Skotsk / Irsk mad
Fra : Stationsforstanderen

Dato : 11-02-02 08:14

Hej
Jeg skal lave en middag og kunne godt tænke mig et tema der dækker Skotland
og Irland. Men havd er traditionelle retter for disse regioner ? Udover
Sheppards Pie og Hagis.

Hvis det både skal være forret, hovedret og dessert.

På forhånd Tak
Stationsforstanderen

Fra : Emil

Dato : 14-02-02 21:22

On Mon, 11 Feb 2002 08:13:32 +0100, Stationsforstanderen wrote:

>Jeg skal lave en middag og kunne godt tænke mig et tema der dækker Skotland
>og Irland. Men havd er traditionelle retter for disse regioner ? Udover
>Sheppards Pie og Hagis.

De bøger jeg har om emnet samler det hele under 'england' (f.eks.
Alle nationers Livretter). Men et par skud fra hoften:

Hopshoots (humleskud, bruges som vi bruger asparges) med
porcherede æg. Hot-pot, scotch-broth (skotsk suppe) og irish-stew
er vel oplagte.

Og whisky bør vel indgå i én eller anden form €

m.v.h. Emil