alle andre husejere)

Fra : H. Olesen

Dato : 26-02-02 21:57

On Tue, 26 Feb 2002 21:39:30 +0100, "Calle." <Calle@jyde.dk> wrote:

> [...]
>bybo med den holdning, og det bliver bekræftet af at du skriver kolonihave.

Du har ret, jeg er bybo.

>Rød/Hvid er nu af en gang de danske nationalfarver, og hvad er mere
>nationalt en flaget?

Enig, men hvad har flaget nu lige at gøre med farven på knoppen af en
flagstang? Har svenskerne måske blå flagsænger med gule toppe?

> Calle (som har RØD top på flagstangen, som alle andre husejere)

KRIG!!! Ej, det kan jeg ligeså godt opgive på forhånd, det vil aldrig
lykkes i denne gruppe...... men så vil jeg sætte en afstemning igang:

1: Hvilken farve skal en flagstang have?
2: Hvilken farve skal knoppen på en flagstang have?

Mine svar:

1: hvid
2: 'guld'

Fra : Christian Andresen

Dato : 27-02-02 09:22

1: Hvid
2: Rød (også i Sverige

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 27-02-02 11:05

> [...]
>
>1: Hvilken farve skal en flagstang have?
>2: Hvilken farve skal knoppen på en flagstang have?

Trodsene lige sneen og gik ud i haven ,alle naboer og genboers er røde
,og det er da også den eneste rigtige farve.

M.v.h
Niels Wang Hansen

Fra : Marlene

Dato : 27-02-02 11:46

H. Olesen <esemanews@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:o6en7u0njhaig5bie8v2gmukn5ki3g9oc0@4ax.com...
> [...]

> plastikstorke, vindmøller og diverse andet plastikskrammel som folk
> med smagsforvirring sætter op i haven. Næ, en rigtig flagstangsknop

Ja ja, vi har jo allesammen forskellig smag - gudskelov for det, men guld -
nej, det er godt nok ikke min smag. Al for kunstig en farve - og i hvert
fald ikke særlig landligt........

Mvh. Marlene.