optimal toiletplante?
Fra : rick

Dato : 11-02-02 01:45

Hej i gruppen,

Jeg har på badeværelset en plante stående, da jeg synes, at det ser helt
godt ud med noget grønt på badeværelset.
Dog ser den ud til efter en månedes tid at være lidt slap i bladene, så jeg
skifter den ud med en anden og så kan den første komme sig igen - skifter
efter en måned igen etc. Jeg går ud fra, at det er fordi, de ikke helt kan
klare klimaet.

Derfor er mit spørgsmål så, hvilke planter skal jeg vælge, hvis de skal
kunne tåle:
Fugtighed hver dag, udluftning hver dag, dæmpet lys (badeværelset ligger mod
øst)?

Mange hilsener
rick...

Fra : Ingolf

Dato : 11-02-02 09:20

Når du har dårlig mave, så fæyt planten ud fra badeværelset ;)

Fra : Oscar

Dato : 11-02-02 20:05

Hej

Der er flere der har foreslået mig bregner, men det har jeg nu heller ikke
specielt gode erfaringer med.

Oscar

Fra : Henirk Vejhe

Dato : 11-02-02 20:51

> Hej i gruppen,

Sæl haj.

> Derfor er mit spørgsmål så, hvilke planter skal jeg vælge, hvis de
> skal kunne tåle:
> Fugtighed hver dag, udluftning hver dag, dæmpet lys (badeværelset
> ligger mod øst)?

Her i huset, har vi stor held med "Svigermors Skarpe Tunge" og
"AloeVera"...

Især AloeVera trives godt her, da den "næsten" ikke skal vandes..

MVH

Fra : Yoda

Dato : 11-02-02 22:36

Hej

Vi har et pengetræ stående, og det gror næsten uden lys og vand

Fra : Christa Andersen

Dato : 12-02-02 00:30

Jeg vil foreslå dig en Hoya carnosa eller Hoya pubicalyx!
De kan klare mosten, og ser godt ud hvad enten du foretrækker en hængeplante
eller vælger at arrangere den på et stativ.
Placer planten så den får lidt lys fra vinduet - også selv om det skulle
være en matteret rude.
Hvis du er i tvivl om, hvad en Hoya er, så kig ind på min hjemmeside.
Vælg knappen "Arter" og derefter "carnosa" eller "pubicalyx" eller een af de
andre.

Hoya hilsen Christa
christa.a@mail.dk
http://home22.inet.tele.dk/chan